Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@17:10:58 GMT

شورای پنجم فضای جدیدی برای شهر ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۸۸۰۸

شورای پنجم فضای جدیدی برای شهر ایجاد کرد

خبرگزاری آریا - شهر: رییس شورای شهر گفت که شورای پنجم با شرایط تحریم و مشکلات موجود فضای جدیدی را برای شهر ایجاد کرد و برخلاف همه مشکلات مراقب بود که شهر فروشی متوقف شود و اقدامات آن مانع عبور از این قانون شد.
به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه یکشنبه-دوم شهریور- گفت: امسال با شرایط پاندمی کرونا، شاهد نوع متفاوتی از عزاداری عاشقان اباعبدالله هستیم که عمق و سوز بیشتری نسبت به سالهای گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزای حسین علیه السلام، فرصتی برای ایجاد تحول درونی و همراه شدن با کاروان عشق و انسانیت است و تبدیل کردن درون خویش و اندرونی خانه های خویش به حسینیه، بهترین استفاده از این فرصت است.
هاشمی ادامه داد: در پایان سال سوم و آغاز سال چهارم دوره پنجم شورای شهر تهران قرار داریم، اگرچه این دوره به لحاظ مشارکت و اعتماد مردمی به مدیریت شهری بی سابقه بود اما به لحاظ بروز مشکلات و موانع درونی و بیرونی نیز کمتر شاهد چنین شرایطی بودیم، شرایط سخت اقتصادی کشور و تورم رکودی توام با تحریمهای بی سابقه در تاریخ همراه با رکود در صنعت ساختمان و منقبض شدن منابع مالی مدیریت شهری که توام با کسری بودجه و کمبود منابع دولت نیز شده بود، شرایط دشواری را برای پیشبرد مقاصد مدیریت شهری ایجاد کرد، بویژه آنکه کاهش فروش تراکم و متوقف کردن شهر فروشی و صیانت از فضاهای شهری و باغات نیز اقدامات سختگیرانه داوطلبانه مدیریت شهری فعلی برای تغییر در روند تهران و فراهم کردن بستر زندگی در آن بود.
هاشمی گفت: بیش از 230 جلسه جهت رسیدگی به طرحها و لوایح وصولی و 630 تذکر اعضای شورا که در برخی حوزه ها نظیر شفافیت که لغو جلسات غیرعلنی شورا، پخش زنده صحن علنی و شفاف کردن آرا اعضا برای نخستین بار در کشور بخشی از پروژه شفافیت شورای پنجم بوده است، صیانت از باغات وفضای سبز با لغو مصوبه برج باغها، تکثر و تنوع دیدگاهها در حوزه فرهنگ و فراهم سازی بستر برای مشارکت نهادهای مدنی در موضوعاتی نظیر آسیبهای اجتماعی صورت گرفت، بخشی از کارنامه شورای پنجم بود.
هاشمی افزود: شورای پنجم 187 مصوبه عمومی، 282 مصوبه باغات و 35 مصوبه نامگذاری داشته است و برای 119 شخصیت حقوقی نمایندگان شورا را با رای صحن علنی معرفی کرده است.
او ادامه دادش: صیانت از سرمایه شهر و توقف واگذاری به اشخاص حقیقی وحقوقی بدون مصوبه شورا، پیگیری تخلفات گذشته وتقویت نظارت بر عملکرد مدیریت شهری بخش دوم عملکرد شورای پنجم را تشکیل می دهد که کمیسیونهای تخصصی ششگانه شورا می تواند بصورت تفصیلی گزارش عملکرد خود را جهت اطلاع افکار عمومی و کارشناسان ارائه بدهند.
رییس شورای شهر بیان کرد: فقط در اینجا به یک نمونه از واکنش شورا، به پاندمی کرونا اشاره می کنم که در اسفند ماه و بهار امسال که بسیاری از نهادها و ادارات تعطیل یا نیمه تعطیل بودند، شورا بصورت منظم تشکیل جلسه داد وسه مصوبه را در جهت حل مشکلات مردم و همچنین تطبیق شرایط شهرداری با پیامدهای ناشی را کرونا به تصویب رساند.
او گفت: طبیعی است بروز وظهور عملکرد شورای پنجم، در بیلان شهرداری بعنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری، تبلور می یابد و در این بخش بدلیل بی ثباتی وتغییرات شهردار در سه سال گذشته و همچنین فاصله عملکرد موجود با عملکرد مطلوب، نارضایتی ها وانتقاداتی وجود دارد که شورای پنجم شنونده و پذیرای نظرات کارشناسی است.
هاشمی گفت: وظیفه خود می دانم که از عملکرد هیات رییسه شورا نیز قدردانی کنم که با همفکری و خرد جمعی و به عنوان مصداق " وشاورهم فی الامر" با حضور حدود هشت نفر از اعضا، بخش عمده تصمیمات مربوط به اداره شورا با همفکری و خرد جمعی گرفته شد و اگر در موردی هیات رییسه نتوانست به تصمیم مشخصی برسد، در هم اندیشی وبا مشارکت اکثر اعضا شورا، این تصمیم گرفته شد و هیچ تصمیمی براساس نظر وسلیقه شخصی رییس شورا گرفته نشد، اگر انتقادی نسبت به ملایمت و جهت دار نبودن تصمیمات هیات رییسه وجود دارد ناشی از ترجیح خرد جمعی به نظر و فکر فردی است که اقدامی قابل دفاع است.
در پایان لازم می دانم از عملکرد همه اعضای شورا، همکاران دبیرخانه، اصحاب رسانه، کارشناسان و مشاورانی که ما را در همه شرایط بخصوص پاندمی کرونا بدون وقفه در انجام وظایف یاری کردند، قدردانی کنم و آرزو دارم که در یکسال باقیمانده بتوانیم به وظایف سنگین خود در برابر آرا مردم عمل کرده و امانتدار خوبی برای اعتماد مردم باشیم.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیریت شهری شورای پنجم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سلمان اسماعیلی در همایش روز شورا در جمع شورا‌های شهر و روستا ملایر افزود: روستا‌هایی که در محور سد کلان، بخش زند و دره جوزان هستند، ظرفیت بالای گردشگری دارند که باید شورا‌های اسلامی با همراهی دهیاران و مشارکت مردم برای توسعه این بخش‌ها تلاش کنند.

او با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان توسعه ایجاد کرد، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم شورا‌های اسلامی باید مردم را وارد کار کنند تا توسعه محقق شود.

فرماندار ملایر همچنین نهضت ملی مسکن را طرحی بی‌بدیل در دولت سیزدهم برشمرد و تأکید کرد: شورا‌های اسلامی باید از این فرصت مغتنم برای بزرگتر شدن شهر‌ها مردم را پای کار بیاورند تا شرایط زیست مناسبی برای شهروندان ایجاد و منجر به رشد تولید، رونق گردشگری و ایجاد درآمد شود.

شهردار ملایر هم گفت: بودجه شهرداری از سال ۱۴۰۰ از ۲۵۰ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت که با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر یک تحول خوبی در بودجه شهرداری ملایر ایجاد شد.

مجید فرجی، بودجه جاری و عمرانی شهرداری را ۴۰ به ۶۰ عنوان کرد و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال برای هزینه‌های عمرانی پیش بینی شده است.

او تکمیل مجموعه جهان کوچک، هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال، آغاز عملیات اجرایی طرح راستان، مرکز تجارت جهانی مبل و منبت و ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ساختمان پلاک ۱۷ را از دیگر اولویت‌ها و طرح های عمرانی شهرداری برشمرد.

دیگر خبرها

  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • انتظار موج جدیدی از خدمت در سال پایانی شورا 
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»