Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@10:31:35 GMT

نگاه شیرازه به روش‌های تولید کتاب در اکوسیستم‌ حرفه‌ای نشر

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۲۷۷۲

نگاه شیرازه به روش‌های تولید کتاب در اکوسیستم‌ حرفه‌ای نشر

‍‍‍‍‍‍

شماره ۴۴ و ۴۵ نشریه «شیرازه کتاب» از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تمرکز بر موضوعات مختلف از جمله تولید کتاب در اکوسیستم‌ حرفه‌ای نشر و شرایط کار خبرنگاران حوزه کتاب منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجمع ناشران انقلاب اسلامی شماره 44 و 45 نشریه «شیرازه کتاب» را در 120 صفحه به سردبیری محمدمهدی شیخ‌صراف و مهدی سلیمانی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی سلیمانی در سرمقاله‌ای با عنوان «فرهنگ در انتظار احیا»، به استقبال مجلس یازدهم و کمیسیون فرهنگی دوره جدید مجلس رفته و به نکاتی اشاره می‌کند که لازمه توجه در حوزه قانون‌گذاری است.

در بخش «خانواده نشر»، انتشارات قدرولایت معرفی شده است و علاوه بر انتشار مهم‌ترین اخبار و رخدادهای حوزه کتاب طی دو ماه گذشته، مطلبی هم درباره نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت تنظیم و منتشر شده است.

تحریریه «شیرازه کتاب» در پرونده ویژه این شماره، به سراغ «تولید در اکوسیستم حرفه‌ای نشر» رفته و گفت‌وگوهایی با سیدحسین شهرستانی، ابراهیم شمشیری، مجتبی شاهمرادی، سعید مکرمی و محمد حقی داشته است. در این بخش متن میزگرد «تولید کتاب در اکوسیستم‌ حرفه‌ای نشر» با حضور میکلا بنیچی، نماینده آژانس ادبی بنیچی و سریانی در رم، مریم رونق قائم‌مقام انتشارات فرمنش، علی عرب‌زاده مدیر حقوق خارجی آژانس ادبی دایره مینا و سید احمد موسوی از مجله شیرازه کتاب گردآوری و منتشر شده است.

در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری پنجم «نکته‌هایی برای نوشتن» که توسط خانم فاطمه سلیمانی ازندریانی به نگارش درآمده است نگاهی هم به کتاب «من تقی‌زاده هستم»، «خال سیاه عربی» و «یک روایت معتبر از سینما رکس» شده است. در این بخش چهار کتاب برای ترجمه با موضوع فلسطین به ناشران و علاقه‌مندان پیشنهاد شده است.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره به دو موضوع روز خبرنگار و کرونا پرداخته‌اند که در آن خبرنگاران حوزه کتاب از تجربیات خود در این عرصه می‌گویند و کارشناسان کتاب نیز اثرات ویروس کرونا بر صنعت نشر کشور را بررسی کرده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه نسخه فیزیکی این مجله از طریق نرم‌افزار کتابیکا (بخش کتاب روبیکا) و برای تهیه نسخه الکترونیک از طریق طاقچه اقدام کنند.

کرونا و گره‌های کور دیجیتال‌سازی منابع در ایران/ دستمان از نظر حقوقی بسته است

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا مجمع ناشران انقلاب اسلامی بیشتر بخوانید... کرونا و گره‌های کور دیجیتال‌سازی منابع در ایران/ دستمان از نظر حقوقی بسته است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرونا و گره‌های کور دیجیتال‌سازی منابع در ایران/ دستمان از نظر حقوقی بسته است واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا مجمع ناشران انقلاب اسلامی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ تجمعات در شرایط کرونایی ۲ مداحی بنی‌فاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ ۳ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۴ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۵ آمادگی لشکر فاطمیون برای جنگ با دشمنان مردم افغانستان ۶ رضا ناجی سرطان را شکست داد ۷ بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟ ۸ چه کسی مجیدی را برای بازی در «تیرباران» پیشنهاد داد/ رانت‌خواری و روابط میان هنرمندان و دولت، سینمای سیاسی را نابود کرد مهمترین اخبار فرهنگی چه کسی مجیدی را برای بازی در «تیرباران» پیشنهاد داد/ رانت‌خواری و روابط میان هنرمندان و دولت، سینمای سیاسی را نابود کرد جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری محرم + عکس گزارش تسنیم از ۱۰ سال با "مختارنامه"/ اگر مهلب نبودم، دوست داشتم ابن‌زیاد باشم بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ارتقای تاب‌آوری اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه تلاش‌های دولت است مصاحبه| وزیر سابق تشکیلات خودگردان: با امارات اختلاف ریشه‌ای داریم/ اسرائیل اشغالگر را به‌رسمیت نمی‌شناسیم نیویورک تایمز: مکانیزم ماشه نمود بارز بن‌بست دیپلماتیک ترامپ-پامپئو است بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی / ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند+ جدول و نمودار گزارش تسنیم از اولین موتور سبک توربوفن ساخت ایران|‌قلب شیر در سینه پهپادهای ایرانی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا مجمع ناشران انقلاب اسلامی ویروس کرونا مجمع ناشران انقلاب اسلامی مجمع ناشران انقلاب اسلامی شیرازه کتاب حرفه ای نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان