Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یکی از ظرفیت‌های فرهنگی مهم در حوزه احیای امر به معروف را مساجد دانست.

حجت الاسلام و المسلمین «رمضانعلی معتمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: امسال شیفتگان اباعبدالله الحسین علیه السلام مراسم عزاداری خود را متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌کنند و تلاش دارند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارادات خود را به ساحت اهل بیت علیهم السلام ابراز نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در فضایی که ویروس کرونا برای عالم ایجاد کرده و کشور ما نیز از آن مستثنا نیست، مردم فهیم و علاقه مند و عاشق اهل بیت علیهم السلام برنامه‌های عزاداری را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند همان طور که مقام معظم رهبری مدظله العالی هم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ می‌شود، تاکید داشتند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی با ستاد احیای امر به معروف در استان داریم، تصریح کرد: در بحث فرهنگ عمومی هماهنگی‌های بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی انجام و جلسات خوبی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام معتمدی بحث فرهنگ عمومی را یکی از ارکان اصلی جامعه دانست و اظهار کرد: برای اصلاح فرهنگ عمومی و تعمیق بخشیدن به آن ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را انجام و تعاملات خوبی با یکدیگر دارند از ظرفیت‌ شورای فرهنگ عمومی استان که ریاست آن با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، نایب رئیسی استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بهره می‌برند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان اینکه طرح‌های بسیار خوبی در این شورا در حال بررسی است، افزود: یکی از کارگرو‌ه‌ها که در این شورا به تصویب رسید، کارگروه فضای مجازی بوده که آیین نامه اجرایی آن تصویب و اجرا و از سال 98 جلسات کمیته‌های آن تشکیل شد که کمیته رصد و پایش با مسئولیت پلیس فتا، کمیته آموزش با دبیری صدا و سیما و کمیته تولید محتوا به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسات خود را برگزار می‌نمایند و کمیته کسب و کار در فضای مجازی نیز به تازگی تشکیل شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام که فرمودند امر به معروف و نهی از منکر فریضه بزرگی است که دیگر فرائض به واسطه آن احیا می‌شوند، گفت: ستاد احیای امر به معروف یک نهاد مردمی است که در اشاعه معروف و جلوگیری از منکرات فعالیت دارند و این ستاد در استان محل امنی برای جامعه و خانواده است.

 

وی یکی از ظرفیت‌های فرهنگی مهم در حوزه احیای امر به معروف را مساجد دانست و تصریح کرد: مسجد محل آرامش مردم و خانواده‌ها و خانه خدا بوده و ائمه جماعات مساجد نیز آمادگی دارند که در راستای کمک رسانی به مردم تلاش نمایند که یکی از معروفات است./

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد احیای امر به معروف اصفهان بهره گیری از ظرفیت مساجد هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر ستاد احیای امر به معروف استفاده از ظرفیت مساجد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی احیای امر به معروف استان اصفهان فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است