Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:55:51 GMT

همسر شهید انصاری : تحریم های ظالمانه نیز نوعی ترور است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۳۵۳۷

همسر شهید انصاری : تحریم های ظالمانه نیز نوعی ترور است

حمیده دانش کاظمی روز یکشنبه در پنجمین همایش اسوه های صبوری ویژه شهدای ترور در رشت اظهار داشت: شهادت برای ما افتخار بزرگی است که جهانیان با این امر بیگانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بدبین کردن مردم به خصوص جوانان نیز نوعی ترور است که توسط قدرتهای استکباری انجام می شود تا به نوعی در کشور ما مشکلات متعددی ایجاد شود اما مردم ما به خصوص جوانان باید هوشیار باشند و با این پدیده های شوم مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شهادت همسرش علی انصاری نیز اشاره و بیان کرد: شهید انصاری تا قبل از به شهادت رسیدن، هفت بار مورد ترور قرار گرفت ولی دوباره به فعالیت خود ادامه داد  تا سرانجام به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: در یک روز در استانداری گیلان ۸۲ گلوله شلیک شد و سه بار نیز جا و مکان شهید انصاری استاندار اسبق گیلان را تغییر دادند اما سرانجام وی به آرزوی خود که شهادت بود، نایل شد و به درجه رفیع شهادت رسید.

وی بیان کرد: هم اینک نیز قدرتهای استکباری همچون آمریکا بزرگترین خطر و تروریسم برای جوامع بشری بشمار می روند و این درحالی است که اگر در این کشور و در مدرسه و یا دانشگاه از انگشت فردی خون بیاید ، کلاس تعطیل می شود اما اینها افرادی را تربیت می کنند تا مردم بیگناه را در اقصی نقاط جهان به شهادت برسانند.

وی خاطرنشان کرد: از برپایی این همایش نیز بسیار خوشحالم چون برای انجام چنین همایشی زحمات زیادی کشده شده که از این بابت نیز از مسئولان برگزاری تشکر می کنم و امیدوارم که هرچه زودتر با همبستگی ملل مختلف شاهد ریشه کنی پدیده شوم تروریسم در جهان باشیم.

شهید علی انصاری  پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۶۰ به عنوان استاندار گیلان فعالیت داشت ، او در رودسر متولد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدائی و متوسطه برای تحصیلات عالی به آمریکا رفت و در آنجا عضو فعال انجمن اسلامی آمریکا و کانادا شد.

شهید انصاری ساعت هفت صبح روز ۱۵ تیر ۱۳۶۰ توسط عوامل سازمان مجاهدین خلق(منافقین) با اصابت ۱۱ گلوله به همراه معاون عمرانی خود محمد نورانی ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید.

رونمایی از مستند گل پسر 

  در ادامه پنجمین همایش اسوه های صبوری، از مستند گل پسر  روایت زندگی و نحوه به شهادت رسیدن سیدمحمدعلی فلاح عباسی یکی از نوجوانان شهید ترور استان گیلان رونمایی شد.

در این مستند که توسط اسحاق مجیدی و به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تهیه شده، بخشی از زندگی شهید سیدمحمدعلی فلاح عباسی توسط مادر این شهید بازگو  شده است.

شهید سیدمحمدعلی فلاح عباسی نوجوان ۱۳ ساله که به رشته های ورزشی تکواندو  و فوتبال علاقه داشت، در آبان ماه سال ۹۰ به اتفاق خانواده اش عازم کربلا شد که هنگام بازگشت از کربلا و در راه کاظمین ، توسط انفجار بمب به درجه رفیع شهادت رسید.   

پنجمین همایش اسوه های صبوری ویژه شهدای ترور روز یکشنبه با حضور تعدادی از مسئولان کشوری و همچنین مسئولان ارشد استان گیلان در رشت برگزار شد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف مردم توسط منافقان کوردل ترور و به درجه رفیع شهادت رسیدند که از این تعداد، ۱۴۴ شهید مربوط به استان گیلان است. 

برچسب‌ها رشت شهدا گیلان بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شهدا گیلان بنیاد شهید و امور ایثارگران رشت شهدا گیلان بنیاد شهید و امور ایثارگران درجه رفیع شهادت رسید شهید انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پاسداران سپاه سوادکوه از شهید خوشنام

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مراسم استقبال از شهید گمنام با حضور پاسداران سپاه شهرستان سواتدکوه با آیین مرثیه سرایی و دعا درکنار پیکر شهید برگزار شد

گفتنی است این شهید والامقام ۲۶ ساله و در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.که به تازگی تفحص شده است و در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)برای تشییع مردم در شهرهای مازندران امروز وارد استان شد.



دیگر خبرها

  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • استقبال پاسداران سپاه سوادکوه از شهید خوشنام
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند