Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

صبح امروز اولین نشست خبری تورج دهقانی زنگنه در جایگاه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد. در این نشست نتایج بررسی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که چند ماه پیش برای بررسی‌های دقیق به کشور فرانسه ارسال شده بود، اعلام شد.

اخبار اقتصادی- زنگنه در نشست خبری امروز خود درباره آخرین نتایج به دست آمده از جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی گفت: بازخوانی جعبه‌های سیاه بویینگ ۷۳۷ اوکراینی را ا امروز به صورت دقیق اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بازخوانی جعبه‌ها های سیاه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی برابر مقررات بین‌المللی و تحت نظارت و مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام شده است.

زنگنه تاکید کرد: هنگام بازخوانی نمایندگان کشور آمریکا به عنوان طراح سازنده هواپیما، کشور اوکراین به عنوان کشور ثبت کننده و بهره‌بردار، کشور فرانسه به عنوان ارائه دهنده خدمات و مشاوره فنی و نمایندگان کشور کانادا، انگلستان و سوئد که اتباع آن‌ها در این پرواز بودند و نماینده سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری ایکائو در این فرآیند حضور داشتند.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه داده‌های هر دو جعبه سیاه هواپیما بدون مشکل فنی بازخوانی شد، اظهار کرد: تا ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه و ۵۶ ثانیه همه متغیر‌های پروازی عادی و هواپیما در شرایط نرمال بوده و CVR هواپیما تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول مکالمات را ضبط کرده است.

 

زنگنه با اشاره به اینکه اقدامات و مشارکت صورت گرفته در فرآیند بازخوانی بر اساس استاندارد‌های انکس ۱۳ ایکائو بوده است، اظهار کرد: در داخل کابین پرواز سه نفر کرو و یک نفر معلم بودند که همه آن‌ها متوجه شرایط غیرعادی شدند و تا آخرین لحظات مشغول کنترل و هدایت هواپیما بودند.

او با بیان اینکه معلم خلبان بعضی از راهنمایی‌ها را در آن لحظه انجام داد گفت: او فعال بودن هر دو موتور هواپیما را به خلبان اعلام می‌کند و با توجه به اینکه صدای کابین پس از ۱۹ ثانیه بعد از انفجار قطع می‌شود و موشک دوم ۲۵ ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده است، تحلیلی در مورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه‌های سیاه به دست نیامد.

او بیان کرد: قطعات ناشی از موشک اول و اصابت آن به هواپیما باعث قطع همزمان جعبه‌های FDR و CVR در ۱۹ ثانیه پس از آن شده است.

زنگنه با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری ایران از دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشور فرانسه جهت همکاری‌های بازخوانی تشکر می‌کند، گفت: اطلاعات استخراج شده در اختیار نمایندگان کشور‌های ذیربط قرار گرفته تا تحلیل‌های ایمنی و فنی خود را در چهارچوب استاندارد‌های ایکائو به سازمان هواپیمایی کشور ایران ارائه کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: در این اقدامات با هدف ایمنی و جلوگیری از رخداد‌های مشابه صورت می‌گیرد و هر نوع استفاده سیاسی از این فرآیند‌ها ضمن آنکه در تعارض با اهداف مورد تصریح میکائو قرار دارد روند رسیدگی به سانحه را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

او تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری از تمامی ذینفعان در خواست می‌کند که از هر نوع تحلیل و یا استفاده از این اطلاعات که در راستای ایمنی نباشد خودداری کنند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی آمریکا انفجار موشک آمریکا ایکائو جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی انفجار موشک سازمان هواپیمایی کشور هواپیمایی کشوری سیاه هواپیما ۱۹ ثانیه جعبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)

عصر ایران ــ معاون علمی رییسی بعد از دو سال گفت ساخت هواپیمای 72 نفره فعلا شدنی نیست. بهار 1401 رییسی از مجموعه هسا در اصفهان بازدید کرد و بعد از آن با هیجان دستور داد سریع هواپیما ساخته شود.

گزارش را این‌جا ببیند

این در حالی است که ساخت هواپیما پیچیدگی‌های خودش را دارد. معاون علمی رییسی گفته تا حالا 500 تا یک میلیون دلار هزینه‌ برای پروژه ساخت هواپیمای 72 نفره صرف شده است. رقم بزرگی که معلوم نیست چه کسی می‌خواهد جوابگوی آن باشد؟ این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هواپیمای باورنکردنی آینده‌نگر با بال حلقه‌ای (+عکس) هواپیمای ایرانی مسافرگیری می کند؟ | مشخصات سیمرغ ؛‌ ساخت ایران

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد