Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، عباس کشاورز روز یکشنبه در بازدید از کشت و صنعت مغان اظهارداشت: امروز کشت و صنعت مغان به معنی واقعی کلمه به کشت و صنعت تبدیل می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در خود جای داده است می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید نیز بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد پیشرفت مجموعه بزرگ تولیدی کشت و صنعت مغان هستیم، افزود: مغان از مناطق بکر و قطب کشاورزی مهم و استراتژیک در کشور محسوب می‌شود و کشت و صنعت مغان نیز از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در ۲ سال اخیر با نگرش مترقی احیا شده و اهمیت‌بخشی مدیریت فعلی به صنایع تبدیلی و تکمیلی توانسته شرکت را متحول سازد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه مغان بیان کرد: رونق دادن به کشاورزی، دامداری و باغات و اشتغال بیکاران منطقه افقی روشن و رو به رشد بیشتر برای منطقه ترسیم کرده است و در واقع اتفاقات فنی و پیشرفت‌های نوین کاملا مشهود است.

وی به تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در منطقه مغان اشاره کرد و گفت: منطقه زرخیز مغان با منابع غنی آب و خاکی که دارد می‌تواند در کشور به عنوان قطب کشاورزی مهم مطرح باشد و با تولید بسیاری از محصولات کشاورزی ضمن تحقق شعار جهش تولید در تامین نیاز غذایی کشور نیز نقش ویژه ایفا کند.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی ، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه‌های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.
طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل ۴۴ از سال‌ها پیش مطرح بوده و به تازگی با برگزاری مزایده، این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان اردبیل وزارت جهاد کشاورزی پارس آباد مغان اردبیل کشت و صنعت مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه از کشت ۳۸۰ هزار هکتار گندم در گلستان خبر داد و اظهار کرد: با برنامه ریزی هایی که داشتیم برای ۵۰۷ هزار هکتار از مزارع گلستان قارچ کش تهیه شد که این اقدام باعث شد تا خسارت زنگ زرد در مزارع استان از ۳۰ درصد به کمتر از ۲ درصد برسد.

وی افزود: گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت توانست جز استان‌های پیش رو در کشور باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه کشت برنج در گلستان از ۶۲ هزار هکتار به ۴۹ هزار هکتار رسیده است، گفت: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با محصولات کم‌آب بر یکی از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

به گفته وی کشاورزی گلستان در بسیاری از بخش‌ها توانسته رتبه نخست را کسب کند.

برزعلی با بیان اینکه اغلب دستگاه‌های کارخانجات شالیکوبی گلستان مستهلک است، گفت: اکنون در استان ۱۰۲ کارخانه شالیکوبی فعال هستند که سال گذشته ۱۹۱ میلیارد تومان خسارت در بحث برنج به وجود آوردند.

وی یادآور شد: برای تحقق الگو کشت باید صنایع تبدیلی را در دستور کار خود قرار دهیم.

برزعلی با بیان اینکه دنیا با تغییر اقلیم دست و پنجه نرم می‌کند و با افزایش درجه حرارت روبه‌رو هستیم، تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق الگوی کشت هستیم باید از صنایع تبدیلی حمایت کنیم و یکی از راه‌های تحقق این مهم اعطای تسهیلات برای رونق صنایع تبدیلی در گلستان است.

کد خبر 6090764

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی