Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر مشرفی گفت: سامانه فروش سیستمی لاستیک خودروهای سواری کمک می کند تا میزان لاستیکی که بین واحدهای صنفی متعدد توزیع می شود، مشخص شده و به واسطه آن نیز تنظیم بازار لاستیک صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، چندی پیش مجلس با تصویب طرحی فروش سیستمی لاستیک خودروهای سواری را کلید زد، این طرح چندین سال متوالی است که مطرح می شود اما هر بار در مرحله اجرا مخالفت برخی تولیدکنندگان مانع اجرای آن می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این بار با وجود مخالفت برخی تولیدکنندگان، دستور اجرای این طرح از ابتدای شهریور ماه صادر شده و طبق مصوبه تنظیم بازار، تمام تولیدکنندگان داخلی تایر باید میزان تولید خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

بر این اساس تولیدکنندگان می‌توانند تنها بخش کوچکی از تولیدات خود را به عنوان گارانتی و یا فروش شرکتی نزد خود نگه دارند و باید حجم بزرگی از محصولات خود را در سامانه ثبت کنند.

علی اکبر مشرفی مدیرعامل گروه صنعتی بارز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: صنایع لاستیک بارز با اجرای طرح سیستمی توزیع لاستیک مخالفتی نداشت و حدود یک ماه است که این طرح در واحد تولیدی ما در حال اجرا است و توزیع از طریق سامانه صورت می گیرد.

طرح ثبت سیستمی لاستیک راهکار موثر برای کنترل توزیع

وی افزود: پیش از این لاستیک های باری از طریق سامانه توزیع می شد و اکنون توزیع لاستیک های سواری نیز از طریق سامانه فروش انجام می شود تا نظارت بیشتری در امر توزیع صورت گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز مطرح کرد: باید توجه داشت که برای کنترل بازار تنها نظارت بر توزیع کافی نیست بلکه باید سیستم عرضه و تقاضا در بازار تعیین کنده باشد، زمانی که عرضه بیشتر می شود قیمت اقلام مختلف کاهش می یابد.

مشرفی اذعان کرد: در اجرای این طرح نظارت دولت بر توزیع لاستیک های سواری افزایش پیدا می کند، لازم به ذکر است که این سیستم نظارتی تا توزیع بین واحدهای صنفی لاستیک فروشی کارایی دارد.

وی ادامه داد: در واقع این لاستیک فروشان هستند که لاستیک را با قیمت های متفاوت عرضه می کنند، اکنون و در گذشته مشکل عرضه لاستیک توسط لاستیک فروشان وجود داشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز بیان کرد: تعداد لاستیک فروشان بسیار زیاد است از این رو لازم است تا همکاری بیشتری صورت گیرد تا توزیع از لاستیک فروشان تا خودروهای مردم دقیق و شفاف باشد.

مشرفی تاکید کرد: این سامانه فروش کمک می کند تا میزان لاستیکی که بین واحدهای صنفی متعدد توزیع می شود، مشخص شده و به واسطه آن نیز تنظیم بازار لاستیک صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لاستیک فروشان سیستمی لاستیک تنظیم بازار صورت گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن

آفتاب‌‌نیوز :

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به استقبال مردم از سامانه «خودنویس» برای انعقاد قرارداد‌های اجاره در آستانه فصل جابه‌جایی‌ها و نقل و انتقالات اظهار داشت: سامانه املاک و مستغلات با نام تجاری «خودنویس» به طور ۲۴ ساعته و تمام ایام حتی روز‌های تعطیل امکان انعقاد قرارداد‌های اجاره را دارد و تمام خدمات در این سامانه برای موجران و مستاجران رایگان است و کد رهگیری در سامانه خودنویس به طور رایگان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: روز یکشنبه رکورد انعقاد قرارداد اجاره در سامانه خودنویس با ۶ هزار و ۴۵۰ قرارداد شکسته شد و این تعداد قرارداد در یک روز منعقد شد. مشاوران املاک هم وارد سامانه خودنویس شده‌اند و قرارداد‌های مشاوران املاک هم در این سامانه منعقد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم این حق اختیار را دارند که در سامانه خودنویس به صورت مستقیم قرارداد مورد نظر را تنظیم کنند یا از طریق مشاوران املاک در این سامانه برای تنظیم قرارداد اقدام کنند. در صورت تنظیم قرارداد از طریق مشاوران املاک در سامانه تنها حق العمل به همرسانی دو طرف قرارداد را با نرخ رسمی و مصوب به مشاوران می‌پردازند، اما در صورت تنظیم قرارداد به صور مستقیم وجهی پرداخت نمی‌کنند و کاملا رایگان است.

عباسی از آغاز به کار نسخه اولیه انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن در خودنویس از خرداد ماه خبر داد و گفت: در حال فراهم کردن بستری برای انعقاد قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس هستیم و تیم برنامه‌ریزی در حال کار است و خردادماه نسخه اولیه خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: مردم می‌توانند در صورت انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن به صورت مستقیم هیچ پولی نمی‌پردازند و این اقدام در سامانه خودنویس کاملا رایگان است.

عباسی با اشاره به فعالیت مشاوران املاک در بازار اظهار داشت: به طور قطع مشاوران املاک از بازار مسکن حذف نمی‌شوند و هر مشاوره املاکی که خدمت بهتری ارایه دهد مردم از آن استفاه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس