Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@16:39:11 GMT

رايزني تلفني وزراي خارجه مصر و آلمان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۳۶۶۳

رايزني تلفني وزراي خارجه مصر و آلمان

خبرگزاری آریا- وزرای خارجه مصر و آلمان درخصوص پرونده لیبی و تحولات مسأله فلسطین گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر با هایکو ماس، همتای آلمانی خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی آخرین تحولات پرونده لیبی و مسأله فلسطین پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد، شکری و هایکو ماس در جریان این گفت‌وگوی تلفنی از بیانیه‌های اخیر شورای ریاستی و پارلمان لیبی درخصوص برقراری آتش بس و توقف عملیات نظامی در سرتاسر اراضی لیبی استقبال کردند.
احمد حافظ همچنین تصریح کرد، دو طرف در جریان این تماس، بر اهمیت استفاده از گامی مهم برای دستیابی به سازش سیاسی و فراگیر برای بحران کنونی با هدف بازگرداندن امنیت و ثبات، مبارزه با گروه‌های تروریستی، ممانعت از مداخله‌های خارجی در لیبی و تحقق خواسته‌های ملت این کشور تاکید کردند.
احمد حافظ گفت، وزرای خارجه مصر و آلمان در خصوص مسأله فلسطین نیز بر اهمیت بررسی آخرین تحولات با تاکید بر راهکار تشکیل دو کشوری و همکاری جهت تقویت فرصت‌های تحقق صلح عادلانه و امنیت بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رایزنی تلفنی خارجه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق اسرائیل و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند