Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:49:34 GMT

ایران از واردات روغن هواپیماهای نظامی و غیرنظامی بی نیاز شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۳۴۱۰

ایران از واردات روغن هواپیماهای نظامی و غیرنظامی بی نیاز شد

‍‍‍‍‍‍

طی مراسمی با حضور مقاماتی از هوافضای سپاه، سازمان هواپیمایی و گروه اقتصادی تدبیر ۸ محصول جدید دانش بنیان و خط تولید روغن و روانکارهای تحریمی حوزه صنایع هوایی و دریایی افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه اقتصادی تدبیر در این مراسم، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و نیاز کشور به تولید محصولات داخلی، ستاد اجرایی با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان در شرکت نفت‌پارس تولید روانکارها و روغن‌های موتور هیدرولیک و انواع گریس‌ها برای نیازهای صنعت هوایی ودریایی را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویبا بیان اینکه بعد از 10 ماه تلاش مستمر امروز شاهد رونمایی از چندین محصول جدید هستیم، افزود: سرمایه‌گذاری این کار حدود 5 میلیون دلار بوده که با این میزان سرمایه 21 میلیون دلار در سال صرفه‌جویی ارزی صورت میگیرد، ضمن اینکه این محصول 73 درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی آن تولید و عرضه میشود.

وی تأکید کرد: این اولین روانکار تولید شده در داخل کشور در حوزه صنایع هوایی نظامی و غیرنظامی و صنایع دریایی است که تمام استانداردهای روز دنیا را هم کسب کرده است.

رئیس گروه اقتصادی تدبیر با بیان اینکه حدود 70 میلیون دلار هدف صادراتی دراین حوزه داریم تصریح کرد: از 170 میلیون لیتر تولید روغن و روانکار به 200 میلیون لیتر رسیده‌ایم که در این زمینه جهش تولید خوبی داشته‌ایم‌ و پیش‌بینی میکنیم تا پایان امسال در مجموعه نفت پارس  40 درصد جهش تولید داشته باشیم.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ستاد اجرایی درعرصه تولید محصولات استراتژیک و رفع خلأها چه در زمینه تولید واکسن کرونا و ماسک و دارو و چه در زمینه روغن‌های صنعت هوایی و فرآورده‌های نفتی است.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور نیز از این مراسم گفت: محصولی که امروز ستاد اجرایی فرمان امام به ما تحویل داد یکی از محصولاتی است که مصرف بالایی در هواپیماهای نظامی و غیرنظامی دارد و به دلیل تحریمهای ظالمانه با قیمت گزافی مجبور به تهیه آن بودیم.

ویبا بیان اینکه حمل ونقل هوایی همیشه از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و استانداردترین مواد مصرفی باید استفاده کند، گفت:از ابتدای انقلاب تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی بخش حمل‌ونقل هوایی صنعت هوایی کشور را زمین‌گیر کرده بود اما صنعت هوایی توانست با همکاری نیروهای انقلاب از بخشی از بن‌بست‌ها عبور کند.

سردار شمس‌الدین فرزادی‌پور فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم با تمجید از اقدام ستاد اجرایی فرمان امام و معرفی محصول تولید شده گفت: این محصول با ارسال به آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور، توانسته استانداردهای سختگیرانه صنعت هوایی را با مؤفقیت کسب کند.

وی یادآور شد: چه قبل و چه بعد از برجام، صنعت هوایی همیشه در تحریمهای سخت قرار داشته و دستیابی به این روانکار اقدام بزرگی است و این روغنها چه در بخش دفاعی و چه غیردفاعی قابل بهره‌برداری است.

وی افزود: با شکسته‌شدن این سد توسط محققان ستاد اجرایی فرمان امام باردیگر ثابت شد نیروی جوان داخلی توانمندی تولید هرمحصول پیشرفته‌ای را دارد و میتواند تهدیدها رابه فرصت‌های بزرگ تبدیل کند.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواپیمایی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواپیمایی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰میلیونی مسکن اعلام شد ۲ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۱؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ۳ ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد/ رئیس اتحادیه طلا: خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی ۴ اعلام نتیجه اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی/ ثبت اطلاعات تا ۱۹ ثانیه بعد از انفجار ۵ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۲؛افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان شد ۶ شاخص بورس قله ۱.۷ میلیون واحد را هم واگذار کرد ۷ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۸ هواشناسی ایران ۹۹/۶/۲| پیش‌بینی باران ۵روزه در ۱۴ استان/کاهش ۸درجه‌ای دما در نوار شمالی مهمترین اخبار اقتصادی اعلام نتیجه اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی/ ثبت اطلاعات تا ۱۹ ثانیه بعد از انفجار گفتگو: ۳ دلیل عمده تورم مزمن در کشور/ مستخدمین حسینی: دولت نقش تاجر را در بورس بازی می‌کند/ قدمی در مسیر جهش تولید ندیدیم شاخص بورس دنباله‌رو پیش‌گویی رئیس دفتر رئیس جمهور تحویل اولین واحدهای مسکن ملی از ماه آینده/ وزیر راه و شهرسازی: طرح اقدام ملی مسکن ادامه مسکن مهر است مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: اقتصاد کشور به‌هیچ‌وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد روحانی: ارتقای تاب‌آوری اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه تلاش‌های دولت است مصاحبه| وزیر اسبق تشکیلات خودگردان: با امارات اختلاف ریشه‌ای داریم/ اسرائیل اشغالگر را به‌رسمیت نمی‌شناسیم استمداد معاون استاند‌ار خراسان رضوی از مردم ایران / تاسوعا و عاشورای‌ به مشهدمقدس سفر نکنید / وضعیت شهر قرمز است واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی ‌مجلس ‌به تهدیدات دائمی آمریکا علیه ‌ایران / انقلاب اسلامی با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی ستاد اجرایی فرمان امام سازمان هواپیمایی گروه اقتصادی صنعت هوایی قیمت طلا قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟

امارات یکی از کشور‌های مهم در منطقه به شمار می‌رود؛ چرا که بیشترین واردات کالا از طریق امارات صورت می‌گیرد. کالا‌هایی همچون، موبایل و لپ‌تاپ، قطعات خودرو‎، پارچه و پوشاک، دوربین‌های دیجیتالی و قطعات الکتریکی تنها بخشی از کالا‌هایی هستند که از کشور امارات وارد می‌شوند. با توجه به این موضوع، ارتباط کشور با امارات از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش تجارت نیوز، بارندگی شدید و جاری شدن سیل بی‌سابقه در این کشور، باعث مشکلات زیادی از جمله، خسارت‌های مالی و جانی، آبگرفتگی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و همینطور اختلال در کار فرودگا‌ه‌ها شده است. از آنجایی که امارات یکی از کشور‌های مهم برای منطقه به شمار می‌رود، احتمال این که این سیل بر واردات کالا و تامین ارز کشور تأثیرگذار باشد، زیاد است.

سیل امارات تامین ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه، در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تأمین ارز کشور در دوران بحران امارات به دلیل سیل، گفت: درحال حاضر، بانک مرکزی مدت‌هاست واحد پول درهم را ارائه نمی‌دهد و در کشور‌های مبدأ دیگری همچون، ترکیه و روسیه که بانک مرکزی واحد پول آن‌ها را داراست، تجار ارز تحویل می‌گیرند و به واسطه کارگزاران در امارات، درهم دریافت می‌کنند. بنابراین، این سیل برای تامین ارز از امارات مشکلی ایجاد نمی‌کند.

در ادامه این گفتگو به تأثیرات بخشنامه تخصیص ارز بانک مرکزی اشاره شد. این فعال بخش خصوصی درباره این بخشنامه افزود: طبق این بخشنامه، تجار باید ۷۰ درصد کالا‌های خود را فروخته باشند و در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. خریدار هم در سامانه تأیید کرده باشد تا ارز خود را تحویل بگیرد. ممکن است یک توقف ۴ الی ۵ ماهه در واردات کالا به وجود آید و به این ترتیب، چیزی به اسم کالای دپو شده در انبار وجود نخواهد داشت.

نوسان ارز بر قیمت کالا‌ها تأثیر ندارد

وی درباره افزایش قیمت کالا‌های وارداتی از جمله موبایل و لپ‌تاپ اظهار کرد: در شرایط فعلی، بازار در رکود قرار دارد و اگر بازار دچار رکود نبود، امکان افزایش قیمت کالا‌های وارداتی وجود داشت. اما رکود بازار باعث شده فروشندگان به دلیل سیل، قیمت کالا‌ها را بالا نبرند.

وی در ادامه افزود: به چنین کالا‌هایی ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و نوسان ارز، بر قیمت کالا‌ها تأثیر ندارد. اگر فروشنده‌ای کالایی را با افزایش قیمت در اختیار مردم قرار می‌دهد، مردم از چنین فروشندگانی خرید نکنند.

این فعال بخش خصوصی درباره تأخیر ورود کالا به کشور از امارات تصریح کرد: بعضی از انبار‌ها به دلیل سیل آسیب دیده‌اند و افرادی که کالا سفارش داده‌اند، ممکن است با تأخیر یک تا دو ماهه، کالا‌های خود را دریافت کنند و این موضوع، به حدی نیست که بازار را دچار مشکل کند.

واردات کالا‌ها دچار مشکل می‌شود؟

فرجی تهرانی در ادامه اشاره کرد: بعد از تعطیلات نوروز، تا زمانی که بازار به حالت عادی برنگردد، تجار به سمت وارد کردن حجم زیادی از کالا نمی ‎روند. آن‌ها معمولا قبل از ایام نوروز کالا وارد کرده‌اند، اما بعد از ایام نوروز ممکن است به دلیل بخشنامه تخصیص ارز، واردات دچار مشکل شود.

وی درباره برگشتن شرایط امارات به حالت عادی و شروع مجدد واردات کالا گفت: در حال حاضر، شرایط در امارات تقریبا به حالت عادی برگشته و اگر مشکل آسیبی که به کالا‌ها رسیده برطرف شود، واردات هم انجام می‌شود.

با توجه به شرایط ذکر شده، سیل امارات مشکلی برای تأمین ارز کشور و همین‌طور مشکل جدی برای واردات کالا از امارات به‌وجود نمی‌آورد.

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور