Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان در نخستین روز از هفته دولت سه طرح کشاورزی، گلخانه ای و آبیاری تحت فشار با اعتباری افزون بر ۲۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال در اسدآباد افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان اسدآباد یکشنبه دوم شهریورماه در حاشیه افتتاح این پروژه ها اظهار کرد: طرح آبیاری تحت فشار شهر آجین با اعتبار هفت میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر از طرح هایی است که امروز در این شهرستان در هفته دولت افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید درویشی با اشاره به وجود بیش از ۲۸ هزار هکتار اراضی آبی در شهرستان اسدآباد افزود: ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان مستعد اجرای آبیاری تحت فشار بوده که  تاکنون ۱۸ هزار و ۲۶۳ هکتار از این اراضی به آبیاری تحت فشار تجهیز شده و ۱۷۳۷ هکتار دیگر از اراضی برای تحقق ۱۰۰ درصدی در این راستا باقی مانده است.    

وی خاطرنشان کرد: از ۱۸ هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده در این شهرستان، ۱۶ هزار و ۵۹۱ هکتار مجهز به سیستم آبیاری بارانی، ۷۶۳ هکتار مجهز به سیستم قطره‌ای و تیپ و ۹۲۹ هکتار اراضی مجهز به سیستم کم فشار هستند.

درویشی در ادامه گفت: دو طرح گلخانه سبزی و صیفی واقع در شهرک پردیس روستای موسی آباد در مجموع با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی شش نفر دیگر طرح هایی است که امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به شهرک پردیس مجتمع گلخانه ای شهرستان واقع در موسی آباد تصریح کرد: از ۱۴ واحد گلخانه ای واگذار شده فاز دوم این مجتمع تاکنون ۸۰ درصد واحدها احداث شده است.

وی درباره تعهد هشت هکتاری شهرستان اسدآباد در سند راهبردی استان همدان در رابطه با کشت‌های گلخانه‌ای بیان کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد علاوه بر تعهد هشت هکتاری در سند راهبردی، طرح های  گلخانه‌ای دیگری را در دستور کار دارد که با راه‌اندازی آنها اسدآباد به قطب گلخانه‌ای استان تبدیل می‌شود.

درویشی با اشاره به اینکه باید در سند راهبردی طی سه سال ۲۰۰ هکتار گلخانه در سطح استان احداث شود، گفت: در این سند، تعهد اسدآباد هشت هکتار بوده اما با تحقق طرح‌های فوق قطعاً شهرستان اسدآباد بیش از سهمیه‌ای که تعهد کرده است را محقق می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دولت افتتاح پروژه در هفته دولت شهرستان اسدآباد آبیاری تحت فشار گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی