Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@05:26:34 GMT

نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۸۰۸۱

نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی مهاباد با اعلام اینکه مهم‌ترین نهاد اجتماعی که در پیشگیری از اعتیاد می‌تواند بسیار مؤثر باشد، خانواده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: شناخت و آگاهی دقیق والدین از فرآیند شکل‌گیری اعتیاد در فرزندان، روش‌ها و سطوح پیشگیری و برنامه‌ریزی دقیق ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی افزود: پیشگیری از اعتیاد در مراکز مختلفی از جمله مدرسه، محل کار، منطقه و محل سکونت انجام می‌شود، اما خانواده در بالاترین درجه اهمیت و حساسیت قرار دارد.

بیشتر بخوانید

آموزش تنها راهکار مقابله با مواد مخدر است

افزایش روز افزون اعتیاد اینترنتی

تجاری اضافه کرد: والدین نخستین کسانی هستند که شخصیت فرزندان را شکل می‌دهند و محیط خانوادگی مناسب، باعث شکل‌گیری و رشد سلامت فرزندان می‌شود و محیط خانوادگی نامناسب، می‌تواند آسیب‌های روانی و شخصیتی جبران ناپذیری را به فرزندان وارد کند.

فرمانده انتظامی مهاباد به شهروندان در خصوص اعتیاد و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خاطر نشان کرد: والدین بایستی به دوستان فرزندان خود و خانواده‌های آن‌ها آشنایی کافی را داشته باشند، زیرا در دوره نوجوانی فرزندان بیشتر به گروه دوستان گرایش پیدا می‌کنند، اگر دوستان سالمی پیدا کنند در رشد شخصیت آن‌ها بسیار موثر بوده بنابراین والدین باید به نوجوانان کمک کنند تا با منطق و آگاهی دوستان خود را انتخاب کنند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: همچنین والدین از محل رفت و آمد فرزندانشان آگاهی داشته باشند و از رفت و آمد‌های آن‌ها به محل‌هایی که امکان یادگیری و ابتلا به اعتیاد وجود دارد؛ مثل قهوه خانه ها، کلوپ‌های ورزشی نامتناسب، مهمانی‌های دوستانه و شب نشینی‌ها جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین به آسیب‌ها و تلفات جبران ناپذیر حوادث رانندگی اشاره و کرد و گفت: اولین اشتباه هنگام رانندگی می‌تواند آخرین اشتباه باشد و آسیب‌ها و تلفات جبران ناپذیری را به بار بیاورد، صبر و حوصله هنگام رانندگی، پرهیز از هر گونه عجله و شتاب، پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری با ماموران پلیس راه و راهوار همواره از اصول مهم نخستین رانندگی ایمن است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی اعتیاد جوانان پیشگیری از اعتیاد خانواده ها آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان قاتل فراری که در یکی از روستاهای این شهرستان اقدام به قتل کرده بود، در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد.

سرهنگ یوسف اشرفی افزود: همزمان با دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل با سلاح سرد در روستای کلیجه این شهرستان، مأموران نیروی انتظامی و پلیس آگاهی در محل حاضر و اقدام به بررسی محل جرم و وقوع قتل کردند و مراتب به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ اشرفی اظهار کرد: با تلاش مأموران انتظامی و با هوشیاری کارآگاهان پلیس، قاتل در نزدیکی محل وقوع قتل و در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد، با بیان اینکه تحقیقات انتظامی و قضایی در این ارتباط ادامه دارد، گفت: طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان نیروی انتظامی، اختلافات شخصی عامل اصلی این حادثه بوده است.

وی افزود: مقتول ۳۹ ساله و با هویت معلوم توسط قاتل در لحظه برگشت از مزرعه به قتل رسیده است.

سرهنگ اشرفی، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با هرگونه بی‌نظمی و اخلال در امنیت و آرامش شهروندان مقابله می کند، افزود: امنیت خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت با کسی تعارف ندارد.

 

 

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند