Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:07:42 GMT

وقایع نجومی دهه اول شهریور ۹۹

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۹۲۳۴

وقایع نجومی دهه اول شهریور ۹۹

کارشناس علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: شب گذشته (شنبه اول شهریور ۱۳۹۹) ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب، خورشید از لحاظ طالع بینی وارد صورت فلکی سنبله شد؛ صبح امروز یکشنبه دوم شهریور هم ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح ماه با ستاره سماک اعزل (در صورت فلکی سنبله) هم نشین شد و  در فاصله زاویه ای ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درجه ای شمال و شمال شرق این ستاره  قرار گرفت.

فاطمه خراسانی ادامه داد: سه شنبه چهارم شهریور ساعت ۲۲:۲۸ دقیقه ماه در وضعیت تربیع اول قرار می گیرد و چهارشنبه پنجم شهریور ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ماه به ملاقات ستاره قلب الاعقرب(صورت فلکی عقرب) رفته و در فاصله زاویه ای ۶ درجه ای شمال و شمال غرب این ستاره قرار خواهد گرفت.

وی همجنین گفت: پنجشنبه ششم شهریور ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه ماه در گره نزولی قرار می گیرد و شنبه هشتم شهریور ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح ماه در فاصله زاویه ای ۱.۴۱ درجه جنوب سیاره مشتری قرار خواهد گرفت. همچنین ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب شنبه ماه به ملاقات سیاره زحل رفته و در فاصله زاویه ای ۲.۲۱ درجه ای جنوب شرقی این سیاره قرار می گیرد.

این ستاره شناس یادآور شد: دوشنبه آینده دهم شهریور نیز بارش شهابی ارابه ران به اوج خود می رسد و تعداد بارش آن در یک ساعت (ZHR ) پنج شهاب است.  همچنین در ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد این روز یاره زهره در فاصله زاویه ای ۸.۶ درجه ای جنوب ستاره پولوکس قرار می گیرد.  

برچسب‌ها استهلال رخداد های نجومی پروندهٔ خبری کرسی ارتباطات علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استهلال استهلال قرار می گیرد شهریور ساعت ۳۰ دقیقه درجه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فرودگاه زنجان با دمای هوای منفی سه درجه سانتیگراد به عنوان سردترین منطقه استان ثبت شد.

وی افزود: طبق نقشه‌های هواشناسی از امروز تا پایان روز دوشنبه هفته آینده شرایط جوی پایداری برای استان پیش بینی شده و طی این مدت آسمان اغلب مناطق صاف است که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان بااشاره به اینکه صبح امروز شاهد کاهش محسوس و موقت دما در اغلب مناطق استان بودیم، گفت: از فردا دمای هوا در مناطق مختلف استان روند افزایشی به خود می‌گیرد.

قدیمی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته گیلوان در شهرستان طارم با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین منطقه استان زنجان بود، افزود: دمای فعلی شهر زنجان هشت درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت
  • پیروزی سپاهان در نیمه اول برابر آبی پوشان جنوب
  • چرخش 180 درجه: ستاره عاشق رئال منتظر بارسا
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت (عکس)
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید