Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در اعلام برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت این شرکت، از طرح مطالعه امکان‌سنجی تولید زودهنگام میدان مینو نام برد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، جهانگیر پورهنگ ضمن ارائه اجمالی گزارش عملکرد این شرکت به مناسبت هفته دولت، درخصوص طرح‌ها و برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت این شرکت به مواردی از جمله ادامه عملیات پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل منطقه، تکمیل فرآیند تحویل و تحول تلمبه‌خانه غرب کارون، تحویل چاه‌ها و تأسیسات فرآورشی آزادگان شمالی (فاز اول)، طرح مطالعه امکان‌سنجی تولید زودهنگام میدان مینو، تعمیر چهار حلقه چاه نفتی و تکمیل یک حلقه چاه برای تزریق پساب در میدان نفتی دارخوین و ساخت انبارهای مرکزی مناطق عملیاتی غرب کارون اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اهدافی از جمله بهینه‌سازی هزینه‌های تولید و بهره‌برداری سریع‌تر از میدان‌های نفتی مشترک و سایر میدان‌های حوزه غرب کارون، استفاده حداکثری از امکانات و نیروهای متخصص بخش خصوصی، رسیدن به شرایط ایمن و بدون حادثه در عملیات و بهبود منابع انسانی متخصص، گفت: این شرکت با همراهی شرکت مهندسی و توسعه نفت و براساس برنامه‌های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران، با شاخص بسیار خوب در حال تولید نفت ‌و ‌گاز، فرآورش و ارسال نفت به مبادی صادراتی و پالایشگاه‌های داخلی از میدان‌های نفتی دارخوین، آزادگان، جفیر، یادآوران و یاران است.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز اروندان در تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت از ابتدای سال 98 تاکنون، به تحویل و تحول میدان نفتی آزادگان جنوبی، آغاز عملیات اجرایی احداث تأسیسات جمع‌آوری پروژه فروش گازهای مشعل واحد غرب کارون، آغاز فعالیت‌های توسعه‌ای میدان‌های نفتی سپهر و جفیر در قالب IPC، انجام اقدام‌های اولیه مربوط به تحویل و تحول تلمبه‌خانه غرب کارون، تحویل و تحول خط لوله ارسال گاز به کارخانه گاز و گاز مایع 3200 و نیروگاه غرب کارون (16 و 36 اینچ) و پیگیری طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی سهراب، سوسنگرد و اروند، اجرای قرارداد حفاری و تکمیل سه حلقه چاه جدید و تعمیر و تکمیل 9 حلقه چاه موجود در میدان‌های تحت سرپرستی این شرکت، پیگیری‌های تکمیلی برای تعیین تکلیف و خاتمه پروژه‌های ناتمام، ارتقای مستمر سازمان متناسب با فعالیت‌های توسعه‌ای/ تولیدی و موفقیت در انجام کار بدون حادثه و در حد استانداردهای بین‌المللی اشاره کرد.
صیانت از محیط زیست
پورهنگ با تأکید بر اینکه این شرکت به لحاظ موقعیت عملیاتی توجه خاصی به حفاظت از محیط زیست دارد، گفت: شرکت نفت و گاز اروندان به سبب تزریق بخشی از گازهای همراه در مخازن نفتی، یکی از شرکت های کم آلاینده زیست محیطی قلمداد می‌شود، ضمن اینکه آغاز کارهای اجرایی احداث حوضچه بتنی دفن کنده‌های حفاری در منطقه دارخوین، پیگیری خرید و نصب سیستم پساب بهداشتی در واحدهای بهره‌برداری دارخوین و غرب کارون و آغاز عملیات احداث تأسیسات جمع‌آوری 50 میلیون فوت‌مکعب در روز از گازهای مشعل واحد بهره‌برداری غرب کارون در قالب طرح‌های فروش گاز را می‌توان از اقدام‌های زیست‌محیطی این شرکت برشمرد.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز اروندان امضای قرارداد با شرکت مشاور برای دریافت گواهی مدیریت انرژی ایزو 50001 به‌منظور مدیریت بهینه انرژی و اجرایی شدن آن را از دیگر اقدام‌ها در سال گذشته عنوان کرد و در زمینه تعمیرات اساسی تأسیسات و تجهیزات واحدهای عملیاتی گفت: تعمیر اساسی ردیف یک بهره‌برداری و نمک‌زدایی واحد دارخوین و تعدادی از تجهیزات در واحد فرآورش غرب کارون و تعمیر برخی ماشین‌آلات از قبیل کمپرسور تزریق گاز، دیزل ژنراتور، پمپ، الکتروموتور و ترانس‌های برق از اقدام‌هایی بود که براساس جدول کاری زمان‌بندی انجام شد.
پورهنگ درباره فعالیت‌های شرکت نفت و گاز اروندان با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی نیز گفت: در بحران سیلاب و آبگرفتگی سال 98 این شرکت کمک‌های موثر و مستمری در سطح شهرستان‌های خرمشهر، شادگان، دارخوین و دشت آزادگان ارائه داد، به نحوی که به‌عنوان شرکت معین منتخب برگزیده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت نفت و گاز اروندان میدان های نفتی تحویل و تحول بهره برداری غرب کارون حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

ایسنا/ایلام استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان ایلام بسیار موثر است.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای اداری استان با موضوع «تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت» اظهار کرد: استان ایلام در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و بعد از دوران دفاع مقدس، قطب فرهنگی کشور و پایتخت زوار عتبات عالیات است. مردم ایلام در دفاع مقدس مرزدارانی شایسته بودند و اکنون میزبان زوار عتبات عالیات هستند.

استاندار ایلام بیان داشت: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است‌.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی با قدردانی از صداوسیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

استاندار ایلام تصریح کرد: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و  تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

وی با بیان این‌که سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، گفت: با  توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به این مطلب که طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، یادآورشد: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت‌ راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف، گفت: دولت سیزدهم دولت مسئله‌محور و صادق‌الوعد است و اگر چنانچه وعده‌ای می‌دهد به آن وعده عمل می‌کند.

وی گفت: پروژه‌های کلان نظیر ارغوان‌گستر، ان‌جی‌ال دهلران، فولادگستر ایوان و کاغذسنگی چرداول،  سد میمه دهلران، تصفیه‌خانه ایوان و ملکشاهی در آستانه افتتاح هستند.

وی در ادامه با اشاره به ابرپروژه سامانه گرمسیری، یادآور شد: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن آماده افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است. هم‌چنین طبق وعده پیمانکار فاز دوم سامانه گرمسیری تا شهریورماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به ابرپروژه تونل کبیرکوه، هزینه تمام شده این تونل را ۳هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است و مابقی ۲ هزار میلیارد تومان تا قبل از تکمیل و تحویل پروژه، از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین و به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

استاندار ایلام با بیان این‌که طبق وعده پیمانکاران این تونل حداکثر تا اوایل تیرماه زیربار ترافیک می‌رود، عنوان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود اما طی دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۳ درصد رسیده است. در واقع زمان اتمام پیمان این پروژه، ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری است اما طبق وعده پیمانکار تا پایان خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی اضافه کرد: ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای دو ابر پروژه سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه هزینه شد.

دکتر بهرام‌نیا به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ویژه در شهرستان ملکشاهی اشاره و یادآورشد: ۵.۲ میلیون دلار برای تولید سیلیکون منگنز آلامتو(ساخت قطعات ماشین‌آلات و هواپیما) توسط شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی سرمایه‌گذاری شده است و ایلام از نظر سرمایه‌گذاری خارجی، استان آخر کشور بود که در جایگاه دهم کشور قرار گرفت.

نماینده‌ی عالی دولت در استان هم‌چنین با اشاره به انتقال پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز یادآور شد: در مجموع سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این طریق وارد استان می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی تصفیه‌خانه آب ملکشاهی، سالن فرودگاه ایلام و درمانگاه مهران در آستانه افتتاح است. 

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فسادستیزی کشتارگاه دام ایلام دوباره به دامن بیت‌المال بازگشت و به پشتیبانی امور دام استان واگذار شد.

وی با بیان اینکه خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود، گفت: با راه اندازی پارک پروپیلن در مهران، ۲۵۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند که اخیر تفاهم‌نامه اجرای این پروژه منعقد شده است.

وی اضافه کرد: روستاهای هدف آب‌رسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه از ۱۲۸ به ۵۰۰ روستا افزایش یافت و اعتبار آن از ۵۰۷ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی