Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان سینما گفت: باید پذیرفت که تماشاگر از رفتن به سالن‌ها در دوره کرونا می‌ترسد. از کجا مطمئن باشد بغل‌دستی او سالم است یا مبتلا؟ پس فیلم دیدنش را هم از راه دیگری دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سینماها در دهه اول محرم که در آن به سر می‌بریم، سالن‌ها و اکران خود را تعطیل کرده‌اند تا پس از تاسوعا و عاشورا با دو فیلم جدید به کارشان ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالن‌های سینمایی البته روزهای خوشی را نیز طی چندوقت اخیر و بازگشایی مجدد به خود ندیدند و با استقبال حداقلی از سوی صاحبان فیلم و البته تماشاگران مواجه شدند.

با این وجود از یک طرف برخی بر فعالیت سینماها در دوران کرونا تأکید دارند و عده‌ای نیز این شرایط را مناسب نمی‌دانند و به مخاطبی که به سینما نمی‌آید نیز اصطلاحا حق می‌دهند!

تماشاگر از رفتن به سالن‌های سینمایی می‌ترسد

خسرو معصومی، فیلمساز سینمای ایران در این ارتباط  به خبرگزاری آنا گفت: در این فضا امیدی وجود ندارد که بتوان دست به اکران برد. وقتی تماشاگر قهر کند و به سینما نرود دیگر چه امیدی می‌ماند. باید پذیرفت که تماشاگر از رفتن به سالن‌ها می‌ترسد. از کجا مطمئن باشد بغل‌دستی او سالم است یا مبتلا؟ پس فیلم دیدنش را هم از راه دیگری دنبال می‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «کار کثیف» افزود: مگر «شنای پروانه» اکران نشد؟ ولی دیدید نتوانست مخاطب را وادار به حضور در سینماها کند. این دو سه میلیارد فروش قطعا مورد انتظار و ایده‌آل عوامل سازنده فیلم نبود.

هویت سینما را نمایش روی پرده می‌دانم

معصومی تأکید: وقتی فیلمی همه عناصر لازم برای فروش بالا در سینما را دارد ولی در گیشه روزهای کرونایی ناکام می‌ماند، پس باید وضعیت را برای اکران نامناسب بدانیم. کسی نمی‌تواند پیش بینی کند فیلم‌های باکیفیت ما بتواند از پس این ویروس بربیاید.

کارگردان فیلم «خرس» ادامه داد: من شرایط را برای اکران سینما در روزهای شیوع این ویروس مناسب نمی‌دانم. با اکران اینترنتی کاری ندارم چون هویت سینما را نمایش روی پرده می‌دانم. قاب کوچک را قبول ندارم.

معصومی بر محاسن اکران فیلم در سینما و نقد نمایش‌هایی غیر از آن گفت: مخاطب باید در قاب بزرگ روی پرده رویاسازی کند وگرنه در تلویزیون چنین امکانی نمی‌یابد. مخاطبی که همزمان با تماشای فیلم هر کاری انجام می‌دهد، لذتی هم از آن نمی‌برد. با چنین فیلمی نمی‎شود ارتباط گرفت.

از نمایش عمومی «خرس» ناامید نمی‌شوم

وی که قرار است فیلم سینمایی «شلیک به اسب لنگ» را در زمستان جلوی دوربین ببرد، توضیح داد: امیدوارم بتوانم آن را به زودی بسازم اما این کلمه به زودی به شرایط کرونایی ما نیز برمی‌گردد چون نمی‌خواهم تحت هر وضعیتی آن را کلید بزنم. باید دید تا فصل پایانی سال، اوضاع چگونه پیش می‌رود.

خسرو معصومی خاطرنشان ساخت: امیدوارم این به‌زودی گفتن‌ها به ده سال نکشد ولی حتما آن را می‌سازم. من هنوز هم به اکران فیلم توقیف شده «خرس» امید دارم و می‌دانم بالاخره اکران می‌شود. از اکران آن ناامید نیستم.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران خسرو معصومی اکران سینما فیلم خرس سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین، پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد و این شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد دو فیلم را ثبت کرد. به این ترتیب قرار است فیلم سینمایی «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد از دوم خرداد روی پرده سینماها اکران شود. طبق اعلام شورا، پخش این فیلم بر عهده تهیه‌کننده فیلم است.

همچنین فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» روی پرده می‌رود.

فیلم «عطرآلود» دو سال قبل در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی در آن بازی کرده‌اند.

هادی مقدم‌دوست سال ۱۴۰۱ پس از هفت سال، سومین فیلم سینمایی خود را با نام «عطرآلود» و به قلم حسین حسنی ساخت که یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است و در ادامه سینمای مقدم‌دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.

در فیلم کمدی «تگزاس ۳» پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران فیلم جدید اطیابی معرفی شده‌اند.

کد خبر 849660 منبع: ایسنا برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی