Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پلیس شهر پورتلند آمریکا در پی وقوع سه ساعت از حملات معترضان در این شهر به اعلام "شورش" و "تجمع غیرقانونی" در این شهر پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق یک بیانیه پلیس پورتلند، بعد از آنکه جمعیتی متشکل از حدود 200 تن از معترضان به سمت یک مقر پلیس در شمال این شهر راهپیمایی کرده و آسیب شدیدی به خودروهای پلیس وارد و چندین افسر را مجروح کردند، 9 تن دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این واحد پلیس اعلام داشت: تعداد زیادی از این افراد مجهز به تجهیزات محافظتی شامل کلاه‌های محافظ، ماسکهای مخصوص گاز، محافظ چشم و زره ضدگلوله بوده و برخی از آنها سپرهای چوبی دست ساز حمل می‌کردند.
در ادامه این بیانیه عنوان شد: تقریبا بلافاصله افسران پلیس هدف پرتاب بطری و تخم مرغ و همچنین تاباندن لیزر سبز به چشمانشان قرار گرفتند؛ لیزری که انقدر قدرت داشت که به بینایی آنها آسیب دائمی وارد کند.
پلیس تلاش کرد با دور شدن از مقابل چشمان آشوب طلبان از تنش‌ها بکاهد. با این حال طبق اعلام پلیس، به رغم هشدارهایی که با بلندگو داده شد، جمعیت "به پرتاب سنگ، بطری شیشه‌ای، توپ گلف، بلبرینگ، میخ‌های بزرگ و تخم مرغهای پلاستیکی حاوی رنگ در طی سه ساعت پرداختند."
در ادامه این بیانیه عنوان شد: بادکنکهایی حاوی مدفوع به سمت خودروها پرتاب شد و حتی آنها از یکی از علامتهای در هم شکسته کنار خیابان برای خرابکاری علیه خودروهای علامت دار پلیس که از سوی ماموران در سمت جنوب حوزه استحفاظی برای دور نگه داشتن جمعیت از مقر پلیس در آن منطقه پارک شده بودند، استفاده کردند.
در میان بلوار Martin Luther King Junior در شمال شرق آتشی ایجاد شده و در آن سطل آشغالهای پلاستیکی، جعبه روزنامه و زایدات دیگر انداخته شد.
در این بیانیه تصریح شد، تلاشهایی برای به آتش کشیدن ساختمان مقر پلیس در تظاهراتهای قبلی وجود داشته است.
این بیانیه خاطرنشان کرد، آشوبگران شامل برخی از کسانی بودند که روی لباسهایشان آرم "خبرنگار" داشته و مشاهده شد که یکی از آنها لاستیک یک خودروی پلیس را پنچر کرد.
بعد از ساعت یک نیمه شب پلیس نهایتا این اعتراضات را یک تجمع غیرقانونی خوانده و به معترضان هشدار داد. جوانترین دستگیر شده‌ها 18 سال و مسن‌ترین آنها 46 سال دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سریعا در توئیتر به این تحولات در پورتلند واکنش نشان داده و از شورای این شهر که تحت کنترل دموکراتها است خواست برای مقابله با شورشها گارد ملی را فرابخواند و شورشها را متوقف کند.
در جریان یک اعتراضات جداگانه در بیرون از مقر سازمان ضابط قوانین مهاجرت و گمرک نیز در اوایل روز جمعه دست کم سه تن دستگیر شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مدعی شد که به‌دنبال پیشرفت در روند درمان سرطان پادشاه انگلیس، او بخشی از ملاقات‌ها و وظایف عمومی خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش مهر، کاخ باکینگهام با اعلام پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش را که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد، از سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت، اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدار‌های عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

دیگر خبرها

  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • فیلم| ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • فیلم/ ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • ببینید | لحظه ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس