Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهین فرهادی زاد (معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت بیان کرد: ورزش می‌تواند به عنوان وسیله برای تربیت افراد خانواده اهمیت داشته باشد و برای زنان سلامت جامعه را به همراه خواهد داشت.

او افزود: در بحث اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی با توجه به این که در فدراسیون‌ها نواب رئیس داریم، تلاش بر این است که در جلسات مختلف کارشناسی و تصمیم  گیری و تصمیم سازی، فضای  بهتری را برای حضور زنان فراهم کنیم، البته در اساسنامه جدید اصلاحات لازم برای حضور بانوان در کمیته و انجمن‌های مختلف مهیا شده تا نواب رئیس‌ قانونمندتر و از قدرت بهتری برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه مسئولیت‌هایی که زنان می‌توانند در هیئت‌های ورزشی داشته باشند در طی سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از بانوان شایسته ما توانستند حضور قوی تری داشته باشند. به طوری که در حال حاضر در هیئت‌های استانی و شهرستانی ۸۰ رئیس هیئت ورزشی در مراکز استانی  و ۷۳۰ رئیس هیئت شهرستانی داریم تا زنان بتواند در حوزه مسئولیت خود توانمندی‌های خود را به اثبات برساند.

فرهادی زاد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی فضایی را در دنیا ایجاد کرد که زنان مسئولیت بخش‌های کاری خود را به دست آورند. در حال حاضر ۱۰۰ هزار مربی ورزش در رشته‌های مختلف و ۱۲۹ رشته فعال  داریم که در ۴۰ فدراسیون ورزشی فعالیت می‌کنند. همچنین ۴۵۰ نفر مربی و سرمربی تیم‌های ملی داریم که این نشان می‌دهد فضایی برای زنان فراهم شده که با رعایت ملاحظات فرهنگی می توانند توانمندی خود را به اثبات برساندند.

معاونت توسعه ورزش بانوان خاطر نشان کرد: در حال حاضر اگر مسابقه‌ای در سالن‌های سرپوشیده برگزار شود، مشکلی برای انعکاس اخبار زنان وجود ندارد، چون بخش زیادی از خبرنگاران زن وجود دارند که اخبار را بدون دغدغه انعکاس می‌دهند که این مسئله در انعکاس اخبار زنان تاثیرگذار است، ضمن این که از سال ۹۲ تعداد سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی خصوصی از ۴۰۰۰ به ۲۶ هزار ارتقا پیدا کرده و در بخش زنان و مردان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در مسابقات استعداد یابی در سال ۹۷ تعداد ۳۲ رشته در المپیاد ورزشی دختران شرکت داشتند که این عدد در سال ۹۸ به ۴۱ رشته افزایش پیدا کرد. همچنین ورزشکارانی که به اردوهای تیم ملی دعوت شدند ۱۰ هزار و ۸۵ نفر و ورزشکاران که عضویت تیم‌های ملی ثبت کردند ۶۶۹ نفر بودند و این نشان می‌دهد که ما رشد خوبی را در طی این سال ها در بخش زنان داشتیم.

فرهادی زاد اضافه کرد: دریافت مجوز برای پوشش  زنان جهت حضور در مسابقات بین المللی نکته دیگری است که بسیار حائز اهمیت است. در سال ۱۹۹۰ اولین حضور زنان در بازی‌های آسیایی پکن در رشته تیراندازی بود و زنان توانستند با پوشش اسلامی در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کنند. همچنین بانوان بستکبال با دریافت مجوز توانستند در مسابقات شرکت کرده و به موفقیت‌های خوبی دست یابند. مجوزهایی که ورزشکاران ایرانی برای حضور در مسابقات بین المللی پیدا کردند  فضایی ایجاد کرد تا ورزشکاران سایر کشورها نیز بتوانند با پوشش اسلامی و رعایت ملاحظات فرهنگی در مسابقات شرکت کنند و این الگوی خوبی برای زنان کشور ما بود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث ورزش همگانی نیز هر چقدر دامنه فعالیت همگانی گسترده تر شود حضور زنان در فضای قهرمانی افزایش پیدا می‌کند. حوزه معاونت ورزش بانوان طرح‌های را برای زنان دارد که در حال حاضر ۸ طرح ملی در استان‌ها در حال اجرا است که یکی از این طرح‌ها سنجش قامتی زنان روستایی است، تا از این طریق بتوانیم با انجام تمرینات مناسب ناهنجاری‌ها را از بین ببریم. در سه سال گذشته از ۴۵۰ هزار نفر زن روستایی  طرح سنجش ساختار قامتی به عمل آمده و ۱۲۰۰ آزمون در این زمینه صورت گرفته  است.

وی با اشاره به تغییرات در انتخاب نواب رئیس زنان در فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: فدراسیون ورزشی باید افرادی را به عنوان نواب رئیس انتخاب کنند که نسبت به آن رشته تخصص کافی داشته باشند و مدیریت در آن رشته را نیز بدانند. در گذشته نواب رئیس‌ ما قانونمند نبودند اما در ساختار جدید اساسنامه فدراسیون‌ها این مشکل مرتفع شده است و سعی کردیم افرادی را به عنوان نایب رئیس انتخاب کنیم که نسبت به آن رشته شناخت کافی داشته باشند و اگر ببنیم نایب رئیسی کم کاری کند او را عزل می کنیم.

معاونت ورزش بانوان اظهار کرد: افرادی که به عنوان نایب رئیس از سوی فدراسیون‌ها معرفی می‌شوند باید تمام شاخص‌های که ما در نظر می‌گیریم داشته باشند تا بتوانند در مسئولیتی که به عهده آنها گذاشته شده به خوبی ایفای نقش کنند. به هر صورت این افراد بعد از آموزش های لازم و براساس تجاربی که در طول زمان کسب کردند آماده می شوند تا مسئولیت‌های بالاتری برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: از مرداد سال گذشته که مسئولیت ورزش بانوان را برعهده گرفتم سعی کردیم  که در بخش آموزش فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشیم. همچنین  تلاش کردیم با آموزش‌های روانشناسی که به مربیان  می دهیم به آنها بیاموزیم که چگونه بتواند بر هیجانات و استرس ورزشکاران خود غلبه کنند تا اثربخشی بهتری در آماده سازی ورزشکاران زن داشته باشند. در سال گذشته ۶۵ دوره آموزشی برای معاونان ورزشی و نواب رئیس بانوان و مربیان گذاشتیم و ۱۲۰ نفر در اولین دوره حضور پیدا کردند. همچنین در این آموزش‌ها به مربیان یاد دادیم که چگونه ورزشکاران خود را در فضای مجازی کنترل و حمایت کنند. اگر ویروس کرونا نبود ما در برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار جلوتر بودیم.

فرهادی زاد اضافه کرد: آن چه سبب شد در اینچئون و جاکارتا زنان ما به جایگاه خوبی دست پیدا کنند ظرفیت بالای آنها بود که برخی از فدراسیون‌ها از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کردند و توانستند با سرمایه گذاری در بخش زنان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند. در حال حاضر فدراسیون‌های کاراته، تکواندو و تیراندازی از ظرفیت بانوان خود در عرصه‌های بین المللی به خوبی استفاده می کنند و به موفقیت‌های خوبی در گذشته دست پیدا کرده اند. البته برخی از فدراسیون‌ها هنوز این ظرفیت استفاده نمی‌کند باید به آنها فرصت دهیم ما در فدراسیونی همچون والیبال می‌بینیم که در حال حاضر کارهای بزرگی در بخش زنان در حال انجام است. ضمن این که معتقدم باید نایب رئیس این فدراسیون از جنس والیبال باشد و از ویژگی های که ما در نظر گرفتیم برخوردار باشد.

وی درباره برنامه‌های که برای ورزش بانوان در هفته دولت در نظر گرفته شده است گفت: بخش جانشین پروری و استفاده از ورزشکاران در صحنه مدیریت چیزی است که سعی می‌کنیم پایدار کنیم و در بخش آموزش قوی تر عمل کنیم. ضمن این که با همکاری خانم ابتکار سعی داریم در هفته دولت طرح سنجش ساختار دختران روستایی را گسترش دهیم. در این باره  تفاهم نامه‌ای تنظیم شده تا بتوانیم در آینده در اجرای این طرح به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم. همچنین برگزاری المپیاد ورزشی دختران روستا جزو برنامه‌ای دیگر است که استارت این کار در نیمه دوم سال زده خواهد شد.

فرهادی زاد در خصوص پاداش دختران فوتسال نیز گفت: دختران فوتبالیست و فوتسال ما زمانی می‌تواند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند که مورد تشویق قرار بگیرند. به هر صورت قولی که در گذشته داده شده تا به امروز به خاطر مشکلات مالی اجرا نشده و این نه تنها در بخش دختران بلکه در بخش مردان نیز عملیاتی نشده است. باید این پاداش ها در زمان خود پرداخت می‌شد که متاسفانه صورت نگرفته و ما پیگیر هستیم تا بازیکنان فوتبال و فوتسال دختران به حق خود برسند.

وی همچنین در خصوص دخالت وزارت ورزش در عزل و نصب نواب رئیس بانوان افزود: معاونت توسعه ورزش بانوان در عزل و نصب نواب رئیس بانوان دخالتی ندارد و هدفش کمک به رئیس فدراسیون است. این که ما بخواهیم یک نفر را برای یک خانواده انتخاب کنیم کاری درستی نیست. این فدراسیون است که با نواب رئیس خود کار می‌کند. البته در ارتباط با انتخاب نواب رئیس، رئیس فدراسیون مربوطه قبل از انتصاب  جلسه‌ای را با ما برگزار می‌کند و ما راهنمایی‌های لازم را برای انتخاب نواب رئیس در اختیار رئیس فدراسیون قرار می‌دهیم. اگر احساس کنیم فردی که معرفی شده از مدیریت کمتری برخوردار است و مورد موافقت معاونت ورزش بانوان نباشد برای او حکمی صادر نخواهد شد. از سوی معاونت ورزش بانوان کارشناسانی وجود دارد مختص رشته‌های مختلف ورزشی که در این زمینه فعالیت نواب رئیس‌ها در فدارسیون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد حتی اگر جایی احساس کنیم نایب رئیس بانوان کم کاری می‌کند و این مسئله  به ورزشکار و مربی لطمه وارد کنند آن نایب رئیس برکنار می‌شود.

وی  در خصوص صحبت‌های یزدانی خرم مبنی بر این که مراجع برای حضور زنان در فدراسیون‌ها به عنوان رئیس مشکل دارند و نباید زنان رئیس فدراسیونی شوند گفت: زنان شایستگی لازم را حتی به عنوان رئیس فدراسیون دارند، اما باید ملاحظات فرهنگی رعایت شود. مگر در شنای ما که رئیس آن مرد است می‌تواند در بخش زنان نیز مسئولیت را برعهده بگیرد؟ این مسئله باید برعهده زنان باشد. شاید یزدانی خرم که یک فرد توانمند در حوزه مدیریت است نگاهی غیر از این داشته باشد.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا پاداش‌های که به ورزشکاران المپیکی داده می‌شود به همان اندازه به پارالمپیکی‌ها نیز اختصاص داده می‌شود یا خیر گفت: هر آن چه که به عنوان پاداش برای ورزشکاران المیپیکی و بازی های آسیایی به ورزشکاران پارالمپیکی نیز به همان اندازه اختصاص داده می‌شود و هیچ تبعیضی بین آنها در بخش پاداش و جوایز وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان مهین فرهادی زاد معاونت ورزش بانوان موفقیت های خوبی رئیس فدراسیون داشته باشند رئیس بانوان فدراسیون ها حال حاضر بخش زنان فرهادی زاد برای حضور نایب رئیس حضور زنان برای زنان نواب رئیس خوبی دست دست پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود

باشگاه پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان در آزادی و انتشار یک ویدیوی جنجالی بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش "ورزش سه"، بازی پرسپولیس و سپاهان بیشتر از بار فنی، حواشی داشت و توهین پیرمردی که در سکوهای سپاهانی‌ها نشسته بود واکنش گسترده اهالی ورزش را برانگیخت. حالا باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرد و به سایر اتفاقات رخ داده در بازی با این تیم نیز اشاره کرد.

پرسپولیس نوشت:"توهینی که روز چهارشنبه از سوی جمعی از هواداران سپاهان صورت گرفت و نشر تنها یک مورد آن، کشور را شوکه کرد، فقط هتک حرمت بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه نبود، بلکه توهین به همه زنان ایران حتی غیر فوتبالی‌ها بود و هیچ ایرانی با شرفی در داخل و خارج فوتبال نمی‌تواند خود را از این موضوع کنار بداند.

سال‌ها است بخشی از جامعه هواداری سپاهان، هر از چند گاهی اقدامات وحشتناکی را رقم می‌زنند. اقداماتی که در مقابله با این پدیده صورت می‌گیرد هم اصلا بازدارنده نیست و حتی به نظر اعتقادی به برخورد جدی وجود ندارد اگر مقامات با فشار افکار عمومی رو به رو نبودند.

در تمام این موارد دیده نشد باشگاه سپاهان حتی یک بار عمیقا متاسف باشد مگر این که از شدت بازتاب ماجرا، مجبور به این امر شده است.

در همین مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این مساله را زیر سوال برده‌اند و به آن‌هایی که به واسطه مشمئز کننده بودن، حادثه برانگیخته شده‌اند، اَنگ چسبانده‌اند. البته که آن‌ها هم از این وضعیت پیش آمده خوشحال نیستند، چون روز چهارشنبه شاهد شروع یک جریان فکری و رفتاری بودیم که اگر در همین نقطه با شدت تمام در نطفه خفه نشود آغاز یک جریان خشونت و هتک حرمت نسبت به بانوان در تمام جامعه خواهد بود. آنچه اتفاق افتاد علیه بانوان هوادار تمام باشگاه‌ها از جمله خود سپاهان نیز بود.

ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را در دفاع از حرم داد تا پای داعش و تفکرات داعشی که جلوه‌ای از آن در نگاهی بود که به زنان داشت به این کشور باز نشود و حالا در کمال تعجب یکی همان تفکر را فریاد زده و در داخل و خارج فوتبال و ورزش باید بسیاری به حال خود متاسف باشند اگر به قدری متاثر نشدند که واکنش لازم را داشته باشند.

این ها غلو و بزرگ‌نمایی نیست، واقعیاتی است که کمتر جرات بیان آن وجود دارد. و اما در ارتباط با رفتارهای بخشی از جامعه هواداران سپاهان و نه همه آن‌ها حکایت طولانی است.

حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب که با توجه به ابعاد سنگ و آجرها به نظر به قصد جان‌شان بود، نابینا شدن سرباز احمدی از دو چشم به خاطر پرتاب نارنجک دست‌ساز، حمله وحشیانه و بی‌رحمانه به تعدادی از هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آن‌ها، نابینا کردن هوادار پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خودشان (اصفهان)، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی یکی از خبرنگاران در حادثه‌ای دیگر، حمله به ماموران داخل ورزشگاه در بازی خارج خانه، حمله به اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می‌توانست با شوک به راننده و از کنترل خارج شدن اتوبوس به اتفاقی فاجعه‌بار بدل شود، بخشی از حوادثی بوده‌اند که جدای از برخوردهای لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه‌ها توسط این عده رقم زده شده است.

حالا هم پای مسائل ناموسی را به میان کشیده‌اند که دیگر برخوردهای انضباطی و اخلاقی برای مواجهه با آن کفایت نمی‌کند. این ماجرا قرار است تا کجا پیش برود؟ توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می‌کنیم که توهین آن فرد معلوم الحال که معلوم نیست در چگونه دامانی بزرگ شده‌است فقط قسمت کوچکی از رفتارها و توهین‌های مشمئز کننده بخشی از هواداران سپاهان نسبت به بانوان بود.

باشگاه پرسپولیس مدارک و فیلم‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب شکایات علیه این فرد به طور خاص و علیه جمعی از هواداران و باشگاه سپاهان در اختیار ارکان قضایی فوتبال و دستگاه‌های ذیربط قرار می‌دهد ولی قطعا این کفایت نمی‌کند.

چرا باید جامعه هواداری بعضی باشگاه‌ها به خاطر کوتاهی یا نگاه رنگی بعضی مسوولان امر و دستگاه‌ها در شهرهای خود به باوری برسند که برای خود حاشیه امنیت این‌چنین قائل باشند؟

همچنین به ارکان ورزش و فوتبال کشور، تضمین می‌دهیم چنین اتفاقاتی در قالب مواردی چون خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل پیگیری است اگر احساس نشود برخوردی که صورت می‌گیرد متضمن امنیت و حرمت بانوان هوادار همه تیم‌ها باشد و در این امر هیچ فرقی بین بانوان هوادار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان و … نیست."

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام
  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند