Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران گزارشی از فعالیت‌های شورای شهر تهران در سه سال گذشته ارائه کرد و گفت: برخی از تذکرات شورای شهر تهران اگر همچنان بدون پاسخ بمانند می‌توانند به سوال تبدیل شوند و شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی تر دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی، در ابتدای جلسه یکشنبه-دوم شهریور- اظهار کرد: ابتدا فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان و روز پزشک را گرامی می‌داریم، امسال با وجود شیوع ویروس کرونا، شاهد نوع متفاوتی از عزاداری عاشقان اباعبدالله هستیم که عمق و سوز بیشتری نسبت به سالهای گذشته دارد، عزای حسین (ع)، فرصتی برای ایجاد تحول درونی و همراه شدن با کاروان عشق و انسانیت است و تبدیل کردن درون خویش و اندرونی خانه‌های خویش به حسینیه، بهترین استفاده از این فرصت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پایان سال سوم و آغاز سال چهارم دوره پنجم شورای شهر تهران قرار داریم، اگرچه این دوره به لحاظ مشارکت و اعتماد مردمی به مدیریت شهری بی سابقه بود، اما به لحاظ بروز مشکلات و موانع درونی و بیرونی نیز کمتر شاهد چنین شرایطی بودیم، شرایط سخت اقتصادی کشور و تورم رکودی توأم با تحریم‌های بی سابقه در تاریخ همراه با رکود در صنعت ساختمان و منقبض شدن منابع مالی مدیریت شهری که توأم با کسری بودجه و کمبود منابع دولت نیز شده بود، شرایط دشواری را برای پیشبرد مقاصد مدیریت شهری ایجاد کرد؛ بویژه آنکه کاهش فروش تراکم و متوقف کردن شهر فروشی و صیانت از فضاهای شهری و باغات و نیز اقدامات سختگیرانه و داوطلبانه مدیریت شهری فعلی با تغییر در روند اداره کلانشهر تهران و فراهم کردن بستر زندگی در آن همراه بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بیش از ۲۳۰ جلسه جهت رسیدگی به طرح‌ها و لوایح وصولی و ۶۳۰ تذکر اعضای شورا که در برخی حوزه‌ها نظیر شفافیت که لغو جلسات غیرعلنی شورا، پخش زنده صحن علنی و شفاف کردن آرا اعضا برای نخستین بار در کشور بخشی از پروژه شفافیت شورای پنجم بوده است، صیانت از باغات و فضای سبز با لغو مصوبه برج باغ‌ها، تکثر و تنوع دیدگاه‌ها در حوزه فرهنگ و فراهم سازی بستر برای مشارکت نهادهای مدنی در موضوعاتی نظیر آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت، بخشی از کارنامه شورای پنجم بود.

به گفته هاشمی برخی از تذکرات شورای شهر تهران اگر همچنان بدون پاسخ بمانند می‌توانند به سوال تبدیل شوند و شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی تر دنبال می‌کند.

وی افزود: شورای پنجم ۱۸۷ مصوبه عمومی، ۲۸۲ مصوبه باغات و ۳۵ مصوبه نامگذاری داشته است و برای ۱۱۹ شخصیت حقوقی نمایندگان شورا را با رأی صحن علنی معرفی کرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: صیانت از سرمایه شهر و توقف واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مصوبه شورا، پیگیری تخلفات گذشته و تقویت نظارت بر عملکرد مدیریت شهری بخش دوم عملکرد شورای پنجم را تشکیل می‌دهد که کمیسیون‌های تخصصی شش‌گانه شورا می‌تواند به صورت تفصیلی گزارش عملکرد خود را جهت اطلاع افکار عمومی و کارشناسان ارائه دهند.

هاشمی تصریح کرد: فقط در اینجا به یک نمونه از واکنش شورا، به پاندمی کرونا اشاره می‌کنم که در اسفند ماه و بهار امسال که بسیاری از نهادها و ادارات تعطیل یا نیمه تعطیل بودند، شورا به صورت منظم تشکیل جلسه داد و سه مصوبه را در جهت رفع مشکلات مردم و همچنین تطبیق شرایط شهرداری با پیامدهای ناشی را کرونا به تصویب رساند.

وی گفت: طبیعی است بروز و ظهور عملکرد شورای پنجم، در بیلان شهرداری به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری، تبلور می‌یابد و در این بخش به دلیل بی ثباتی و تغییرات شهردار در سه سال گذشته و همچنین فاصله عملکرد موجود با عملکرد مطلوب، نارضایتی‌ها و انتقاداتی وجود دارد که شورای پنجم شنونده و پذیرای نظرات کارشناسی است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: وظیفه خود می دانم که از عملکرد هیئت رئیسه شورا نیز تقدیر کنم که با همفکری و خرد جمعی و به عنوان مصداق " و شاورهم فی الامر" با حضور حدود هشت تن از اعضا، بخش عمده تصمیمات مربوط به اداره شورا با همفکری و خرد جمعی گرفته شد و اگر در موردی هیئت رئیسه نتوانست به تصمیم مشخصی برسد، در هم اندیشی وبا مشارکت اکثر اعضا شورا، این تصمیم گرفته شد و هیچ تصمیمی براساس نظر و سلیقه شخصی رئیس شورا گرفته نشد، اگر انتقادی نسبت به ملایمت و جهت دار نبودن تصمیمات هیئت رئیسه وجود دارد ناشی از ترجیح خرد جمعی به نظر و فکر فردی است که اقدامی قابل دفاع است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در پایان لازم می دانم از عملکرد همه اعضای شورا، همکاران دبیرخانه، اصحاب رسانه و کارشناسان و مشاورانی که ما را در همه شرایط بخصوص پاندمی کرونا بدون وقفه در انجام وظایف یاری کردند، قدردانی کنم و آرزو دارم که در یکسال باقیمانده بتوانیم به وظایف سنگین خود در برابر آرا مردم عمل کرده و امانتدار خوبی برای اعتماد مردم باشیم.

کد خبر 440396

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی تهران شهرداري تهران شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای شهر تهران مدیریت شهری شورای پنجم رئیس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد

 سرمربی تیم فوتبال سپاهان در حالی که نزدیک به ۱۵ دقیقه در نشست خبری حضور داشت، پس از مطرح شدن سوالی درباره ستاره‌های تیمش اقدام به ترک سالن نشست کرد.

به گزارش ورزش‌سه، سپاهان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر نسبت به پرسپولیس که فقط به کسب سه امتیاز و رسیدن به صدر جدول فکر می‌کرد، با آرامش بیشتری وارد زمین شد و وقتی سوت پایان به صدا درآمد مورایس به چیزی که در ذهن داشت و تیمش را برای رسیدن به آن آرایش داده بود، دست پیدا کرده بود. 

مورایس در نشست خبری هم پس از صحبت درباره مسایل فنی مسابقه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، اما در ادامه با سوالی مواجه شد که سبب شد این مربی پرتغالی تازه مشرف شده به دین اسلام از کوره در برود و اقدام به ترک نشست کند. 

سوالی که مورایس را مجاب کرد تا نشست خبری را ترک کند، درباره ستاره‌های تیمش بود و خبرنگار از او پرسید که آیا می‌توان دلیل عدم نتیجه‌گیری سپاهان را خرید ستاره‌های پرشمار و عدم توانایی باشگاه در مدیریت آنها عنوان کرد؟

ترک نشست از سوی مورایس در حالی رخ داده که این مربی پرتغالی معمولا در نشست‌های خبری به سوالات مختلف و حتی بی‌ارتباط با مسابقه پاسخ می‌دهد، اما پس از طرح این سوال تصمیم به ترک سالن خبری گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زبان طنز نیشدار است
  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا