Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:49:54 GMT

تفکر و اندیشه؛ مسئله‌ای مهم‌تر از مدرک برای هنر

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۰۸۵۱

تفکر و اندیشه؛ مسئله‌ای مهم‌تر از مدرک برای هنر

ایسنا/زنجان یک کارگردان زنجانی تئاتر گفت: پیشرفت هر فردی در تئاتر دست خود او است.

ساسان قجر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هنر، مدرک حرفی برای گفتن ندارد و ذات، تفکر و اندیشه یک ‌هنرمند است که حرف اصلی را می‌زند و اهمیت دارد.

وی افزود: شخصی که می‌خواهد وارد دنیای هنر شود باید در ذات او جوهر هنر وجود داشته‌ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین ذوق و استعداد از عواملی است که بر پیشرفت فرد در هر کاری تاثیر دارد.

این هنرمند زنجانی با بیان اینکه افرادی نیز هستند که به مرور زمان و  با کار کردن استعداد پنهان‌شان شکوفا می‌شود، تصریح کرد: پیشرفت هر فردی در دست خودش است و هر فرد بعد از ثبت‌نام در کلاس‌های تئاتر باید با کار در این حرفه بتواند تجربه کافی را به دست آورد.

قجر با بیان اینکه یک ماهی در حوض شنا کردن را می‌آموزد تا خود را به دریا برساند، ادامه داد: محیط‌های کوچک برای پیشرفت یک فرد کافی نیست و یک هنرمند برای پیشرفت باید خود را به محیط‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تر برساند تا پیشرفت کرده و حرفی برای گفتن داشته ‌باشد.

هنرمند عرصه تئاتر، تلویزیون و سینمای استان زنجان، با اشاره به اینکه وقتی حمایتی نشود همه عقب کشیده و کار نمی‌کنند، بیان کرد: در حوزه تئاتر، مدیریت و مسائل اقتصادی دلیلی بر آن شده که فعالیتی خوب و تولید آثار فاخر را در استان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه نبود بیمه بیکاری برای هنرمندان خود نشان از بی‌توجهی مسئولان به این حوزه است، متذکر شد: برخلاف اینکه نگاه به هنر در کشورهای دیگر نگاهی مبتنی بر یک شغل و حرفه است، در کشور ما به این حرفه به‌عنوان یک شغل و حرفه درآمدزا نگاه نمی‌شود و خانواده‌ها نیز تمایل دارند فرزندان آن‌ها روی به رشته‌های دیگر آورند.

این هنرمند با بیان اینکه برگشت هنرمندان به استان بعد از پیشرفت نیز به احترام و جایگاهی که قبلا دریافت کرده‌اند بستگی دارد، گفت: هنرمندان وقتی برای کار وارد محیطی می‌شوند، قبل از آن باید تحقیق کنند و انتخاب درستی داشته باشند و جایی که احساس کردند به آن‌ها بی‌توجهی می‌شود و فقط سوءاستفاده می‌کنند، بهتر است ادامه ندهند.

قجر با بیان اینکه تئاتر یک عملی دراماتیک است و نیاز به سالن مخصوص برای اجرا دارد، خاطرنشان کرد: شاید تماشای یک شی در محیط بیرون برای ما عادی باشد ولی همان شی در سالن تئاتر ما را به تفکر وا می‌دارد و هنر نمایش چون هنری زنده و در ارتباط مستقیم با تماشاگر است، می‌تواند تاثیری زیاد در افراد داشته ‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان تئاتر هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی اندیشه زرین اردبیل در لیگ یک گلبال کشور

دور برگشت مسابقات لیگ دسته اول گلبال باشگاه‌های کشور با شرکت ۷ تیم در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد که پس از برگزاری ۴۲ بازی در مجموع رفت و‌برگشت تیم اندیشه زرین اردبیل با کسب ۳۴ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برد.

مناطق نفت خیز جنوب با کسب ۲۷ امتیاز نایب قهرمان شد و درنا مازندران با ۲۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

عنوان بهترین خط حمله با ۱۴۹ گل زده و همچنین عنوان بهترین خط دفاع با ۷۰ گل خورده به تیم اندیشه زرین اردبیل اختصاص یافت.

مصطفی صادقی از تیم درنا مازندران با ۸۴ گل به عنوان آقای گل این مسابقات معرفی شد.

در پایان این مسابقات تیم‌های اندیشه زرین اردبیل و مناطق نفت خیز جنوب جواز حضور در لیگ برتر گلبال را بدست آوردند.

دور برگشت رقابت‌های لیگ دسته اول گلبال باشگاه های، کشور با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و‌کم بینایان و بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال کشورمان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • گل گهر در اندیشه اولین پیروزی/ شمس آذر به دنبال رسیدن به رده ششم
  • قهرمانی اندیشه زرین اردبیل در لیگ یک گلبال کشور
  • کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان
  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود