Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بررسی اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی نشان می‌دهد تا آخرین لحظه هواپیما در مدار درست و شرایط پروازی نرمال بوده است و ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول، ارتباط جعبه‌های سیاه قطع شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در نشست خبری اعلام نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه (CVR & FDR) هواپیمای شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با خبرنگاران افزود: هر دو جعبه سیاه از ۲۷ تیر تا ۳ مرداد در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه تحت مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری و مسئول بررسی سانحه با امکانات و مساعدت فنی این کشور و حضور نمایندگان آمریکا به عنوان کشور سازنده، اوکراین به عنوان کشور بهره بردار و فرانسه به عنوان کشور ارائه دهنده خدمات بازخوانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنین نمایندگانی از کشور‌های کانادا، انگلیس و سوئد و نماینده ایکائو در این فرایند حضور داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اطلاعات هر دو جعبه سیاه بدون هیچ مشکلی بازخوانی شد که نشان می‌دهد ضبط اطلاعات در ضبط کننده‌های داده‌های پروازی در ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه و ۵۶ ثانیه متوقف شده است.

وی گفت: تا این زمان همه متغیر‌ها شرایط عادی را نشان می‌دهد و هواپیما در شرایط پروازی نرمال بوده و در پروفایل پروازی پیش بینی شده قرار داشته است.

زنگنه افزود: اطلاعات جعبه ضبط کننده مکالمات نشان می‌دهد تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول در مجاورت هواپیما، در کابین خلبان هر سه کروی پروازی شامل یک معلم پرواز، خلبان و کمک خلبان متوجه شرایط غیر عادی شده و تا آخرین لحظه مشغول کنترل هواپیما بودند و راهنمایی معلم خلبان نشان می‌دهد هواپیما دچار مشکل الکترونیکی شده و برق کمکی فعال شده است و روشن بودن هر دو موتور هواپیما به خلبانان اعلان شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صدای کابین ۱۹ ثانیه پس از انفجار قطع می‌شود و موشک دوم ۲۵ ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده تحلیلی در مورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه‌های سیاه به دست نمی‌آید چراکه قطعات ناشی از موشک اول و اصابت آن به هواپیما باعث قطع هم مان جعبه‌های سیاه در ۱۹ ثانیه پس از آن شده است.

معاون وزیر راه گفت: این اطلاعات در اختیار نمایندگان کشور‌های ذیربط قرار گرفته است تا تحلیل‌های ایمنی و فنی خود را در چارچوب استاندارد‌های ایکائو به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه دهند.

دهقانی زنگنه افزود: این اقدامات با هدف ایمنی و جلوگیری از رخداد‌های مشابه صورت می‌گیرد و هر نوع استفاده سیاسی از این فرایند‌ها ضمن اینکه در تعارض با اهداف مورد تصریح ایکائو قرار دارد، روند رسیدگی به سانحه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی برابر مقررات بین المللی و تحت نظارت و مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام شده است گفت: سازمان هواپیمایی کشوری از همه ذینفعان درخواست می‌کند که از هر نوع تحلیل و یا استفاده از این اطلاعات که در راستای ایمنی نباشد، خودداری کنند. برچسب ها: هواپیمای اوکراینی ، بازخوانی ، جعبه سیاه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی بازخوانی جعبه سیاه سازمان هواپیمایی کشوری ۱۹ ثانیه جعبه های سیاه اطلاعات جعبه نشان می دهد جعبه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)

عصر ایران ــ معاون علمی رییسی بعد از دو سال گفت ساخت هواپیمای 72 نفره فعلا شدنی نیست. بهار 1401 رییسی از مجموعه هسا در اصفهان بازدید کرد و بعد از آن با هیجان دستور داد سریع هواپیما ساخته شود.

گزارش را این‌جا ببیند

این در حالی است که ساخت هواپیما پیچیدگی‌های خودش را دارد. معاون علمی رییسی گفته تا حالا 500 تا یک میلیون دلار هزینه‌ برای پروژه ساخت هواپیمای 72 نفره صرف شده است. رقم بزرگی که معلوم نیست چه کسی می‌خواهد جوابگوی آن باشد؟ این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هواپیمای باورنکردنی آینده‌نگر با بال حلقه‌ای (+عکس) هواپیمای ایرانی مسافرگیری می کند؟ | مشخصات سیمرغ ؛‌ ساخت ایران

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد