Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا از ابلاغ دستورالعمل تشدید حفاظت اراضی و اماکن دولتی در تعطیلات حسینی به استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، «علی نبیان»  با اشاره به اینکه برابر سنوات و تجارب سالیان گذشته تعرض به اراضی دولتی توسط متعرضین در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی محتمل و دور از انتظار نیست، گفت: فرماندهان ما در یگان های حفاظت ضمن هماهنگی با مدیران کل راه و شهرسازی و در تعامل با سایر مقامات قضائی و انتظامی به منظور حفظ و حراست مطلوب اراضی به تهیه برآورد تهدیدهای انتظامی و حفاظتی اراضی و همچنین پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات مربوطه اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان و معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این دستورالعمل از روز پنجشنبه ششم مرداد تا یکشنبه نهم مرداد ماه لازم الاجراست، توضیح داد: براساس این دستوالعمل، تمامی منابع انسانی و امکانات و تجهیزات یگان‌های حفاظت ادارات کل استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار داشته و تمامی هماهنگی‌های لازم با روسای پلیس پیشگیری استان‌ها، مقام قضایی و مدیرکل راه و شهرسازی انجام شده تا از وقوع هر نوع تعرض، تجاوز و تعرض به اراضی تحت حفاظت پیشگیری شود.

نبیان با تاکید بر اینکه تمامی دستورات لازم برای افزایش سطح کیفی حفاظت اراضی صادر شده اعلام کرد: توجیه و آموزش کامل کلیه نیروها تا آخرین رده در راستای حفاظت از اراضی، حفظ تجهیزات، رعایت حقوق شهروندی و پرهیز از هرگونه اعمال تحریک‌آمیز صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با رعایت کلیه استانداردها به حفظ و حراست از اراضی دولتی اقدام کنیم.

گفتنی است یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که وظیفه حراست از اراضی دولتی تحت سرپرستی این سازمان از زمان تاسیس در سال ۹۴ تاکنون به رفع فوری بیش از ۶ هزار ۳۰۰ هکتار زمین و اجرای ۲۸۷۷ مورد حکم قطعی به مساحت ۵ هزار و ۲۴۳ هکتار و به ارزش ۱۳هزار و ۱۶۰میلیارد تومان اقدام کرده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزارت راه سازمان ملی زمین و مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد