Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@17:05:51 GMT

اجرای طرح نهج البلاغه خوانی در تابستانه فهما 

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۳۴۱۸

اجرای طرح نهج البلاغه خوانی در تابستانه فهما 

مجید خوبی زاده گفت: طرح نهج البلاغه خوانی با عنوان «من نهج البلاغه می خوانم» از سری برنامه های تابستانه فهما است که از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اجرا می شود.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: طرح نهج البلاغه خوانی با عنوان «من نهج البلاغه می خوانم» از سری برنامه های تابستانه فهما است که از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: این طرح که در واقع آموزشی تبلیغی می باشد برای مطالعه یک دور کامل ترجمه نهج البلاغه در تابستان و پائیز سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اکنون که در شرایط کرونایی به سر می بریم طرح من نهج البلاغه می خوانم در فضای مجازی برگزار شده و ان شاءالله پس از پایان این ویروس منحوس، در مساجد به شکل حضوری برگزار می شود.

خوبی زاده ابراز کرد: مخاطبان این طرح ۵۰۰ نفر در گروه های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال، مخاطبان این طرح می باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به ضرورت اجرای طرح نهج البلاغه خوانی، اظهار کرد: بی‌تردید نهج‌البلاغه، جامع ‌ترین کتاب پس از قرآن کریم است که می‌تواند راهنمای انسان در کلیه ابعاد زندگی باشد و هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون عهده‌ دار شود، اگر چه بیش از یکهزار سال از عمر نهج‌البلاغه می‌گذرد اما متاسفانه این گنجینه ارزشمند و این میراث ماندگار، هنوز در میان شیعیان مهجور مانده است.

وی عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌اللّه ‌العظمی خامنه‌ای می‌فرماید؛ ما مانند آن بیماری هستیم که نسخه کاملی از یک طبیب حاذق را در جیب خود یا در طاقچه اتاق خود دارد اما در عین حال لای آن نسخه را باز نکرده و به آن عمل نمی‌کند و دائم از آن بیماری رنج می‌برد، قرن‌های متمادی نهج‌البلاغه را در اختیار داشتیم اما از آن استفاده نکردیم و از معارف آن بهره نبردیم و بیماری‌های فردی و اجتماعی خود را برای خودمان نگه داشتیم این، آن تاسف و افسوس بزرگی است که هر کس با نهج‌البلاغه آشنا شود، در دلش بر جای می ماند.

خوبی زاده تاکید کرد: پرداختن به یک طرح و برنامه در خصوص ترویج نهج البلاغه یکی از نیازهای فرهنگی منطقه جنوب کرمان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: در جنوب کرمان بسیاری از مردم دسترسی به این کتاب شریف را ندارند و در نظر داریم یک پویش در راستای جلب کمک های خیرین و مردم برای تهیه و خریداری نهج البلاغه راه اندازی کنیم تا بتوانیم این کتاب ارزشمند را در اختیار کانون های مساجد جنوب قرار دهیم.
 
وی با اشاره به اهداف طرح نهج البلاغه خوانی، بیان کرد: ترویج نهج البلاغه خوانی در بین عامه مردم، آشنایی آحاد جامعه بالاخص نوجوانان و جوانان با سبک زندگی اسلامی از طریق نهج البلاغه، تربیت مربی نهج البلاغه خوانی در کانون‌های مساجد، غنی سازی اوقات فراغت با توجه به شیوع بیماری کرونا و خانه نشین شدن بسیاری از مردم بالاخص نوجوانان و بهره گیری از فضای مجازی برای نشر و ترویج محتوای دینی، از جمله اهدافی است که ما در اجرای این طرح دنبال می کنیم.

خوبی زاده با بیان این مطلب که طرح نهج البلاغه خوانی در ۲ مرحله اجرا می شود، ابراز کرد: در اولین مرحله از اجرای این طرح، ابتدا در بستر فضای مجازی گروهی با عنوان گلستان علوی آغاز به کار کرد، در این گروه مطابق با طرح نهضت نهج البلاغه خوانی به صورت روزانه حکمت هایی از نهج البلاغه به اشتراک گذاشته شده و مسابقه هایی از حکمت های نهج البلاغه برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: به مناسبت عید غدیر از ۳۰ نفر از افرادی که در کلیه آزمون ها شرکت کرده و امتیاز کسب کرده بودند، تجلیل شد.

وی اظهار کرد: در ادامه، اجرای طرح نامه خوانی نهج البلاغه آغاز شده که تا اربعین حسینی تداوم دارد و پس از آن در فصل پائیز خطبه خوانی نهج البلاغه خوانی را ادامه می دهیم.

 

خوبی زاده در خاتمه با اشاره به مرحله دوم طرح نهج البلاغه خوانی عنوان کرد: در بخش نخست از مرحله اول ( پس از پایان حکمت خوانی) افراد توانمند که در دوره حکمت خوانی موفق به کسب امتیاز در آزمون‌ها شده بودند به عنوان مربی انتخاب شده و بعد از برگزاری جلسه توجیهی در فضای مجازی ویژه مربیان، حلقه های نهج البلاغه خوانی ویژه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی راه اندازی شد که هم اکنون در حال فعالیت می باشند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: تابستانه فهما نهج البلاغه خوانی طرح نهج البلاغه خوانی نهج البلاغه طرح نهج البلاغه خوانی نهج البلاغه خوانی نهج البلاغه فضای مجازی خوبی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است

میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش باران امروز در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.

 

وی افزود: بارش ها برای امروز شدید نیستند. 

 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رفسنجان با ۸ ونیم میلی متر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان بوده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور