Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر محسن شیخی» به تشریح آخرین وضعیت یادمان های شهدای گمنام پرداخت و از ساخت یادمان شهدای گمنام در شهرهای جدید مانند پردیس خبر داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر محسن شیخی»، مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به امکان زیارت آنلاین شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس گفت: یادمان‌های شهدای گمنام که در عرصه عمومی بوده، در گوگل مپ مشخص است و افراد با یک سرچ می‌توانند از این مکان‌ها دیدن و به زیارت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در ایام کرونا برنامه خاصی نداریم ولی در شرایط عادی و در طول سال صبح جمعه مراسمات به طور مستقیم پخش می‌شود و پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم سایر برنامه‌ها را به صورت آنلاین پخش کنیم.

سردار شیخی تصریح کرد: همچنین پیش بینی شده با نصب دوربین، زیارت آنلاین در یادمان‌های شهدای گمنام داشته باشیم. به علاوه مراسمات مختلفی داریم تا افراد بتوانند در عرصه های فرهنگی از آن استفاده کنند.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران در خصوص آشنایی مردم با ارزش‌های دفاع مقدس گفت: معرفی اماکن از طریق فضای مجازی و گوگل مپ است و همچنین با همه شهرداری‌ها صحبت کردیم که بازدید داشته باشند.

به گفته او موزه دفاع مقدس از دیگر عرصه های با ارزش است که باید بیشتر مورد بازدید قرار گیرد.

سردار شیخی بیان کرد: همچنین یکی از اقدامات مهم این است افرادی که در دانشگاه درس دفاع مقدس می‌گذرانند از موزه دفاع مقدس بازدید کنند همچنین اگر دانشجویان از یادمان‌ها بازدید کنند در نمره کلاسی آنان اعمال خواهد شد تا تشویق صورت بگیرد.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران در خصوص توسعه یادمان‌ها افزود: نمی‌توانیم یادمان‌ها را توسعه بدهیم چراکه باید ضرورت آن احساس شود؛ از این رو مردم باید متقاضی باشند و همچنین یادمان‌ها نیز حفظ شود البته در شهرهای جدیدی مانند پردیس تصمیم داریم تا با تدفین چند شهید گمنام و ساخت یادمان، محیطی فرهنگی ایجاد کنیم تا محل تجمع مردم باشد.

او در خصوص کمبود برخی یادمان‌ها در مناطقی مانند 11، 13 و 8 بیان کرد: یادمان شهدای گمنام در این مناطق کم است چراکه باید متقاضی وجود داشته باشد. شهدای گمنام غریب واقع شده‌اند و ما نباید آنان را غریب واقع کنیم و مردم منطقه باید در حفظ این یادمان ها اهتمام داشته باشند.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران ادامه داد: در ساخت و ساز و نگهداری باید هیات امنا پای کار باشند. رغبت مردم برای ساخت یادمان شهدا در مناطق 14، 15 و 17 و شهرهای جدید بیشتر از سایرین است.

به گفته سردار شیخی یادمان‌های شهدای گمنام کانون مناسب تجمع افراد است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدای گمنام یادمان های شهدای گمنام مدیر کل حفظ آثار دفاع یادمان شهدای گمنام مقدس استان تهران ساخت یادمان یادمان ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود