Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@17:12:46 GMT

تلاش ماشه ای آمریکا جز رسوایی نتیجه‌ای ندارد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۸۳۴۳

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزنی روسیه- ۱، اعلام کرد تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران ممکن است رسوایی جدی در شورای امنیت سازمان ملل به دنبال داشته باشد و در نهایت اقتدار این شورا را تضعیف کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به موجب نسخه‌ای از این مصاحبه که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه قرار گرفت، لاوروف احتمال می‌دهد آمریکا با استفاده از شیوه‌های قانونی و شبه قضایی در تلاش برای بازگرداندن تحریم‌های الزام آور بین المللی علیه ایران برآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لاوروف افزود: " ما با شرکای آمریکایی و دیگر اعضای شورای امنیت در نیویورک و دیگر پایتخت‌ها در حال همکاری هستیم و متوجه این مسئله شده ایم اکثریت قریب باتفاق کشور‌ها به نادرستی و غیرسازنده بودن این تلاش واقف هستند. به هر حال، این تلاش نتیجه‌ای نخواهد داشت و در عین حال ممکن است در نهایت منجر به رسوایی بسیار جدی و شکاف میان اعضای شورای امنیت شود و در ارزیابی کلی، اقتدار این شورا را تضعیف کند.
دیپلمات بلندپایه روسیه یادآور شد آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، درباره برنامه هسته‌ای ایران خارج شد و آن را یک " توافق بد " خواند.
وی افزود مسئله اینجاست یکی از کشور‌های حامی قطعنامه مورد توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده است که دیگر به تعهداتش پایبند نخواهد بود، اما در عین حال از دیگران خواسته است تا از توصیه‌های آن پیروی کنند.
لاوروف خاطر نشان کرد: " آن‌ها اعلام کردند هنگامیکه آمریکا تصمیم به مجازات ایران به خاطر نقض توافقنامه‌ای که آمریکا از آن خارج شده است می‌گیرد هیچ کشوری نمی‌تواند مانع واشنگتن شود. گرچه بسیار متناقض و نسنجیده به نظر می‌رسد، اما اوضاع به این شکل است. آمریکا اعلام کرده است به تعهداتش مبنی بر خودداری ازوضع تحریم‌های جدید علیه ایران، لغو محدودیت‌های فعلی و اجازه به ایران برای مشارکت کامل در تجارت بین‌المللی و تبادلات اقتصادی پایبند نخواهد بود. واشنگتن می‌گوید آن‌ها به این تعهدات عمل نخواهند کرد و بعلاوه، مانع از آن خواهد شد که بقیه نیز به تعهداتشان در قبال ایران عمل کنند. به گفته وزارت امور خارجه روسیه، نه روسیه و دیگر امضاء کنندگان توافق هسته‌ای، هیچ اساس قانونی، سیاسی یا اخلاقی برای به سخره گرفتن تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و نیز خود این شورا به چنین شیوه ظالمانه‌ای نمی‌بینند. برچسب ها: لاوروف ، روسیه ، ایران ، ماشه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لاوروف روسیه ایران ماشه شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک چهره متمدن از خود بی نتیجه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه به خیزش بزرگ دانشجویان جهان علیه جنایت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت:  این اتفاق نتیجه استقامت مردم مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: رژیم منحوس صهیونیستی همواره برای به تصویر کشیدن یک چهره متمدن از خود سالهاست هزینه های فراوانی متحمل شده  و بیشترین تمرکز خود را در دانشگاهها معطوف کرده است اما امروز همین اقشار دانشگاهی به مقابله با رفتارهای باطل و خصمانه او پرداخته اند و این بسیار برای صهیونیسم دردناک است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه اظهار داشت:  شیعیان پیرو امام صادق (ع) باید غیرت دینی داشته باشند و هر زمان گناهی در جامعه مشاهده شد از خود غیرت نشان دهند.

 

دیگر خبرها

  • تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک چهره متمدن از خود بی نتیجه است
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه