Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید پس از هفت سال تلاش بی وقفه برای توسعه استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، امسال آخرین سال فعالیت خود را در هفته دولت کلید زد.

در حالی که طی سال های گذشته، روند جهشی در افتتاح طرح های عمرانی هفته دولت و دهه فجر در آذربایجان غربی همواره ادامه داشته، امسال نیز این روند با قدرت در هفته دولت پیگیری شده به طوری که قرار است در این هفته، ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح افتتاح یا کلنگ زنی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که سال گذشته، ۹۱۲ طرح عمرانی با ۱۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال هزینه و ۶۲ طرح اقتصادی با یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری رسیده بود، امسال این رقم به حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال رسید که البته این رشد در طرح های افتتاحی و کلنگ زنی نیز مشهود بود.

محرومیت‌زدایی؛ مهمترین رویکرد دولت در هفته دولت امسال

استاندار آذربایجان غربی در این خصوص گفت: رویکرد عمده در برنامه‌های هفته دولت بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت زدایی و موثر در زندگی مردم است؛ توجه ویژه به مناطق محروم و کاهش شکاف عدالتی با رویکرد توسعه متوازن در این هفته با افتتاح پروژه ها تا حدود بسیاری محقق می‌شود.

محمدمهدی شهریاری از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح طی هفته دولت امسال در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در بخش اقتصادی با افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۹ پروژه با سرمایه گذاری پنج هزار و ۱۱۰ میلیارد ریالی برای یک هزار و ۵۳۷ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

وی افزود: در بخش عمرانی نیز ۴۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد؛ علاوه بر آن ۵۶ پروژه نیز با اعتبار یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات قابل توجه صورت گرفته از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان گفت: توسعه زیرساختی استان طی سال های فعالیت دولت بسیار مشهود بوده که نتیجه آن، ارتقای شاخص‌های گازرسانی، آب روستایی، بهداشت و درمان و زیرساخت های کشاورزی و صنعتی است.

شهریاری افزود: در بخش گاز رسانی که یکی از نیازهای اساسی استان به ویژه در حوزه روستایی طی سال های اخیر بوده، به میانگین کشوری رسیده ایم به نحوی که ۷۰ درصد جمعیت روستایی و نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از گاز بهره مند هستند.

وی ادامه داد: در آب روستایی نیز در حال حاضر، سه درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی اظهار کرد: در بیمارستان سازی هم امسال بیمارستان های اشنویه، پیرانشهر و شاهین دژ به اتمام می رسد و پروژه هایی نظیر بیمارستان تکاب، زنان ارومیه و آیت الله خویی خوی به زودی افتتاح می شود.

شهریاری بیان کرد: در راه روستایی اگر چه از میانگین کشوری عقب هستیم اما امیدواریم با آسفالت ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی طرح ابرار شاهد جهش در این حوزه باشیم؛ ضمن اینکه در مدرسه سازی و راهسازی پروژه های خوبی در دست اقدام است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به این استان گفت: دولت‌ حجت الاسلام روحانی از ابتدای فعالیت تاکنون، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: این سرمایه گذاری در بخش های مختلف راه، بهداشت، ورزش، گازرسانی و آبرسانی و دیگر بخش های مهم، انجام شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی، انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه را یکی از مهمترین طرح های دولت در آذربایجان غربی برشمرد و اضافه کرد: در این طرح که با تونل ۳۶ کیلومتری اجرایی می شود، بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری شده که اواخر شهریور امسال آبگیری سد و دی امسال نیز انتقال آب از تونل آغاز می شود.

شهریاری از اختصاص ۶۴۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران به طرح های احیای دریاچه ارومیه خبر داد و اظهار کرد: این میزان برای تصفیه خانه ارومیه، انتقال پساب و طرح های مهم آب و خاک حوضه دریاچه هزینه می شود.

آغاز عملیات اجرایی حدود ۵ هزار میلیارد ریال طرح در آذربایجان‌غربی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رییس ستاد بزرگداشت هفته دولت در آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت امسال، ۹۷ طرح نیز در بخش اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد که برای اجرای آنها چهار هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی مصطفوی با اشاره به طرح‌های کلنگ‌زنی آماده شده برای این هفته در استان بیان کرد: عملیات اجرایی ۵۶ طرح عمرانی با یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده در این هفته در استان آغاز می شود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۷ طرح با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به دستگاه های اجرایی و ۹ طرح با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در بخش شهری است.

وی بیان کرد: در بخش اقتصادی نیز ۱۲ طرح کلنگ‌زنی می‌شود که برای آنها ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام کارشناسان با بهره‌‎برداری از طرح‌های اقتصادی یک‌هزار و ۵۳۷ نفر صاحب شغل در شهرستان های مختلف آذربایجان‌غربی می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: باید دستاوردهای دولت تدبیر و امید به مردم منعکس شود تا مردم بدانند که کارگزاران آنها در تمام شرایط برای آبادانی و توسعه کشور  تلاش می‌کنند.

مصطفوی اظهار داشت: باید تمام فرمانداران و مسوولان در افتتاح طرح‌ها به مسائل بهداشتی توجه کرده و با حداقل اجتماعات و با کمترین زمان ممکن طرح‌های مورد نظر را افتتاح یا کلنگ‌زنی کنند.

افتتاح ۹۸ طرح عمرانی توسط دهیاری‌های آذربایجان غربی همزمان با هفته دولت

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ۹۸ طرح عمرانی همزمان با هفته دولت امسال توسط دهیاری‌های این استان با ۱۱۴ هزار و ۶۹۶ میلیون ریال هزینه افتتاح می‌شود.

عارف خدرلو اظهار داشت: ۷۲ طرح هادی به ارزش ۵۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال، ۱۷ طرح بهسازی و آسفالت معابر به ارزش ۵۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال، ۲ پارک کودک به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و هفت طرح شامل احداث جایگاه نماز و غسالخانه و بهسازی چشمه به ارزش ۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال در این هفته افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک‌هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان و ۷۰ میلیارد ریال به روستاهای فاقد دهیاری تخصیص یافته بود، افزود: در چهار ماه نخست امسال ۱۲۶ میلیارد ریال به دهیاری‌های استان و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز به روستاهای فاقد دهیاری تخصیص یافته است.

در این میان، افتتاح ۴۸ طرح راه و شهرسازی با چهار هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال هزینه که بخشی از آن در سفر اواخر هفته گذشته وزیر راه  و شهرسازی به بهره برداری رسید، ۱۲۸ طرح برق رسانی با ۹۰۵ میلیارد ریال هزینه، ۱۱ طرح آبرسانی با ۱۱۶ میلیارد ریال هزینه از جمله طرح های مهم افتتاحی در آذربایجان غربی هستند.

با این اوصاف، امسال یکی از پرثمرترین هفته های دولت در استان بوده که افتتاح طرح های مربوط به این هفته موجب کاهش محرومیت به ویژه در مناطق روستایی استان نیز می‌شود.

برچسب‌ها هفته دولت آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید محمدمهدی شهریاری دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید محمدمهدی شهریاری دهه فجر هفته دولت آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید محمدمهدی شهریاری دهه فجر ۱۵ هزار میلیارد ریال میلیارد ریال هزینه آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید هفته دولت امسال بهره برداری سرمایه گذاری میلیون ریال طرح عمرانی یک هزار کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفته در تقویت برنامه تقویت مدارس دولتی به سه گزینه مهم سازماندهی نیروی انسانی  توزیع مناسب تجهیزات  و فضای آموزشی توجه ویژه‌ای دارند
وی درباره افزایش کیفیت آموزشی هم گفت این موضوع فرایندی است که به تدریج اتفاق می‌افتد
توزیع متوازن رشته‌ای دیگر دغدغه متولیان اموزش و پرورش استان است چرا که سهم فنی و حرفه‌ای و کارو دانش در گروه‌های آموزشی با ۳۶ درصد همچنان پایین است و برای رسیدن به سهم ۵۰ درصدی به تلاشی دوچندان آنهم با کمک اولیا نیاز است
دفتر خیرین مدرسه یار هم در اداره کل اموزش و پرورش استان هم پذیرای مشارکت نیکوکاران برای کمک به کودکان نیازمند در راه تحصیل است.

دیگر خبرها

  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی