Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:38:57 GMT

کمبود مخزن CNG در زنجان نداریم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۷۰۹۴

کمبود مخزن CNG در زنجان نداریم

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: در بحث مخازن CNG خودروها کمبود نداریم.

حمید حبیبی دیروز (اول شهریورماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در بحث مخازن CNG خودروها کمبود نداریم و این مخازن وارداتی نیستند و در داخل کشور تولید می‌شود و به اندازه کافی وجود دارد، اظهار کرد: در این اقدام مشکلی که وجود دارد ظرفیت تبدیل خودروها به دوگانه‌سوز محدود است و نمی‌توان همه خودروها را یک‌ شبه به دوگانه‌سوز تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بعد از سهمیه‌بندی بنزین، میل استفاده از گاز در بین مردم افزایش یافته است، افزود: متقاضیان برای دوگانه‌سوز کردن خودرو خود می‌توانند به سایت IRNGV.IR مراجعه کنند اما مشخص نیست که بعد از ثبت‌نام نوبت فرد بعد از چند روز یا چند ماه می‌رسد.

این مسئول با اشاره به دوگانه‌سوز کردن خودروها با گاز مایع که توسط برخی از افراد در جامعه انجام می‌شود، ادامه داد: استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع بوده و این اقدام غیراستاندارد و غیرایمن است. این کار به هیچ عنوان مورد تایید سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت و شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ایران نیست و افرادی که سیستم گاز مایع‌سوز در خودروی خود نصب کردند، درخواست می‌شود از این روش استفاده نکنند.

حبیبی تصریح کرد: سابقه نشان داده قریب به اتفاق همه انفجارهای مخازن خودروهایی که در جایگاه‌ها اتفاق افتاده، انفجار مخازن گاز مایع‌سوز است و  این روند جان برخی از افراد را تهدید می‌کند، به طوری که تاکنون منجر به فوت و صدمات غیرقابل جبرانی برای خانواده‌ها بر جای گذاشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، یادآور شد: در دوگانه‌سوز کردن، خودروهای شخصی در اولویت نیستند و بعد از پایان اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی نسبت به خودروهای شخصی اقدام خواهد شد. دوگانه‌سوز کردن خودروها یک فرآیند فرا استانی است و از همه استان‌های کشور به یک سامانه مراجعه کرده و در آن ثبت‌نام می‌کنند. بعد از اینکه نوبت فرد مورد نظر رسید، به نزدیک‌ترین مرکز مجاز دوگانه‌سوز کردن خودروها معرفی می‌شوند که ممکن است این کارگاه معرفی شده در استان‌های مجاور یا در ابهر باشد.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر تمرکز شرکت ملی فرآورده‌های نفتی دوگانه‌سوز کردن خودروها عمومی است و تا وقتی که طرح خودروهای عمومی به  پایان نرسد اولویت به خودروهای شخصی داده نمی‌شود. بر اساس تصمیمات کشوری مقرر است یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودروی باری و مسافری در سطح کشور به صورت رایگان دوگانه‌سوز شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و تقریبا خیلی از صاحبان این خودروها از این طرح استقبال کردند. با این طرح امیدواریم در یک سال آینده بتوانیم همه خودروهای عمومی را دوگانه‌سوز کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان مخزن CNG دوگانه سوز کردن خودروها فرآورده های نفتی گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • کافی است انسان باشد!
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم