Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@17:35:49 GMT

آتش‌سوزی کالیفرنیا | ترامپ وضعیت «فاجعه» اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۵۹۵۷۱

آتش‌سوزی کالیفرنیا | ترامپ وضعیت «فاجعه» اعلام کرد

بعد از حملات لفظی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به فرماندار کالیفرنیا به دلیل ناتوانی در مقابله با آتش‌سوزی گسترده در این ایالت، ترامپ سرانجام به منظور تسریع در کمک‌های دولت فدرال، در این ایالت وضعیت فاجعه اعلام کرد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا به منظور ارائه کمک‌‎های دولت فدرال به ایالت کالیفرنیا برای اطفای آتش‌سوزی گسترده که از ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد) آغاز شده، در کالیفرنیا وضعیت فاجعه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کاخ سفید، با این اقدام ترامپ منابع مالی دولت فدرال آمریکا در دسترس افراد و نهادهای متاثر از آتش سوزی گسترده در مناطق مختلف کالیفرنیا قرار می‌گیرد.

پیشتر در خبرها آمده بود که صدها حریق در حال پیشروی در مرکز و شمال کالیفرنیا آمریکاست و این حریق به یکی از بزرگترین آتش‌سوزی‌ها در تاریخ این ایالت تبدیل شده است.

به نوشته پایگاه هیل، مقام‌های کالیفرنیا اعلام کردند که حریق تاکنون حدود یک میلیون جریب (بیش از ۴۰۴ هزار هکتار) اراضی این ایالت را در نوردیده است.

«گادین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا که پیش از این هدف حملات لفظی ترامپ در رابطه با مدیریت مقابله با آتش سوزی‌ها قرار گرفته بود، از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام وضعیت فاجعه استقبال و تشکر کرد.

طبق گزارش‌ها، آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیا علاوه بر مرگ شش نفر به زخمی شدن ۴۳ آتش‌نشان و شهروند عادی منجر شده، بیش از ۵۰۰ خانه و ساختمان‌های دیگر را تخریب کرده و ۱۷۵ هزار نفر دستور تخلیه منازل خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وضعیت فاجعه آتش سوزی آمریکا کالیفرنیا پارسی خبر آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی