Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: مشمولین خدمت سربازی و یا سربازان مشغول به خدمت در صورت ثبت‌نام در این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌ها از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه پیام نور؛ مرتضی محسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه شرایط معافیت تحصیلی در دانشگاه دولتی پیام نور با دیگر دانشگاه‌ها کاملا یکسان و مطابق ابلاغ حوزه نظام وظیفه است، افزود: صدور معافیت تحصیلی موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طریق مراجع ذی‌ربط و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهی پایان تحصیلات در هر مقطع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سربازان وظیفه در صورت پذیرش از خدمت ترخیص می‌شوند
وی با عنوان اینکه حداکثر معافیت تحصیلی برای مقطع کارشناسی پیوسته پنج سال، کارشناسی ارشد ۳ سال و دکترای تخصصی در دانشگاه پیام نور شش سال است، اظهار داشت: سربازان وظیفه‌ای که به خدمت اشتغال دارند، در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر و نداشتن غیبت اولیه برای تحصیل در دانشگاه، ترخیص از خدمت خواهند داشت.
محسنی در مورد دانشجویان انصرافی نیز گفت: مشمولان در طی مدت تحصیل از دیپلم تا دکتری صرفا ۱ بار می‌توانند از تحصیل انصراف و مجددا با پذیرفته شدن در دانشگاه به ۴ شرط؛ «عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف»، «انصراف قبل از اتمام سنوات تحصیلی مصوب بوده باشد، یعنی در سنوات ارفاقی نباشد»، «انصراف از تحصیل در مقطع، با اخذ مدرک تحصیلی پایین‌تر نبوده باشد» و «مقطع جدید تکراری نبوده و قبلا از این مقطع فارغ التحصیل نشده باشد»، حق تحصیل مجدد خواهند داشت.

معافیت تحصیلی برای دوره‌های فراگیر و مقاطع بدون آزمون
وی در خصوص معافیت تحصیلی برای دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور و سایر مقاطع تحصیلی بدون آزمون نیز گفت: در دوره دانشپذیری که هنوز فرد به عنوان دانشجوی دانشگاه شناخته نمی‌شود، معافیت تحصیلی به مشمولین خدمت سربازی تعلق نمی‌گیرد، اما از زمان قبولی قطعی و دانشجویی، وضعیت مشمول بررسی و در صورت داشتن شرایط، معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.   معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اعلام اینکه دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود، گفت:امکان تحصیل همزمان با خدمت برای مشمولین وجود ندارد.

شرایط دانشجویانی که در سنوات اولیه موفق به فراغت از تحصیل نشده اند
وی افزود: آن دسته از دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل بوده و در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، در صورت تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه و اخذ مجوز سنوات ارفاقی حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از اتمام سنوات تحصیلی (قبل از شروع آزمون پایان نیمسال) از طریق پلیس +۱۰ حداکثر به مدت یکسال می‌توانند از سنوات ارفاقی استفاده نمایند.   محسنی در مورد دانشجویان مشمولی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می‌شوند، نیز اذعان داشت: این دسته از دانشجویان مشمول، از یکسال مهلت معرفی برخوردار خواهند بود و درصورت پذیرش در مقاطع بالاتر می‌توانند از معافیت تحصیلی بهره‌مند شوند.   وی افزود: اگر دانشجو نتواند تا پایان یکسال سنوات ارفاقی نیز فارغ التحصیل شود، صرفا در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی در سنوات ارفاقی و امکان فراغت از تحصیل طی مهلت معرفی برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، با درخواست دانشگاه و ثبت درخواست در دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، پس از احراز شرایط، صدور مجوز ادامه تحصیل در مهلت معرفی به مدت حداکثر یک نیمسال بدون لحاظ غیبت فراهم خواهد شد و در صورت قبولی در مقاطع بالاتر امکان ادامه تحصیل برای این افراد وجود ندارد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور معافیت تحصیلی ترخیص از سربازی معافیت تحصیلی دانشگاه پیام نور سنوات ارفاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد

اوکراین به منظور ترغیب مردان در سن نظامی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند اعلام کرد که صدور گذرنامه برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، صدها هزار اوکراینی به دلیل جنگ به خارج از کشور گریخته‌اند - اما این کشور نیاز فوری به نیروهای جدید دارد، بنابراین، کی یف در حال حاضر قوانین گذرنامه را تشدید می کند.

کی یف حدود دو هفته پیش قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد. از جمله اینکه مخالفان انجام خدمت سربازی شدیدتر مجازات می شوند و کسانی که خدمت سربازی می کنند دیرتر مرخص می شوند. حالا مرحله بعدی دنبال می شود و در این مرحله اوکراین صدور گذرنامه برای مردان 18 تا 60 ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می کند.

این در آیین نامه‌ای که روز چهارشنبه در پرتال رسمی آنلاین دولت منتشر شد، بیان شده است. به طور خاص، این قانون بیان می کند که ارسال پاسپورت به نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین در خارج از کشور "دیگر انجام نمی شود". این بدان معناست که مردان اوکراینی در سن نظامی تنها در آینده می توانند گذرنامه خود را در این کشور دریافت کنند.

این اقدام بخشی از تلاش های دولت اوکراین برای تشویق مردان به بازگشت به کشورشان است. روز سه شنبه، وزارت امور خارجه در کی یف از تعلیق موقت خدمات کنسولی برای مردان اوکراینی مقیم خارج از کشور بین سنین 18 تا 60 سال - به استثنای صدور کارت شناسایی برای بازگشت به اوکراین- خبر داد.

روز چهارشنبه صدها نفر از اوکراینی ها در مقابل دفتر صدور گذرنامه در ورشو، پایتخت لهستان به دلیل عدم تحویل مدارکشان به آنها اعتراض کردند. مقامات این توقف را با "مشکلات فنی" توجیه کردند. واسیل سواریچ، سفیر اوکراین در لهستان، به خبرگزاری فرانسه اطمینان داد که تمام درخواست‌های مدارک سفری که قبل از 23 آوریل ارائه شده است، بررسی خواهد شد.

پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین تحت فشار فزاینده‌ای از سوی کشور روسیه قرار گرفته است. ارتش اخیراً برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

دولت اوکراین بارها از مردان در سن خدمت سربازی خواسته است که بازگردند، گاهی به صورت نامحسوس و گاهی واضح. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی یک روز پس از حمله روسیه گفت: ما همه اینجا هستیم. اما حالا لحن او خشن تر شدهاست. در ماه ژانویه، مشاور زلنسکی از کشورهای میزبان خواست که حمایت از پناهندگان اوکراینی را متوقف کنند تا آنها بتوانند به خانه خود بازگردند. به گفته وی اوکراین به مردان، در دفاع و به عنوان مالیات دهندگان نیاز دارد.

از زمان بسیج عمومی، مردان بین 18 تا 60 سال فقط در موارد استثنایی مجاز به ترک اوکراین هستند - برای مثال اگر از سه یا چند کودک مراقبت می کنند یا از مشکلات سلامتی جدی رنج می برند.

اوکراین می خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می کنند، بازگردند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته در سرویس آنلاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی کند. به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف «بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می کنند ایجاد شود.

تا به حال صدها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در حال حاضر به دنبال صدها هزار نفر است که گفته می شود پیش نویس اخطارها و احضارها را نادیده گرفته‌اند.

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراینبایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • ببینید | جنبش ضداسرائیلی چگونه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا فراگیر و گسترده شد؟