Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظفر یوسفی پور مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:طرح‌های فراز که در قالب آن تاکستان‌های استان بهینه سازی می‌شود، یکی از 3 طرح برگزیده جهش تولید در عرصه کشاورزی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مظفر یوسفی پور مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:طرح‌های فراز که در قالب آن تاکستان‌های استان بهینه سازی می‌شود، یکی از 3 طرح برگزیده جهش تولید در عرصه کشاورزی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی پور با اشاره به داربستی کردن هزار هکتار از باغات انگور استان زنجان افزود:سالیانه در استان زنجان 230 هزار تن انگور تولید می‌شود .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با بیان اینکه طی سالیان اخیر آفت زنجره به یکی از مهم‌ترین آفت‌های تاکستان‌ها مبدل شده است افزود: داربستی کردن باغات انگور در جلوگیری از خسارت آفت زنجره بسیار موثر است. این مقام مسئول تاکید کرد: شاخه‌هایی که آفت زنجره در آن‌ها تخم ریزی کرده اند باید با دقت شناسایی و هرس و معدوم بشوند.
او یادآور شد:با اضافه کردن کود حیوانی پوسیده به خاک باغات انگور و کاهش مقدار آبیاری و حذف شاخه‌های آلوده و سوزاندن آن‌ها در بیرون باغ در کاهش جمعیت زنجره و کاهش فعالیت پوره‌ها در خاک موثر خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توجیه اقتصادی استان زنجان مدیر باغبانی جهاد کشاورزی باغات انگور کشاورزی استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم

معاون استاندار زنجان از معرفی دو زنجیره برتر استان در غرفه استان زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

حسین محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2024 (توانمدی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در غرفه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: استان زنجان در این نمایشگاه غرفه‌ای را مختص توانمندی‌‌هاو ظرفیت‌های اقتصادی استان دایر کرده است.

وی گفت: استان زنجان در دو زنجیره به‌عنوان دو زنجیره برتر کشور شناخته شده است. زنجیره نساجی و زنجیره زیتون استان زنجان دو زنجیره برتری است که در این نمایشگاه ارائه کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق الذکر، زنجیره‌های سلولزی و شیمیایی و محصولات صنعتی استان در حوزه برق و الکترونیک و همینطور مرغ و بوقلمون و نهایتاً کشمش نیز در این نمایشگاه عرضه و معرفی شده است. 

وی ادامه داد: استان زنجان در حوزه گیاهان دارویی نیز حرفی برای گفتن دارد و سعی شده این محصول نیز معرفی شود. بیش از 2 هزار و 600 تاجر از کشورهای منطقه‌ای و آفریقای و اروپایی در این نمایشگاه حضور دارند و سعی ما این است که هم زمینه توسعه صادرات محصولات استان را به این کشورها داشته باشیم و هم شرایط سرمایه‌گذاری را برای این تجار در استان زنجان فراهم کنیم.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید