Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@20:13:12 GMT

سیر تا پیاز ساخت ۴ پارکینگ در هسته مرکزی مشهد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۲۷۱۹

سیر تا پیاز ساخت ۴ پارکینگ در هسته مرکزی مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل‌الله کاظمی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه مراسم ارتقای تکنولوژی پارکینگ مکانیزه باغ ملی، گفت: پارکینگ میدان شهدا که طی دو تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و زمین آن را تحویل گرفتیم، در میدان بسیج نیز مشکل زمین که قرار بود در اختیار قطار شهری قرار بگیرد برطرف شده، اما برای زمین ایجاد پارکینگ در حال مذاکره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سه نقطه دیگر مثل میدان شهید گمنام، آقای استاندار مکاتبه‌ای با دولت انجام داده که زمین شرکت نفت و راه‌آهن را به ما تحویل بدهند که هنوز نتوانستیم به توافق برسیم. با ایجاد پارکینگ در میدان شهدا محدودیت‌هایی مطمئنا در خیابان آیت‌ا... شیرازی منتهی به حرم مطهر ایجاد خواهیم کرد، مهم این است که زائران بدانند که این محدودیت در چه بازه زمانی انجام می‌شود تا بهتر بتوانند مدیریت کنند و شهروندان با ترافیک روبه رو نشوند، ما پیشنهادهای خودمان را نیز به شورای همتا دادیم تا بتوانیم مصوبه آن را دریافت کنیم.

کمبود پارکینگ در مشهد

کاظمی در ادامه به موضوع کمبود پارکینگ در مشهد اشاره و بیان کرد: در برخی از نقاط مشهد تقاضاهایی برای سفر وجود دارد که به دلیل محدودیت فضا، مساحت و کاربری‌های شکل گرفته به شدت با کمبود پارکینگ مواجه هستیم، هم‌اکنون در مشهد بیش از ۱۳ هزار جای پارک غیر حاشیه‌ای و حدود ۳۰ هزار جای پارکینگ حاشیه‌ای وجود دارد، اما متناسب نبودن پارکینگ و تعداد خودروها یکی از معضلات اساسی شهر مشهد است. این نوید را می‌دهم که حداکثر تا یک ماه آینده پارکینگ مجد با هزار و ۲۰۰ جای پارک در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، همچنین پارکینگ آزادی با ظرفیت ۵۰۰ جای پارک حداکثر دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان این‌که در گذشته ۲۳ پارکینگ مکانیزه در ۱۴ نقطه شهر با ظرفیت ۵۶۱ جای پارک ایجاد شده بود، تاکید کرد: به دلایل مختلفی از جمله نداشتن کارایی مناسب، مشکلات ایمنی و مشکلات به وجود آمده برای خودروی شهروندان، این پارکینگ‌ها مورد استقبال قرار نگرفته بود، از طرفی مدیریت شهری هم نتوانسته بود از این پارکینگ‌ها بهره‌برداری کند.

۲۲ میلیارد برای اورهال پارکینگ‌های مکانیزه

کاظمی با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر فروش پارکینگ‌های مکانیزه به دلیل مشکلات ایجاد شده، اظهار کرد: طی بررسی‌هایی که انجام شده اولویت بر آن شد که به جای فروش، دغدغه‌های شهروندان از جمله بحث مهم ایمنی را برطرف کنیم و در این جهت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی این آمادگی را اعلام کردند که حاضرند به صورت کامل و استاندارد اورهال پارکینگ‌های مکانیزه را انجام دهند و این کار در کوتاه‌ترین زمان و بهترین نحو انجام شد.

وی با بیان این‌که برای اورهال پارکینگ باغ ملی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: با توجه به موفقیت اورهال این پارکینگ لایحه‌ای را به شورای شهر فرستادیم که مصوبه قبلی مبنی بر فروش پارکینگ‌های مکانیزه لغو شود و با موافقت شورای شهر ۲۲ میلیارد تومان برای اورهال سایر پارکینگ‌های مکانیزه اعتبار در نظر گرفته شد. مناقصه اورهال ۵۴۱ فضای پارکینگ‌های مکانیزه باقی مانده در ۲۲ نقطه شهر نیز در یکی دو ماه آینده برگزار خواهد شد، همچنین تعدادی از این پارکینگ‌های مکانیزه باید جابه‌جا شود و در مکان‌هایی که به شدت با کمبود پارکینگ مواجه هستیم منتقل شود. امیدواریم تا پایان سال و سه ماه ابتدایی سال آینده بتوانیم همه پارکینگ‌های مکانیزه را اورهال کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

ظرف کمتر از سه ماه ۵۰۰ فضای پارک در مشهد ایجاد می‌شود

محمد مهدی اسدی مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات و معضلات ترافیکی مشهد بحث پارکینگ‌های مکانیزه و امنیت آن بود که در واقع هیچ کدام تاییدیه آتش‌نشانی را نداشت و الان هم ندارد، از طرفی شهروندان از این پارکینگ‌ها ناراضی بودند. اورهال پارکینگ باغ ملی بیش از چهار ماه طول کشید و بیش از سه هزار و ۷۸۱ قطعه این پارکینگ تعویض یا تعمیر شد، در واقع با این اقدام می‌توان این پارکینگ را به عنوان نمونه پیشرفته استاندارد نام برد. با استانداردسازی و اورهال این پارکینگ ۴۸ فضای پارک در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

اسدی بیان کرد: با فناوری که به دست آمده قول می‌دهیم ظرف کمتر از سه ماه ۵۰۰ فضای پارک را در هر نقطه شهر ایجاد و اورهال کنیم. بیش از ۹۵ درصد قطعات پارکینگ‌های مکانیزه توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و در ۱۳ نقطه مشهد می‌توانیم ۵۰۰ فضای پارک را با همین توان داخلی ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با بیان این‌که ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه در نقاط بحرانی یکی از نیازهای اصلی شهر مشهد است، تاکید کرد: در مناطقی مثل بولوارهای سجاد، احمدآباد، خیابان کوهسنگی و بیمارستان‌ها امکان ایجاد پارکینگ رمپی وجود ندارد، این فناوری بسیاری از مشکلات پارکینگی مشهد را حل می‌کند، ضمن این‌که آمادگی داریم پارکینگ مکانیزه آزاد شهر را نیز اورهال کنیم.

کد خبر 542772 برچسب‌ها شهرداری استان خراسان رضوی ترافیک - مقررات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری استان خراسان رضوی ترافیک مقررات پارکینگ های مکانیزه پارکینگ ها کمبود پارکینگ ایجاد پارکینگ شهرداری مشهد فضای پارک ماه آینده جای پارک سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید

امارات متحده عربی به‌زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتورهای هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.   به گزارش ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.   به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.   این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیازهای انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.   مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.   سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوزها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.   امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.   امارات یکی از کشورهایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.   در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.   ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.   نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود