Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، EIA، می گوید انتشارات کربن این کشور در ماه آوریل به کمترین حد خود از سال 1973 رسیده است. دلیل این کاهش انتشارات محدودیت های سفر اعمال شده در پی شیوع ویروس کروناست.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، انتشارات CO2 ایالات متحده در ماه آوریل به 307 میلیون تن متریک کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اعلام این آمار گفته است که کاهش انتشارات CO2 به دلیل اعمال سیاست در خانه ماندن مردم و کاهش مصرف مواد نفتی و نیز تغییر مصرف برق از برق تجاری و صنعتی به برق خانگی بوده است.

EIA می گوید که انتشارات CO2 در بخش حمل و نقل در ماه آوریل بیشترین میزان کاهش را تجربه کرده است. در خانه ماندن مردم و دیگر محدودیت های مسافرتی مصرف بنزین و سوخت جت در این کشور را کاهش داد. بخش حمل و نقل و استفاده از موتورهای بنزینی بالاترین میزان مصرف سوخت در ایالات متحده را از آن خود کرده است.

در ماه آوریل انتشارات CO2 مواد نفتی و مصرف زغال سنگ به ترتیب با کاهش 25 و 16 درصدی نسبت به ماه قبل به کمترین میزان خود رسید.

در سال 2019 انتشارات مصرف بنزین 57 درصد از کل انتشارات بخش حمل و نقل را داشت اما در ماه آوریل به 59 میلیون تن متریک افت کرد.

دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده هم می گوید مسافرت ها در این کشور در ماه آوریل نسبت به سال قبل با 39.8 درصد افت همراه بود در حالی که ایرلاین های آمریکایی 3 میلیون مسافر جابجا کردند، 96 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پرواز را تجربه کردند.

با این حال انتشارات گاز طبیعی آمریکا نسبت به ماه آوریل سال گذشته 22 درصد افزایش یافت.

گاز طبیعی و انرژی های تجدیدپذیرسهم بزرگی در تولید برق آمریکا دارد اما بر اساس اعلام EIA نیوگاه های زغال سنگ سوز کم کم جایگاه خود را در تولید برق از دست می دهند و بازنشسته می شوند یا میزان استفاده از آنها کاهش می یابد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش ببینی کرده است که انتشارات بخش انرژی این کشور تا پایان سال 2020 افزایش یابد اما 11 درصد کمتر از مقدار انتشارات در سال گذشته باشد.

برچسب هااداره اطلاعات انرژی آمریکا (U.S Energy Information Administration) انرژی امروز ایالات متحده آمریکا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اداره اطلاعات انرژی آمریکا U S Energy Information Administration انرژی امروز ایالات متحده آمریکا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو اطلاعات انرژی ایالات متحده ماه آوریل انتشارات CO2 حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا