Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی فازنخست راه آهن بندر امام خمینی (ره) _ شادگان _ خرمشهر ( ایستگاه سربندر تا فولاد شادگان) بیان کرد: از دیگر مزایای این پروژه امکان حمل محصولات و مواد اولیه مورد نیاز فولاد شادگان از بندر شهید جهان آرای خرمشهر است.
وی با بیان اینکه این پروژه بسیار مهم و زیرساختی از سالها پیش برای اجرای آن برنامه ریزی شده است افزود: امیدواریم این پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد زیرا نقش مهمی در توسعه استان خوزستان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خوزستان یادآور شد: راه آهن یکی از مهمترین زیرساخت های اصلی برای توسعه است و تکمیل پروژه راه آهن بندرامام خمینی (ره)- خرمشهر- شادگان سبب توسعه پایدار در خوزستان می شود.
شریعتی گفت: بندر امام خمینی (ره) بندر نخست فله ای کشور و به لحاظ اهمیت بندر دوم تجاری کشور است، نقش این بندر در چرخه اقتصادی کشور انکارناپذیر است به همین دلیل باید راه های اتصال آن به سایر بنادر در راستای رونق صادرات و واردات کالا توسعه یابد، پروژه راه آهن بندر امام خمینی (ره) - شادگان - خرمشهر این امکان را برای بازگرداندن نقش حیاتی بندر امام خمینی(ره) در بحث صادرات فراهم می کند.
استاندار خوزستان یادآور شد: گام بعدی پس از اجرای این پروژه اتصال راه آهن به دریای مدیترانه از طریق بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره است.

رونق اشتغال با توسعه خط ریلی
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: یکی از مطالبات مردم شادگان عبور خط آهن از این شهرستان بود که با پیگیری مسئولان به نتیجه رسید.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد افزود: محصولات بسیاری در شادگان تولید می شود که با تکمیل این پروژه می توان آنها را صادر کرد همچنین این خط ریلی در تسهیل حمل و نقل و رونق اشتغال در منطقه نقش مهمی دارد.
نماینده مردم بندر امام خمینی(ره)، بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: تکمیل این پروژه سبب می شود تولیدات فولاد شادگان به سایر کشورهای منطقه صادر شود که همین مساله در توسعه اقتصاد خوزستان و کشور نقش مهمی دارد.
حبیب آقاجاری افزود: دیگر پروژه ای که به دنبال اجرای آن هستیم خط ریلی آبادان تا بندرعباس و سپس چابهار است.
وی بیان کرد: هدف از اتصال تمام بنادر همجوار خلیج فارس و دریای عمان توسعه اقتصادی کشور است.

آیین کلنگ‌زنی گام نخست احداث راه‌آهن بندرامام خمینی (ره) - شادگان - خرمشهر ( ایستگاه سربندر تا فولاد شادگان) روز یکشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در بندرامام خمینی(ره) آغاز شد.

طول گام نخست این پروژه ۳۰ کیلومتر است و قادر به جابه‌جایی ۲۵ تن بار است؛ سرعت قطار مسافری در این محور ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطار باری ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است. برآورد اولیه برای ساخت این پروژه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام شد.
پروژه نهایی شامل احداث ۱۱۰ کیومتر مسیر ریلی و احداث پنج ایستگاه به ارزش ۱۳هزار میلیارد ریال است.
اتصال بندر امام خمینی (ره) به شادگان، بندر خرمشهر _ شلمچه و بصره، جذب حمل و نقل ریلی صنعتی و غیرصنعتی منطقه و کاهش مصرف سوخت از جمله مزایای این پروژه است.
تکمیل پروژه ترانزیتی مهم راه‌آهن‌ بندر امام خمینی (ره) - شادگان - خرمشهر باعث اتصال ایران به بندر بصره و سپس بندر لاذقیه سوریه و دریای مدیترانه می‌شود.

برچسب‌ها شادگان اهواز اداره کل راه آهن جنوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان اهواز اداره کل راه آهن جنوب شادگان اهواز اداره کل راه آهن جنوب بندر امام خمینی فولاد شادگان راه آهن بندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه گفت: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروژه احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه کلنگ‌زنی شد.

مرتضی صفری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در این مراسم که با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح آن در توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی تاثیر مهمی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: نزدیکی به مرز بین‌المللی سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و … از جمله ظرفیت‌های سیلوانا برای توسعه گردشگری است.

کد خبر 749513

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • همسطح سازی و نصب ۳۰ دریچه منهول فاضلاب در بندر امام خمینی
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی