Web Analytics Made Easy - Statcounter

 همزمان با هفته دولت،مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران ارشد صنعت برق استان مرکزی از کانال تاسیسات انرژی بازار تاریخی اراک بازدید کردند. 

به گزارش برنا از اراک ، مدیرعامل شرکت توانیر در بازدید از بازار تاریخی اراک گفت:احداث کانال تاسیسات انرژی بازار تاریخی اراک نقش مهمی در ایمن سازی بازار دارد. مهندس متولی زاده بابیان اینکه بناهای تاریخی نشان دهنده هویت تاریخی و فرهنگ یک شهراست ،شرکت توانیر نیز با سازمان های متولی جهت بازسازی آثار تاریخی گام برمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه پیک تابستان سال جاری با همراهی مردم و مسوولان به موفقیت سپری شدو مصرف برق مدیریت شد،بیان کرد: با کنترل مصرف از ایجاد و ساخت بیش از 4هزار و 300مگاوات نیروگاه جدید جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت : فاز اول عملیات اجرایی کانال تاسیسات انرژی به طول 150متر در بازارتاریخی اراک با اعتباری بالغ بر30میلیارد ریال  احداث شده است.

مهندس  محمد اله داد افزود: احداث ساختمان پست زمینی،احداث 700متر شبکه  فشار متوسط و 2600متر شبکه فشار ضعیف،اصلاح 120دستگاه لوازم اندازه گیری و نورپردازی 150متر راسته اصلی بازار در برنامه اجرای پروژه اجرا شده است.

وی گفت: به منظور اصلاح تاسیسات زیر بنایی در بازار اراک تعبیه کانال تمام بتونی با عرض 1.6متر و ارتفاع 2.7متردر این مجموعه تاریخی در حال انجام است که نقش مهمی در ساماندهی و رفع مشکل تاسیسات در این اثر تاریخی دارد که تاکنون 150متر آن احداث شده است.

مهندس اله داد بیان کرد: برای اینکه خللی در روند فعالیت کسبه بازار ایجاد نشود ،فعالیت اجرایی از ساعت 10شب تا 6صبح مشغول انجام می شد.

مهندس اله داد گفت: ساختمان پست برق زمینی  با در نظر گرفتن مبلمان شهری و به صورت سنتی متناسب با بافت قدیمی بازار احداث شده است.

گفتنی است ،بنای اصلی بازار اراک در اوایل دوره قاجار و در زمان فتحعلی شاه، توسط محمد یوسف خان گرجی سپهدار بنیان نهاده شد و به همراه سراها و تیمچه های وابسته از معماری جالب توجهی برخوردار است.

بنای کنونی بازار مشتمل بر یک راسته اصلی شمالی جنوبی به طول ۸۸۰ متر و یک راسته شرقی غربی به طول ۶۰۰ متر است که در محل تقاطع آن ، چهارسوق زیبایی ساخته ا ند.   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس