Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:53:17 GMT

صنعت دفاعی از مهندسی معکوس به مرحله طراحی رسیده است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۸۹۷۵

صنعت دفاعی از مهندسی معکوس به مرحله طراحی رسیده است

عباسعلی منصوری آرانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روز صنعت دفاعی، اظهار داشت: این روز ما را به خاطرات دوران دفاع مقدس و روزگاری که در تولید پایین‌ترین نیازهای دفاعی دچار مشکل بودیم باز می‌گرداند. به دورانی که برای خرید سیم خاردار به کشورهایی مراجعه می‌کردیم و آنها حتی حاضر نشدند سیم خاردار به ما بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اما امروز با تلاش و کوشش نخبگان و ایثارگران خود به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده ایم که نه تنها کل صنعت دفاعی خود را بر مبنای تاکتیک‌ها و تهدیدهایی که رصد می‌کنیم بنا کردیم بلکه برای مقابله با آنها تاکتیک‌هایی را اتخاذ می‌کنیم و برای اجرای آن تاکتیک‌ها، صنعت دفاعی خود را گسترش دادیم و چه در بخش زمین، چه در بخش دریا، فضا، پدافند و حتی ساخت ماهواره به نقطه‌ای رسیدیم که الحمدلله به خوبی می‌توانیم بازدارندگی را ایجاد کنیم و راهبرد اساسی و بنیادین بازدارندگی را می‌توانیم عملیاتی کنیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امروز جز ده کشور اول دنیا در صنعت دفاعی و یک محور اطمینان بخش برای مردم و کشور خود هستیم و دیوار و کوه مستحکمی هستیم که می‌توان به خوبی به آن تکیه کرد که نتیجه همان سخن حضرت امام است مبنی بر اینکه «می توانید» و امروز آن مرحله را پشت سر گذاشتیم و توانستیم.

منصوری آرانی ادامه داد: فکر می‌کنم این می‌تواند یک الگوی بسیار موفق برای تمام صنایع دیگر ما باشد. البته باید بپذیریم در صنایع دیگر مانند فولاد هم ما پیشرفت کردیم و با توجه به داشته‌هایمان در صنایع دیگر هم می‌توانیم به یک آمار خیره کننده دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در مورد سیم خاردار که پایین‌ترین سطح تکنولوژی را دارد یا اصلاً تکنولوژی ندارد ما را تحریم کردند و به ما نفروختند. این موجب شد که ما حرکت کنیم و تانک‌های خود و هواپیماها، بالگردها و ناوهایمان را بازسازی کنیم و با مهندسی معکوس پیش برویم و حالا هم از مهندسی معکوس عبور کردیم و طراحی می‌کنیم و همه اینها به دست نیروهای خودمان بوده است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه تحریم‌ها سختی‌های زیادی را ایجاد می‌کند اما باید بدانیم آنجایی که دنیا حاضر نیست با ما به یک اقدام مشترک و هماهنگ برسد و ما را تنها می‌گذارد ما باید بر زانوی خود تکیه کنیم و بلند شویم و در مسیری قرار بگیریم که اگر اشتراک تجهیزاتی، ساخت و تکنولوژی به نقطه‌ای نرسیدیم و نتوانستیم این همکاری‌های جهانی را با هم جلب کنیم با تکیه بر سیاست‌های داخلی پیش برویم.

منصوری آرانی تاکید کرد: تمام دنیا دارد در زمینه مطالعات، تحقیقات و تکنولوژی شرکایی را برای خود انتخاب می‌کند و این معنایش این نیست که ما تمایل نداریم با دنیا کار کنیم بلکه معنایش این است که ما هم در موضوعات تحقیقاتی، مطالعاتی و اجرا چنین تمایلاتی را داریم اما نباید تکیه ما بر این باشد و تمام عزم و اراده خود را به این موضوع گره بزنیم و اگر اتفاق نیفتاد خدای ناکرده ما جز کشورهای بحرانی قرار بگیریم. ما باید به نقطه‌ای از اقتدار برسیم که دنیا در وضعیت اقتدار با ما مطالعات و تحقیقات انجام دهد.

کد خبر 5003767 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی روز صنعت دفاعی تحریم اقتصادی ایران مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا محمد جواد ظریف برجام محمد باقر قالیباف هیئت دولت رژیم صهیونیستی حجت الاسلام حسن روحانی محمدجواد ظریف مکانیسم ماشه حسن روحانی شورای نگهبان ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا صنعت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد. 

سیدرضا یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • باید سه امتیاز را از صنعت نفت بگیریم
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • حمایت جهانی از فلسطین «طوفان الاقصی» دوم است/ اسرائیل بازنده اصلی