Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:15:37 GMT

بیش از ۵۶ درصد روستاییان فارس دارای مسکن مقاوم هستند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۲۷۴۴

بیش از ۵۶ درصد روستاییان فارس دارای مسکن مقاوم هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنیاد مسکن استان فارس، فرج الله با گرامیداشت هفته دولت و نکوداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، افزود: تجربه زمین لرزه‌های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سال‌های گذشته نشان داده است که مناطق روستایی مقاوم‌سازی شده کمترین میزان خسارت را دید. این موضوع در سیل و دیگر رخدادهای مخرب طبیعی نیز مشهود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یاد آور شد: در استان فارس سال گذشته ۱ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و منابع مالی و بانکی برای مقاوم سازی بافت‌های فرسوده و واحدهای مسکونی روستایی اختصاص یافته است.

نصیری یکی از مهمترین آسیب‌های مطرح در بررسی حوادث بحرانی را خسارات جانی ناشی از بلایای طبیعی نظیر زلزله دانست و گفت: سابقه تلفات سنگین در زلزله‌های سال‌ها و دهه‌های اخیر، مدت هاست موضوع نوسازی بافت فرسوده را در ذهن جامعه و مسئولین گشوده است سنگین‌ترین تلفات جانی در بلایای طبیعی رخ داده طی دهه‌های گذشته مربوط به زلزله رودبار و زلزله بم در مقیاس ده‌ها هزار نفر بود. تلفات سنگین این حوادث در حالی رخ داد که در صورت مقاوم سازی بافت فرسوده این مناطق، خسارات ناشی به جای مانده از این حوادث به طور چشمگیری کاهش می‌یافت.

او خواستار استقبال بیشتر روستاییان از تسهیلات مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شد و اضافه کرد: آمار سرشماری سال ۹۵ حاکی از آن است که جمعیت ۲۱ میلیونی روستاییان کشور در ۵ میلیون و ۳۷۳ هزار واحد روستایی ساکن هستنداین در حالی است بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد روستایی فرسوده در کشور وجود دارد یعنی ۶۳ درصد از بافت مسکونی روستایی کشور فرسوده هستند که در صورت وقوع هرگونه حادثه طبیعی جان ۱۳ میلیون نفر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به بازسازی و مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور است که بخش عمده‌ای از این واحدها در استان فارس مقاوم سازی می‌شود.

کد خبر 5006266

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس شیراز مقاوم سازی مسکن روستایی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا استان فارس مقاوم سازی سازی بافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید