Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از امیدهای مرزنشینان برای بهبود وضعیت اقتصادی بازگشایی درب های بسته مرز تیله کوه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , مدتهاست که سخن از بازگشایی مرز تیله کوه در میان است اما هنوز این رویای شیرین برای مردمان استان تعبیر نشده است.

درگذشته مشکلاتی از جمله عدم فراهم شدن زیرساخت در مرز تیله کوه مانع بازگشایی آن بود که خوشبختانه شنیده ها از فراهم شدن زیرساختها و رفع موانع حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید دید انتظار مرزنشینان برای بازگشایی تیله کوه و اندکی کاسته شدن از بار مشکلات اقتصادی مردم این خطه به سر می آید؟

نمایندگان اقلیم کردستان عراق قول بازگشایی مرز را داده اند 

محبت جمالی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: اقدامات مقدماتی برای بازگشایی مرز تیله کوه از نظر جاده، محوطه سازی، زیرساخت‌های مخابراتی انجام شده است.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: از مجموع ۱۳ کیلومتر خطوط فیبر نوری تاکنون ۱۰ کیلومتر اجرا شده، همچنین تاسیسات آب و برق، ابنیه های گمرکی، نصب باسکول و ... انجام گرفنه است.

جمالی نیا گفت: در طول سالهای ۹۷ و ۹۸ اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان به حوزه راه و شهرسازی از محل ماده ۱۲  مصوب شد و تخصیص یافت تا زیرساخت‌های این مرز فراهم شود.

وی عنوان کرد: در آخرین بازدید و پیگیری انجام شده از طریق مجموعه استانداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم بازگشایی مرز تیله کوه تاکید شد زیرا با بازگشایی این مرز بیش از ۲۸ هزار نفر مرزنشین تا شعاع ۲۰ کیلومتری هوایی که توسط قانون گذار تعریف شده می توانند فعالیت کنند و معیشت و اشتغال آنها رونق یابد.

 جمالی نیا گفت: در حال حاضر با توجه به آخرین پیگیری‌های انجام شده نماینده های اتحاد میهنی اقلیم کردستان عراق و نماینده اتاق تعاون استان کرمانشاه بازدیدی میدانی از بازارچه داشته‌اند و نمایندگان اقلیم کردستان عراق قول بازگشایی مرز را داده اند.

وی افزود: آمادگی لازم برای بازگشایی مرز تیله کوه با توجه به فراهم سازی زیرساخت ها در حوزه عمرانی، راه های مواصلاتی، ابنیه گمرکی و... را داریم.

 جمالی نیا گفت: بازگشایی مرز تیله کوه خواست مردم مرزنشین است زیرا اقتصاد آنها بر اثر زلزله و حوادث غیرمترقبه دستخوش تغییراتی قرار گرفت ؛ بنابراین بازگشایی مرز تیله کوه می‌تواند منجر به رونق اشتغال مرزنشینان شود.

ازنظر گمرکی موافقت نامه ها برای بازگشایی مرز تیله کوه صادر شده است

 خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بازگشایی مرز تیله کوه یک درخواست استانی است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: بازگشایی این مرز در افزایش حجم صادرات تأثیری ندارد اما سبب رونق اشتغال بخشی از مرزنشینان می‌شود.

 حیدری تصریح کرد: در حال حاضر ازنظر گمرکی موافقت نامه ها برای بازگشایی مرز تیله کوه صادر شده و در صورت فراهم شدن امورات گمرکی آنجا  مستقر خواهیم شد.

وی عنوان کرد: مسئولان مربوطه قول داده اند ظرف یک ماه آینده نسبت به فراهم سازی امکانات گمرکی در تیله کوه اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمالی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است