Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@02:57:44 GMT

توئیت ترامپ و فاشیسم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۰۶۴۵

توئیت ترامپ و فاشیسم

آفتاب‌‌نیوز :

نشریه ال پایس در مطلبی به قلم تیموتی اسنایدر، استاد تاریخ دانشگاه ییل آمریکا و عضو انستیتوی علوم انسانی وین نوشته است:«"با برگزاری رای گیری پستی (ونه رای گیری غیابی که چیز خوبی است) ۲۰۲۰ شاهد پرتقلب‌ترین و نادرست‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. این تبدیل به یک شرمساری بزرگ برای آمریکا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات را به تاخیر بیندازیم تا مردم بتوانند به شکلی مناسب، و در امنیت رای دهند!" این پیامی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ در توئیتر فرستاد.

این چه معنایی دارد که رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد دهد انتخابات نوامبر باید معلق شود؟ توئیت ترامپ ادعا می‌کند که انتخابات پیش رو "پرتقلب و نادرست" خواهد بود. با این حال تا به اینجا مشکلاتی که برای رای دادن آمریکایی‌ها به وجود آمده تقصیر رئیس جمهور آمریکا و همپیمانانش است. ترامپ در حال تولید یک بحران است: ایجاد یک مشکل، مقصر دانستن دیگران به خاطر آن و استفاده از آن برای مدعی قدرت شدن.

بزرگترین منبع نادرستی و تقلب در دموکراسی آمریکا محروم ساختن رای دهندگان سیاهپوست از حقوقشان بوده است. اخیرا به نظر می‌رسد نیمی از ایالات آمریکا قوانینی را تصویب کرده‌اند که هدفش دشوار ساختن رای دادن برای آمریکایی‌هایی است که سفیدپوست نیستند. هر کسی که آرزو داشته آمریکا یک دموکراسی نماینده همه باشد، دست از این آرزو بر میدارد. در چند ماه گذشته بیشتر از هر زمان آمریکایی‌ها به نژادپرستی که منجر به کنار گذاشته شدن صدای سیاهپوستان از سیاست شده آگاهی یافته‌اند. با این حال ترامپ بدون آنکه به دنبال راه حلی برای این مشکل باشد از اعتراضات به عنوان بهانه‌ای برای استقرار پلیس مخفی جدید آمریکا در خیابانها استفاده کرده است.

وقتی کنگره در سال ۲۰۱۹ لایحه‌ای را به منظور پایان دادن به این سواستفاده‌ها و آسان‌تر کردن کار برای رای دادن همه آمریکایی‌ها تصویب کرد، مجلس سنای تحت کنترل جمهوریخواهان هم حزبی ترامپ، آن را بلوکه کرد.

دومین تهدید برای انتخابات نوامبر تهدید مداخله خارجی است. در اینجا نیز ترامپ مجددا منبع مشکلات شده و کار را بدتر ساخته است. ترامپ آگاهانه در انتخابات ۲۰۱۶ از یک کمپین اینترنتی روسیه با هدف کمک به پیروزی‌اش در انتخابات بهره گرفت. روسیه ایمیل‌هایی مخرب را علیه رقیب انتخاباتی دموکرات سابق او هیلاری کلینتون منتشر ساخته و بر گفتگوهای سیاسی در شبکه‌های اجتماعی اعمال نفوذ کرد. کاترین جمیسون، یک کارشناس ارشد علوم سیاسی نتیجه گرفت که آنها احتمالا توازن انتخابات را به نفع ترامپ تغییر دادند. بر اساس کتاب جدیدی که مورخی به نام دیوید شیمر نوشته، دولت اوباما معتقد بود که روسیه در سال ۲۰۱۶ همچنین ظرفیت اینکه مستقیما در فرآیند شمارش آرای انتخابات هم مداخله کند را داشته است.

ترامپ در طول ریاست جمهوری خود اینکه هیچ یک از اینها اتفاق افتاده باشد را رد کرده و آنهایی را که باعث جلب توجهات به روال واقعی امور شدند، مجازات کرده است. ما حالا می‌دانیم که ترامپ در ریاست جمهوری به جلب کمک از جانب دولتهای خارجی با هدف پیروز شدن مجدد در انتخابات ادامه داده است. او با عفو کردن یک همپیمانش یعنی راجر استون که به عنوان واسط میان کمپین ترامپ و روسیه در ۲۰۱۶ عمل کرد، این سیگنال واضح را فرستاد که انتظار بهره بردن از مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ را هم دارد. کنگره لایحه‌ای را با هدف تقویت دفاع از نظام انتخاباتی آمریکا در برابر روسیه و یا مداخله هر طرف خارجی تصویب کرد. سنای تحت کنترل جمهوریخواهان این را هم بلوکه کرد.

مساله‌ای که ترامپ در توئیتش درباره میزان بالای آرای پستی ذکر کرده هم نتیجه کارهای خودش است. این مهم است که توجه کنیم هیچ مساله اشتباهی در طرح رای گیری پستی وجود ندارد. ترامپ خودش پستی رای می‌دهد، همانطور که بسیاری از نزدیکترین مشاورانش این کار را می‌کنند. رای دادن روی کاغذ خیلی امن‌تر از رای دادن به شکل دیجیتالی است.

دلیل اصلی اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند در ۲۰۲۰ پستی رای بدهند، حفظ ایمنی‌شان است. کشور آنها در بحبوحه یک همه گیری بیماری است که تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر را کشته است. ابعاد رنجها، مرگها و ترسهای به وجود آمده نتیجه تصمیمات خود ترامپ است که دانش را به مناقشه کشید، پیام عدم لزوم زدن ماسک توسط مردم را فرستاد و با آزمایش گیری سیستماتیک که شرط لازم برای معالجه و متوقف ساختن گسترش بیماری است، مخالفت کرد.

این که حالا سازمان پست آمریکا قادر به مدیریت حجم بالای مرسولات پستی نیست هم به وضوح تقصیر ترامپ است. او سالها به سازمان خدمات پستی آمریکا حمله کرده و اخیرا هم یک حامی مالی بی صلاحیت خود را به عنوان مدیر کل این سازمان منصوب کرد. مدیرکل جدید تصمیماتی را اتخاذ کرده که ظاهرا هدفشان تضعیف خدمات پستی است. آمریکایی‌ها اخیرا متوجه شده‌اند که مرسولات پستی آنها چقدر با تاخیر در تحویل همراه شده‌اند.

با توجه به این تناقضاتی که دیگر برای کسی پنهان نیستند، ترامپ تمایل داشته که پیامش چگونه درک شود؟ ترامپ یک احمق نیست. او می‌داند در شرایط عادی شانس کمی برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر دارد. با فرستادن این پیام می‌داند که دارد انتخابات را به رقیب دموکراتش جو بایدن واگذار می‌کند و شروع به جستجوی راه‌های دیگری برای تداوم باقی ماندنش در ریاست جمهوری کرده است. مخاطب توئیت او فقط مخالفانش نیستند بلکه همچنین کسانی هستند که مایل به پیروی از مسیر او به سمت استبداد هستند.

ترامپ در توئیتش صراحتا گفته که هدفش تداوم حضور در ریاست جمهوری از راه دیگری به غیر از انتخابات است. او می‌داند که فاقد اختیار به تاخیر انداختن انتخابات است. او با این توئیت به دنبال همپیمانانی در آمریکا و یا در خارج از آن است تا به او در ایجاد وضعیتی که در آن برگزاری انتخابات غیرممکن به نظر برسد، کمک کنند.

توئیت ۳۰ ژوئیه ترامپ بنا بر این یک نقطه عطف است. تا قبل از این تاریخ حامیان ترامپ می‌توانستند به خودشان بگویند که در یک کمپین عادی ریاست جمهوری شریک هستند. بعد از این تاریخ حامیان ترامپ باید با موضع علنی وی که انتخابات ماه نوامبر دیگر به حساب نمی‌آید مواجه شوند. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که حالا طرفداری از رئیس جمهور آمریکا چه معنی دارد؟ البته معنی آن مخالفت با دموکراسی و حمایت از استبداد است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ فاشیسم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رئیس جمهور آمریکا ریاست جمهوری آمریکایی ها رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم مسئولیت پذیری تیپاکس

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آنچه که ما این روزها از عملکرد پست می شنویم عملکرد مثبت و سرعت عمل در ارسال محموله های پستی از سوی شرکت پست است اما گاهی برخی از شرکتهای پستی با بی مسئولیتی موجب نارضایتی مشتریان را فراهم می کنند شهروند خبرنگاری در پیامی درباره این موضوع صحبت کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما

بعد از ۸ روز تاخیر کالا تازه میرسه به شهر، میدن به پستچی ،پستچی زنگ میزنه به گوشی وشی خاموشه، بدون مراجعه به آدرس ظرف دو ساعت کالا برگشت داده میشه به مبدا، و جالبه که درحالی که کالا برگشت داده شده به مبدا ساعت ۹ شب که ساعت کاری نیست اس ام اس میاد که شما کالا را تحویل گرفتید درحالی که نه مشخصه که کدوم پستچی به چه آدرسی کالا رو برده ، پشتیبانی هم برای اینکه از سر خودش باز کنه عصر روز جمعه یه تماس ۵ ثانیه ای روی گوشی انداخته و حتی فرصت جواب دادن ندادن که بعدا بگن شما خودت جواب ندادی ، توز سامانه اینماه شکایت ثبت میکنیم از عدم ارسال کالا حتی جواب نمیدن ، اینهمه شاکی هم هست اما هیچ شبکه خبری حاضر نیست خبری پوشش بده

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی