Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:19:04 GMT

دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۲۰۰۲

دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی تشکیل شود

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی به‌عنوان راهبر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواستار تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی شد.

وی در نامه‌ای به علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌مثابه منشوری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مهم‌ترین سند مسیر پیش‌روی انقلاب اسلامی است و پیمودن این گام، رسالت اصلی جوانانی است که تربیت آن‌ها بر عهده آموزش‌وپرورش قرار دارد، وی را موظف به تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی به‌عنوان دبیرخانه با حفظ جایگاه ستادی و فرابخشی و اجتناب حداکثری از تصدی‌گری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان سیاست‌گذار و هماهنگ‌کننده‌ تمامی بخش‌های تابع وزارت آموزش‌وپرورش، در اجرای بیانیه‌ نقش خطیری ایفا خواهد کرد.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: مجمع اندیشه‌ورز متشکل از تعدادی از جوانان انقلابی و صاحب اندیشه و تجربه در عرصه‌ تعلیم و تربیت برای تولید فکر و اندیشه‌ نو در جهت تحقق مفاد بیانیه گام دوم تشکیل شود.

وی کلید پیمودن مسیر تعیین‌ شده در بیانیه‌ گام دوم را دمیدن روح امید و خودباوری در جوان ایرانی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های آموزش‌وپرورش باید بیش از متن بیانیه بر تحقق اهداف و روح بیانیه متمرکز باشد. به این منظور لازم است شاخص‌های متناظر با اهداف این بیانیه در هر یک از پایه‌های تحصیلی به‌صورت دقیق و واقعی تعیین و شاخص‌های سنجش و اثربخشی آن در فواصل زمانی، مشخص شود. برنامه‌ دقیقی نیز برای پایش این شاخص‌ها در فواصل زمانی مشخص ارائه شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بر ضرورت فعالیت تمامی بخش‌های وزارت به‌تناسب مأموریت و ظرفیت‌های خود در تحقق اهداف بیانیه تأکید کرد و افزود: تحقق اهداف این بیانیه در هر یک از ظرفیت‌های وزارت ازجمله برنامه‌ی درسی، جذب و آموزش معلمان، دوره‌های آموزش ضمن خدمت، استعدادهای درخشان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصادیق خود را می‌یابد.

حاجی میرزایی در پایان ارسال گزارش نتایج و آثار اقدامات انجام‌ شده به‌صورت ماهانه و برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری در صورت ضرورت با مسئولیت خود را خواستار شد.

برچسب‌ها علیرضا کاظمی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گام دوم انقلاب محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا کاظمی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گام دوم انقلاب محسن حاجی میرزایی علیرضا کاظمی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گام دوم انقلاب محسن حاجی میرزایی دبیرخانه بیانیه گام دوم گام دوم انقلاب معاونت پرورشی آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • افزایش۱۵۳ مدرسه و ۳۰۰ فضای ورزشی در شهرستان‌های استان تهران
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری