Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر عراق گفت: ما نمی‌توانیم در کوتاه مدت جایگزینی برای گاز و برق ایران بیابیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اس پی گلوبال پلتس، معاون نخست وزیر عراق اعلام کرد اگر دومین تولیدکننده بزرگ اوپک بتواند قراردادهای چند میلیارد دلاری امضا شده با شرکت های آمریکایی را اجرا کرده و سرمایه‌گذاری عربستان را جذب کند، احتمالا می تواند وابستگی خود به گاز و برق ایران را در سال آینده کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق طی دیدار یک هفته‌ای خود از واشنگتن چند قرارداد انرژی با ارزش 8 میلیارد دلار با شرکت‌های آمریکایی امضا کرد. عراق در همین حین سعی میکند سرمایه گذاری های عربستان را جذب کرده و شبکه برق خود را از طریق عربستان و کویت به شبکه خلیج فارس وصل کند.

 علی علاوی، وزیر دارایی عراق در یک وبینار که توسط شورای آتلانتیک برنامه‌ریزی شده بود گفت:«  به عقیده من، وابستگی به واردات گاز و برق از ایران در سال آینده کاهش می یابد ولی تا آن زمان گزینه ای جز ادامه واردات از ایران نداریم».

 وی ادامه داد:« ما نمی‌توانیم در کوتاه مدت جایگزینی برای گاز و برق ایران بیابیم ولی تلاش های ما در میان مدت شبکه برق عراق را به شبکه خلیج فارس وصل خواهد کرد. این پروژه ها در حال تعریف و طراحی هستند تا بعد به مناقصه گذاشته شوند».

شرکت نفتی آمریکا به عراق برای سرمایه گذاری بزرگ بعدی خود چشم دوخته استعراق 3.698 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد

 عراق تحت فشار آمریکا برای توقف واردات گاز و برق از ایران قرار دارد. این کشور به خاطر کمبود برق و کاهش تولید گاز در نتیجه محدود شدن تولید نفت، به گاز و برق ایران نیازمند است. عراق تلاش می کند تولید نفت خود را طبق تعهدش به قرارداد اوپک ‌پلاس پایین بیاورد.

 اعتراضات مرگ بار ماه گذشته عراق را مجبور کرد راه حل های کوتاه مدتی برای برطرف کردن کمبود برق خود بیابد. این اعتراضات یک مشکل دراز مدت است که همواره در ماه‌های گرم سال وقتی دمای هوا به 50 درجه سانتیگراد می رسد اتفاق می افتد.

 یکی از قراردادهایی که طی دیدار کاظمی از واشنگتن با شرکت های آمریکایی بسته شده قرارداد توسعه پروژه گازی «ار رتاوی» است. عراق با اجرای این پروژه می‌تواند منابع گازی خود را جمع آوری، فرآوری و کاربردی سازد تا از پس نیازهای داخل برآید.

 انتهای پیام/125

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... ایران آماده گسترش تجارت با کردستان عراق است افزایش واردات برق و گاز ایران توسط عراق با اجرای توافق کاهش تولید اوپک قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ایران آماده گسترش تجارت با کردستان عراق است افزایش واردات برق و گاز ایران توسط عراق با اجرای توافق کاهش تولید اوپک پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد/ رئیس اتحادیه طلا: خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی ۲ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۱؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ۳ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۴ گفت‌و‌گو| واکنش وزیر اقتصاد به ادعای دست‌کاری دولت در بورس ۵ عربستان پروژه ۱۰ میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه در چین را معلق کرد ۶ ۶۵ هزار خودرو سنگین فرسوده ۳ ساله نوسازی می شود/نوسازی ۲۰ هزار کامیون در ۲۱ سال ۷ امروز در شورای‌عالی بورس چه گذشت؟ ۴تصمیم جدید برای تداوم رونق بورس با شیب ملایم/ شاخص ریزش نداشت، اصلاح شد ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۱ مهمترین اخبار اقتصادی گفتگو: ۳ دلیل عمده تورم مزمن در کشور/ مستخدمین حسینی: دولت نقش تاجر را در بورس بازی می‌کند/ قدمی در مسیر جهش تولید ندیدیم ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰ میلیونی مسکن اعلام شد اعتماد مردم نسبت به بورس بازیچه اهداف مقطعی برخی افراد نشود محور هراز مسدود می شود مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی مکانیسم ماشه و ماراتن سپتامبر؛ راند تعیین‌کننده جنگ محاسبات/ ایران باید چه پیامی برای اروپا بفرستد؟ تروئیکای اروپایی: از بازگشت تحریم‌های چندجانبه علیه ایران حمایت نمی‌کنیم/ از ایران می‌خواهیم به تعهدات برجامی خود بازگردد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گاز و برق ایران نخست وزیر عراق کوتاه مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد