Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عباس احمیدی» امروز (یکشنبه) در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا بیان کرد که مسافران عراقی نیازی به مراجعه به شرکت های گردشگری برای اخذ روادید ندارند و با مراجعه مستقیم به تمامی کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق می توانند، روادید رایگان دریافت کنند.
وی کنسولگری های فعال جمهوری اسلامی ایران در عراق را در شهرهای بغداد، بصره، کربلای معلا، نجف اشرف، اربیل و سلیمانیه ذکر کرد و گفت که وزارت امور خارجه ایران به دلیل همه گیری کرونا، پیشتر در دستور العملی ویژه، اقشاری از مردم عراق را که می توانند به ایران سفر کنند، مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، اتباع عراقی دارای همسر ایرانی و فرزندان آنان، عراقی های دارای اقامت در ایران و یا کسانی که درصدد تکمیل دوره درمان خود در ایران هستند یا دانشجویان به علاوه بازرگانان و سرمایه گذاران می توانند اکنون به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند.
کنسول جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که انواع روادید صادره از کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق، از جمله روادید افراد دارای همسر ایرانی و فرزندان آنها، تحصیل، متعدده (مولتی ویزا)، حق کار، درمان و روادید سرمایه گذاری، تجارت و غیره همگی به صورت رایگان است.
احمیدی همچنین گفت که کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم این روادیدها را صادر می کنند و نیاز به مراجعه به شرکت های گردشگری در عراق نیست.
کنسول جمهوری اسلامی ایران در بغداد پیشتر به ایرنا گفته بود که اتباع عراقی دارای همسر ایرانی و فرزندان مشترک آنها با در دست داشتن مدارک رسمی ثبت ازدواج می توانند به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عراق برای گرفتن روادید مراجعه کنند.
به گفته وی، اتباع عراقی دارای اقامت قانونی، دانشجویان عراقی مشغول به تحصیل در ایران، افرادی که دارای روادید متعدده (مولتی ویزا) یا روادید حق کار و یا درمان و سرمایه گذارانی که در ایران سرمایه گذاری کرده اند، دسته دومی هستند که با در دست داشتن مدارک لازم می توانند برای گرفتن روادید رایگان سفر به ایران اقدام کنند.
احمیدی تاکید کرد که تمامی بازرگانان عراقی در صورت ارائه مستندهای لازم برای مراوده تجاری با ایران نیز می توانند از مزایای سفر به جمهوری اسلامی ایران در زمان حاضر بهره ببرند.
حسب دستور العمل کمیته امنیتی، بهداشتی، اجتماعی، انتظامی ستاد مبارزه با کرونای در ایران، فعلا سفر با هدف گردشگری و زیارت به جمهوری اسلامی ایران مشمول این دستور العمل نیست.
وی ادامه داد که کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق برگه خویش اظهاری به زبان عربی را در سایت سفارت بارگذاری کرده و اتباع عراقی واجد شرایط با مراجعه به سایت، آن را پرکرده تا در مرز بدون هیچ مشکلی عبور کنند.
بر اساس توافق دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران و دولت وقت عراق به نخست وزیری «عادل عبدالمهدی»، از ابتدای سال ۹۸ روادید سفر به دو کشور رایگان شده و این توافق همچنان به قوت خود باقی است.

برچسب‌ها روادید عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روادید عراق بغداد روادید عراق بغداد کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران در عراق اتباع عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟