Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@07:48:46 GMT

چرا مهمترین کنسرتِ محرمی دیگر برگزار نشد؟ / شب دهم را آنلاین پخش کنید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۹۳۳۷

چرا مهمترین کنسرتِ محرمی دیگر برگزار نشد؟ / شب دهم را آنلاین پخش کنید

‍‍‍‍‍‍

یکی از مهمترین رویدادهای موسیقی در مناسبتِ ماه محرم، موسیقی سریال «شب دهم» است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «شب دهم» سریالی با موضوع ماه محرم و تعزیه بود که تیتراژ پایانی آن را علیرضا قربانی خواند و تیتراژ و موسیقی این سریال بسیار مورد استقبالِ مخاطبان قرار گرفت.

نگاهی به آلبوم مشترک شجریان و قربانی؛ دور از انتظار، یکسان و گاهی ملال‌آور

اکنون که حدود 18 سال از پخش سریال «شب دهم» می‌گذرد، به راستی چه تعدادی از بینندگانِ این سریال جزئیات و یا حتی داستانِ این سریال را به یاد دارند؛ اما موسیقی این سریال و البته آنچه علیرضا قربانی برای «شب دهم» خواند، همچنان در ذهن‌ها مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیقیِ فردین خلعتبری و آواز علیرضا قربانی در «شب دهم» به شدت محبوب شد و از تصویر پیشی گرفت. این اثر همچنان و پس از حدود دو دهه، شنیده می‌شود و در ذهن‌ها باقی مانده است.

علاقه‌مندان به موسیقی به خاطر دارند که در سال‌های گذشته و هم‌زمان با ماه محرم، کنسرت‌هایی با عنوان «شب دهم» برگزار می‌شد که به اجرای موسیقیِ این سریال و البته چند قطعه‌ی دیگر اختصاص داشت.

برگزاری این کنسرت‌ها مخاطبان بسیاری را به سالن‌های کنسرت می‌کشاند؛ آن هم در ماه‌های محرم یا صفر. علیرضا قربانی هر سال و در ماه‌های محرم یا صفر با گروهی از نوازندگان به اجرای کنسرت «شب دهم» می‌پرداخت.

شاید آخرین باری که کنسرت «شب دهم»‌ برگزار شد مربوط به سال 1392 بود. آن زمان در آذرماه کنسرت «شب دهم» به خوانندگی علیرضا قربانی در برج میلاد تهران برگزار شد.

پیش از اینکه برگزاری کنسرت «شب دهم» عملی شود، تقریبا هیچ برنامه موسیقی در ماه‌های محرم و صفر برگزار نمی‌شد. اما «شب دهم» توانست مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی وزارت ارشاد بگیرد و یکی از مهمترین رویدادهای مناسبتی در تاریخ هنر ایران را رقم بزند.

متاسفانه چند سالی است که کنسرت «شب دهم» دیگر برگزار نمی‌شود. علت این ماجرا هم خیلی مشخص نیست.

از سوی دیگر آثار جدیدی در عرصه موسیقی مذهبی ساخته نشد که کیفیت و تاثیرگذاریِ بزرگی به اندازه‌ی موسیقیِ «شب دهم» داشته باشند. البته نباید از برخی آثارِ مناسبتی و مذهبی غافل شد؛ در عین حال این واقعیت را هم باید بپذیریم که هیچ کدام از آثارِ موسیقی مناسبتی برای محرم که طی سال‌های گذشته تولید شده‌اند، کیفیت و محبوبیتِ چندانی نداشته‌اند.

شاید محرمِ امسال فرصت مناسبی برای تکرارِ کنسرت «شب دهم» باشد. در روزگاری که شیوع کرونا در جامعه، همه‌ی رویدادهای موسیقی را به تعطیلی کشانده؛ شاید تکرارِ کنسرت «شب دهم» البته به صورت مجازی، تاثیرگذاری مهمی در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام /

R33357/P/S4,40/CT4 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم موسیقی بیشتر بخوانید... "بوی پیراهن یوسف" تلاشی برای ارائه مفهوم انتظار + اجرای زنده موسیقی فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... "بوی پیراهن یوسف" تلاشی برای ارائه مفهوم انتظار + اجرای زنده موسیقی فیلم واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم موسیقی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ تجمعات در شرایط کرونایی ۲ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۳ مداحی بنی‌فاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ ۴ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۵ بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟ ۶ کربلای یمن و حرمله‌ای دیگر! ۷ رونمایی از مستند "۱۴ سال، ۳۳ روز" در خبرگزاری تسنیم|خدادی: خون حاج قاسم ثابت کرد که روح حسینی در این کشور زنده است/ مکتب او غفلت‌ها را از جامعه دور کرد ۸ هرچه به دستان امام حسین(ع) بسپاریم، رنگ عرش می‌گیرد/ «ما ندانیم چه سری است که در خانه اوست» مهمترین اخبار فرهنگی بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟ سبک زندگی عاشورایی| ملاطفت امام حسین با خانواده در وسط میدان نبرد سریال بتمن ریشه‌های فساد «گاتام» را نمایش می‌دهد مهمترین اخبار تسنیم سیدحسن نصرالله: وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم‌اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی لاوروف: تلاش‌های ضدایرانی آمریکا به رسوایی جدی در شورای امنیت می‌انجامد نامه "حاجی‌بابایی" به "زنگنه" و "دژپسند" درباره فروش سلف نفتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب تسنیم موسیقی موکب تسنیم موسیقی علیرضا قربانی امام حسین شب دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق تبریز در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در مجموعه‌ها و سازمان‌ها، هدف از برگزاری این سمینار را تقویت نقش روابط‌عمومی‌ها به‌خصوص در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد.

وی گفت: در موارد متعددی شاهد استفاده تزیینی از عنوان روابط عمومی در بخش خصوصی و بخش دولتی هستیم، حتی در بسیاری از موارد در مجموعه‌های ما، بخشی به نام روابط عمومی وجود ندارد، این در حالی است که اگر روابط عمومی‌ها نباشند، خروجی تلاش‌های انجام شده در شرکت‌ها و مجموعه‌ها عبث خواهد ماند.

محرم‌پور گردش حجم عظیم اطلاعات و محتوا چه در حوزه دیداری و چه شنیداری را مدیون روابط عمومی‌ها دانست و افزود: روابط عمومی‌ها به‌نوعی کار تصویرسازی از امور را انجام می‌دهند و هر فعل و انفعالی در مجموعه‌های تولیدی، کشاورزی، معدنی، بازرگانی و ... صورت بگیرد، بدون حضور روابط عمومی‌ها امکان‌پذیر نیست.

دبیر اتاق تبریز، هوش مصنوعی را یکی از چالش‌های مهم چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: طی چند سال اخیر ما با مسیر عجیب و غریبی سر و کار داریم و تشخیص سره از ناسره کار آسانی نیست و این می‌تواند چالش جدی برای تولید محتوا به حساب بیاید.

وی تاکید کرد: اگر روابط عمومی‌ها و رسانه‌های ما به ابزار هوش مصنوعی مجهز نشوند، شاید در آینده کارکرد خود را از دست بدهند.

دیگر خبرها

  • حال موسیقی ایران خوب است
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد