Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@06:11:28 GMT

خرید موشک از ایران ایده خوبی است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۷۳۲۲

خرید موشک از ایران ایده خوبی است

به گزارش افکارنیوز،

 «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) در واکنش به ادعای همتای کلمبیایی خود مبنی بر تصمیم کاراکاس برای خرید موشک از ایران، از این ایده استقبال کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مادورو در جلسه هیأت دولت که به صورت مستقیم از تلویزیون ونزوئلا نیز پخش شد، خطاب به «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع این کشور تلویحاََ گفت که چرا ایده خرید موشک از ایران به ذهن خودشان نرسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: «پادرینو، چه ایده خوبی که با ایران صحبت کنیم و ببینیم چه موشک‌های کوتاه، میان و دور بردی دارند و با توجه به روابط عالی ما با ایران، امکان [خرید] آن را بررسی کنیم».

رئیس‌جمهور ونزوئلا سپس برای تحقیر همتای کلمبیایی خود با لحنی طنزآمیز به وزیر دفاع خود گفت که سعی کند این نقشه را مخفی نگه دارد.

مسئولان جمهوری اسلامی ایران هنوز به این خبر و اظهارات مادورو واکنشی نشان نداده‌اند.

پیش از این، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا از نهایی شدن توافقنامه‌های تجاری با این کشور واقع در آمریکای لاتین خبر داده بود.

هفته قبل نیز مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و ونزوئلا با حضور مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان در کاراکاس برگزار شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ونزوئلا موشک ونزوئلا مادورو آمریکای لاتین وزیر دفاع ونزوئلا مادورو رئیس جمهور ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری، ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد.   به گزارش سایپا منصور ابطحی با اعلام این خبر درباره روند صادرات خودروهای سواری و تجاری که گروه سایپا در سال جاری دنبال خواهد کرد،‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ صادرات محصولات سایپا در سال جاری به کشورهای مختلف ۳ برابر خواهد شد. بدین جهت محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه،‌ آسیای میانه‌ و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. بر این اساس قصد داریم در بازارهای عراق، سوریه،‌ روسیه و ونزوئلا حضور و نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.   وی با بیان اینکه بازار عراق برای ما خیلی مهم و استراتژیک است،‌ یادآور شد: در سال جاری ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد. همچنین سطح روابط و همکاری‌های صنعتی خود را با کشورهای آفریقایی افزایش خواهیم داد. بدین جهت بنا شده خودروهای تجاری سبک زامیاد (فرمان راست-فرمان چپ) و خودروهای اقتصادی گروه سایپا (کوییک-اطلس-ساینا) به این کشورها صادر شود.   ابطحی تاکید کرد: کشورهای آفریقایی شانس بزرگی برای کسب و کارهای ایران به خصوص حوزه خودرو دارد و از این رو با خیلی از کشورهای آفریقایی مذاکرات جدی شروع شده است.   مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه بازار روسیه بسیار بزرگ است و محصولات گروه سایپا امکان صادرات به این کشور را دریافت کرده‌اند،‌ گفت: با توجه به اخذ گواهی استاندارد صادرات کالا به روسیه (GOST)،‌ از ابتدای تابستان سال جاری صادرات خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای گروه سایپا به کشور یاد شده آغاز می‌شود و البته در حال برنامه‌ریزی هستیم که مجوزهای لازم برای صادرات شاهین پلاس را هم دریافت کنیم.   وی تاکید کرد: برنامه صادرات خودرو به ونزوئلا نیز در تابستان سال جاری در حال نهایی شدن است و محصولات ساینا و کوییک به این بازار ارسال خواهد شد. در دور جدید همکاری با طرف ونزوئلایی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چند محموله هزار دستگاهی خودروی آماده (CBU) به بازار مزبور صادر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عشق رم به ده‌روسی تله بزرگی برای او بود!
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • ببینید | نظر جنجالی تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد