Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حاتمی بابیان پاسخ کشورهای عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها گفت: این اقدام کشورهای عضو برجام ضربه محکم دیگری بر زیاده خواهی های آمریکا بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح دردیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در تحولات چند ماه اخیر و بطور ویژه در مخالفت با قطعنامه اخیر ضد ایرانی آمریکا اظهار داشت: با توجه به استمرار تهدیدات علیه دو کشور تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دیدار‌ها و رایزنی‌های هر دو کشور در سطوح عالی بطور مرتب و رضایت بخش در جریان است گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال‌های اخیر یک تلاش هدفمند و مشترک برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمأبانه آمریکا و دولت ترامپ در منطقه را شروع کرده اند.


وزیر دفاع تصریح کرد: واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان امنیت ملل و رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا در خصوص تمدید ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، یکبار دیگر ضمن اینکه شکست بزرگی را برای آمریکا و متحدین منطقه‌ای این کشور رقم زد، مخالفت جهانیان با سیاست‌های خصمانه و غلط را نشان داد.

امیر حاتمی بابیان پاسخ کشور‌های عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها گفت: این اقدام کشور‌های عضو برجام ضربه محکم دیگری در زیاده خواهی‌های آمریکا بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در خل مشکلات و مسائل منطقه‌ای انتخاب کرده اند، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا، صلح و ثبت و امنیت را در منطقه بوجود آورد.

سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ارتشبد شایگو وزیردفاع روسیه در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه‌ای و بین المللی دارند.

سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه، روبه توسعه است.

سرگئی شایگو بر ضرورت تداوم همکاری‌های منطقه‌ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار امیر حاتمی برای تقویت همکاری‌های دو جانبه از سرگئی شایگو برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی سرتیپ حاتمی وزیر دفاع روسیه عضو برجام ایران و روسیه سرگئی شایگو وزیر دفاع منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد