Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای به علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌ مثابه منشوری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مهم‌ترین سند مسیر پیش‌روی انقلاب اسلامی است. پیمودن این گام، رسالت اصلی جوانانی است که تربیت آن‌ها بر عهده آموزش‌ و پرورش قرار دارد، او را موظف به تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی به‌عنوان دبیرخانه با حفظ جایگاه ستادی و فرابخشی و اجتناب حداکثری از تصدی‌گری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش ‌و پرورش افزود: دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان سیاست‌گذار و هماهنگ‌کننده تمامی بخش‌های تابع وزارت آموزش‌وپرورش، در اجرای بیانیه نقش خطیری ایفا خواهد کرد.

او گفت: مجمع اندیشه‌ورز متشکل از تعدادی از جوانان انقلابی و صاحب اندیشه و تجربه در عرصه‌ تعلیم و تربیت برای تولید فکر و اندیشه نو در جهت تحقق مفاد بیانیه‌ گام دوم تشکیل شود.

حاجی میرزایی کلید پیمودن مسیر تعیین شده در بیانیه گام دوم را دمیدن روح امید و خودباوری در جوان ایرانی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های آموزش‌ و پرورش باید بیش از متن بیانیه بر تحقق اهداف و روح بیانیه متمرکز باشد، بدین منظور لازم است شاخص‌های متناظر با اهداف این بیانیه در هر یک از پایه‌های تحصیلی به‌صورت دقیق و واقعی تعیین شود و شاخص‌های سنجش و اثربخشی آن در فواصل زمانی، مشخص شود. برنامه‌ای دقیق نیز برای پایش این شاخص‌ها در فواصل زمانی مشخص ارائه شود.

وزیر آموزش ‌و پرورش بر ضرورت فعالیت تمامی بخش‌های وزارت به ‌تناسب مأموریت و ظرفیت‌های خود در تحقق اهداف بیانیه تأکید کرد و گفت: تحقق اهداف این بیانیه در هر یک از ظرفیت‌های وزارت از جمله برنامه‌ درسی، جذب و آموزش معلمان، دوره‌های آموزش ضمن خدمت، استعداد‌های درخشان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصادیق خود را می‌یابد.

حاجی میرزایی در پایان ارسال گزارش نتایج و آثار اقدامات انجام شده به‌صورت ماهانه و برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری در صورت ضرورت با مسئولیت خود را خواستار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش گام دوم انقلاب بیانیه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند