Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسلاوی ژیژک، سایمون کریچلی، لارنس کهون، سوزان هاک و چند فیلسوف مشهور دیگر به عضویت هیئت تحریریه دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش‌های فلسفی دانشگاه تبریز درآمدند. در ادامه توضیحات مسئول این دوفصلنامه درباره این اتفاق را می خوانید؛

یقیناً ارتقای یک مجله در سطح جهانی مستلزم تلاش و کوشش فراوان مجموعه کامل اداره کنندگان و به عوامل مختلفی از جمله سطح کیفی مقالات، داوری علمی و دقیق، نمایه سازی و به روز بودن و برخی آیتم‌های دیگر بستگی دارد، اما در کنار این عوامل تمایل شخصیت بزرگ جهانی برای انتشار مقاله شأن در یک نشریه و از همه مهمتر تمایل به همکاری در قالب اعضای هیئت تحریریه یک مجله نشان دهنده جایگاه واقعی یک مجله در بین مجله‌های مشابه آن رشته علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوفصل نامه علمی پژوهشی، پژوهش‌های فلسفی اکنون با همکاری تمامی اعضای هیئت تحریریه، داوری و نویسندگان و کادر اداری توانسته است جایگاه مناسبی بین مجلات فلسفی پیدا کند.

به اطلاع علاقه مندان به مجله پژوهش‌های فلسفی دانشگاه تبریز می‌رساند که فیلسوف مشهور جهانی، اسلاوی ژیژک ( Slavoj Žižek) استاد فلسفه و روانکاوی مؤسسه The European Graduate School رسماً عضو هیئت تحریریه بین المللی مجله پژوهش‌های فلسفی دانشگاه تبریز شد. این فیلسوف که در حوزه فلسفه و روانکاوی و علوم سیاسی و اجتماعی دیدگاه‌های مختلفی را بیان کرده در شماره ۲۸ این مجله مقاله‌ای به زبان انگلیسی تحت عنوان « The digital police state: Fichte’s revenge on Hegel» منتشر کرده است.

علاوه بر این فیلسوف، فیلسوفان مشهور دیگری مثل سایمون کریچلی ( Simon Critchley) استاد فلسفه The European Graduate School، نویسنده بسیاری از کتاب‌ها در حوزه فلسفه‌های اروپایی که برخی از کتاب‌های او به فارسی نیز ترجمه شده اند رسماً عضو هیئت تحریریه این ژورنال شد. مقاله این فیلسوف نیز در شماره ۲۸ این مجله تحت عنوان « Our confrontation with tragedy» منتشر شده است.

همچنین افراد سرشناس دیگری که برخی آثارشان به فارسی ترجمه شده اند مثل لارنس کهون ( Lawrence Cahoone) استاد فلسفه The College of the Holy Cross در آمریکا پذیرفتند که با این مجله همکاری کنند.

از هایدگر شناس معروف جهانی باید به پروفسور توماس شیهان، استاد مطالعات دینی و فلسفه آلمانی از University of Stanford اشاره کرد که در شماره ۲۸ مقاله‌ای درباره مفهوم فاکتیسیته در هایدگر منتشر کرده و اکنون نام این هایدگرشناس آمریکایی نیز در کنار افراد نامبرده در لیست اعضای هیئت تحریریه این ژورنال قرار دارد و در نهایت جیمز مگرینی ( James M. Magrini) استاد فلسفه از College of DuPage, Philosophy/Religious Studies, Adjunc عضو دیگر اعضای هیئت تحریریه مجله شد.

دوفصل نامه علمی پژوهشی، پژوهش‌های فلسفی به صاحب امتیازی دانشگاه تبریز، مدیرمسئولی حسن فتحی و سردبیری محمد اصغری منتشر می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند لینک اعضای هیئت تحریریه بین المللی و لینک مقاله ژیژک را مشاهده کنند.

کد خبر 5005256

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تبریز معرفی نشریات محمد اصغری محرم 99 محمدعلی تسخیری کنفرانس بین المللی معرفی کتاب ویروس کرونا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ابن سینا فلسفه پیام تسلیت ماه محرم و صفر سازمان تبلیغات اسلامی ماه محرم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعالیت های قرآنی استاد فلسفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت

به گزارش جماران؛ رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران اعلام کرد: شورای راهبردی این دانشکده با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در حال شکل‌گیری است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره نمود. 

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله خانم دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید بر روی موضوع، از ایشان خواسته شد که در راه‌اندازی و فرآیند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کنند.

وی افزود: این درخواست با خانم دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از ایشان خواسته شد که در شورای راهبردی و هیئت جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که ایشان اعلام نمودند به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و لذا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

دیگر خبرها

  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی