Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به آغاز فاز دوم طرح رهگیری سیگار گفت: همزمان با اجرایی شدن این طرح، برخورد با توزیع سیگار‌های قاچاق توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شروع می‌شود. - اخبار اقتصادی -

عطالله معروفخانی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه طرح شناسه رهگیری سیگار از دیروز 1 شهریور ماه اجرایی شده است گفت: از این پس تمامی سطوح بسته‌بندی سیگار دارای شناسه رهگیری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کد‌ رهگیری به صورت برچسب یا چاپ روی بسته‌بندی‌های سیگار درج خواهد شد که شامل شناسه رهگیری، بارکد دوبعدی، شماره سریال خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت شفافیت در زنجیره تامین و توزیع محصولات دخانی گفت: این گروه کالایی مانند دیگر صنایع تولیدی کشور می‌بایست به دور از فساد و قاچاق باشد چرا که درصورت وقوع قاچاق حقوق عامه مردم به دلیل عدم پرداخت عوارض و مالیات پایمال می‌شود.

توزیع‌کنندگان و خرده فروشان نگران سیگار‌های از پیش موجود خود نباشند

معروفخانی با اشاره به نحوه استعلام کد رهگیری سیگار اظهار داشت: از زمان اجرای این طرح تمامی عاملان خرید و فروش سیگار در بازار می‌توانند با اسکن کد‌های درج شده بر بسته‌های دخانیات از شرکت سازنده و زمان ساخت سیگار مطلع شوند.

وی با تاکید بر این مسئله که هیچ کدام از سیگار‌های موجود در بازار جمع‌آوری نخواهند شد، گفت: توزیع کنندگان و خرده فروشان سیگار نباید نگران سیگار‌های فاقد کد رهگیری خود باشد، چرا که زمان کافی برای فروش و توزیع این سیگار‌ها در نظر گرفته شده است.

طرح برخورد با برند‌های محرز قاچاق همزمان با اجرای طرح رهگیری سیگار

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه شفافیت در حوزه تجارت مطالبه مردم و مقام معظم رهبری است، گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو برای ادامه دادن به فعالیت‌های غیرقانونی خود خواستار عدم اجرای طرح‌های شفافیت‌زا مانند طرح رهگیری سیگار هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت برخورد با عرضه سیگار‌های قاچاق در کشور افزود: همزمان با اجرای طرح رهگیری سیگار از روز گذشته، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز فعالیت خود را آغاز کرده و برخورد با برند‌های غیر قانونی، جعلی و قاچاق را آغاز خواهد کرد.

وی با اظهار امیدواری در مورد نتایج طرح رهگیری شناسه سیگار، گفت: از این پس شاهد جمع‌آوری برند‌های محرز سیگار از بازار خواهیم بود و به مرور تولید سیگار داخلی جایگزین سهم 15 تا 20 میلیارد نخی سیگار قاچاق خواهد شد.

ضرر مضاعف سیگار قاچاق برای سلامتی مردم

معروفخانی در پایان با اشاره به مضرات استعمال دخانیات برای مردم، اظهار داشت: کشیدن سیگار به طور کلی برای انسان زیان‌آور است اما سیگار‌های قاچاق آسیب بیشتری به سلامت افراد می‌زنند.

وی در همین رابطه ادامه داد: نتایج آزمایش توتون سیگار‌های قاچاق تاسف‌بار بوده و مصرف آن‌ها به گفته مسئولان وزارت بهداشت آثار مخرب فراوانی دارد و بعضا از مواد شیمیایی غیر مجاز و ضایعات غیر بهداشتی در تولید آن‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طرح شناسه رهگیری سیگار به عنوان اولین سامانه رهگیری محصولات دخانی سال گذشته در ایران رونمایی شد؛ اما فاز اجرایی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اول شهریور ماه به تعویق افتاد.

حجم قاچاق سیگار به کشور سالانه نزدیک به 1 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که با اجرای طرح رهگیری سیگار و آغاز برخورد نهاد‌های نظارتی با توزیع دخانیات قاچاق در بازار، دولت می‌تواند از خروج ارز جلوگیری کرده و سالانه نزدیک به 3هزار میلیارد تومان عایدی از محل مالیات و عوارض تولید سیگار قانونی به دست‌ آورد.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,78/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۱؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ۲ ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد/ رئیس اتحادیه طلا: خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی ۳ ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰ میلیونی مسکن اعلام شد ۴ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۵ شاخص بورس قله ۱.۷ میلیون واحد را هم واگذار کرد ۶ امروز در شورای‌عالی بورس چه گذشت؟ ۴تصمیم جدید برای تداوم رونق بورس با شیب ملایم/ شاخص ریزش نداشت، اصلاح شد ۷ زمان اجرای مصوبه حق مسکن مشخص شد/ افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران از تیرماه ۸ اعتماد مردم نسبت به بورس بازیچه اهداف مقطعی برخی افراد نشود مهمترین اخبار اقتصادی اعلام نتیجه اطلاعات جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی/ ثبت اطلاعات تا ۱۹ ثانیه بعد از انفجار گفتگو: ۳ دلیل عمده تورم مزمن در کشور/ مستخدمین حسینی: دولت نقش تاجر را در بورس بازی می‌کند/ قدمی در مسیر جهش تولید ندیدیم زمان اجرای مصوبه حق مسکن مشخص شد/ افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران از تیرماه ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰ میلیونی مسکن اعلام شد مهمترین اخبار تسنیم سیدحسن نصرالله: وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم‌اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی لاوروف: تلاش‌های ضدایرانی آمریکا به رسوایی جدی در شورای امنیت می‌انجامد نامه "حاجی‌بابایی" به "زنگنه" و "دژپسند" درباره فروش سلف نفتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح رهگیری سیگار سیگار های قاچاق شناسه رهگیری اجرای طرح حق مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازآفرینی شهری منجر به ایجاد ارزش افزوده در محلات می‌شود،گفت: از پروژه‌های مرتبط با طرح کلید به کلید استقبال می‌کنیم و از استان‌ها نیز می‌خواهم که این طرح را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با جدیت بیشتری پیگیر این مهم باشند.

وی افزود: تعیین محدوده‌ها و زمین‌های مناسب و نیز شناسایی محلات دارای اولویت، گام اول اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود که باید با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری‌ها صورت گیرد.

آیینی  با اشاره به اینکه برای تامین زمین از تمام ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌توان استفاده کرد، گفت: در شهر‌هایی که املاک و اراضی مناسب وجود ندارد می‌توان با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به شهر مشکل کمبود زمین را برطرف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که طرح کلید به کلید فرصت مناسبی برای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، افزود: این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که این طرح فرصت خوبی برای شهرداری‌ها نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با هوشمندی تعامل خوبی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برقرار کرده و پروژه‌های مشترک تعریف کنند و از این فرصت برای گره گشایی و نفوذپذیر کردن بافت‌های ناکارآمد استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد