Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان قم از الزام اعضای اتحادیه املاک به گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی خبر داد. تاریخ انتشار: 15:35 - 02 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۴۹۵۶۸

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، رییس کل دادگستری استان قم از الزام اعضای اتحادیه املاک به گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی خبر داد و گفت: بر اساس شیوه نامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم قوه قضاییه با موضوع افزایش ثبت رسمی معاملات ملکی و ثبت سند بیع و همچنین با عنایت به مصوبه شورای قضایی استان البرز به منظور پیشگیری از جرایم حوزه اقتصادی و در راستای ساماندهی بنگاه‌های املاک، کلیه متقاضیان صدور و یا تمدید پروانه کسب در حوزه املاک موظف به گذراندن بیش از صد ساعت دوره آموزشی تخصصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل دادگستری استان قم افزود: این دوره‌ها که به صورت کارشناسی شده و تخصصی طراحی شده؛ شامل کارگاه‌های آموزشی قوانین ثبت، مدنی، تعزیرات، مالیات، انتظامی در حوزه اماکن، جایگاه اخلاق در نظام صنفی، کلیات پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و... است.

وی تاکید کرد: پس از طی دوره آموزشی توسط اداره ثبت اسناد و املاک استان قم، از کلیه شرکت کنندگان به صورت علمی و تخصصی آزمون به عمل می‌آید و متقاضیان در صورت کسب امتیاز لازم و دریافت گواهینامه آموزشی و پروانه تخصصی می‌توانند در خصوص دریافت و یا تمدید پروانه کسب خود به اتحادیه مربوطه مراجعه کنند.   بیشتر بخوانید: اموال به ناحق تحصیل شده دلالان زمین و مسکن باز پس گیری می‌شود حجت الاسلام والمسلمین مظفری تصریح کرد: بر این اساس، در طراحی دوره‌های آموزشی ضمن حفظ شأن واحد‌های صنفی اتحادیه املاک و تبیین عملکرد آن‌ها در قالب دلالی، پیشگیری‌های لازم در خصوص جرایم مرتبط با بداخلاقی‌های اقتصادی همچون پولشویی، فرار مالیاتی، فروش مال غیر، کلاهبرداری و... به عمل می‌آید.

رییس کل دادگستری استان قم اظهار کرد: مقرر شد تا سازمان صمت و بازرسی اتاق اصناف و همچنین بازرسی اتحادیه املاک با نظارت جدی و انجام ماموریت‌های فوق العاده حسن جریان امور را در این خصوص تضمین و به محض ملاحظه تخلفات مراتب را به دستگاه قضایی جهت اعمال قانون اعلام کنند.

وی ضمن تاکید بر ادامه این دوره‌ها اظهار کرد: اداره ثبت اسناد و املاک استان قم، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و برگزاری آزمون مربوطه اقدام و مراقبت کند تا تنها افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده اند بتوانند پروانه تخصصی و کسب خود را دریافت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری ابراز امیدواری کرد: با تحقق برنامه‌های در دست اقدام انشاالله شاهد کاهش مواردی، چون تعهدات متعدد، کاهش ریسک سرمایه گذاری در بخش مسکن، جلوگیری از کلاهبرداری در حوزه بانکی و... باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری قم اتحادیه املاک پیشگیری از وقوع جرم دوره های آموزشی تخصصی اتحادیه املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

با حکم رییس جهاددانشگاهی اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران منصوب شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ،به نقل از جهاددانشگاهی، حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را منصوب کرد.

مطابق این احکام، علیرضا کلانتر مهرجردی،  مهدی باصولی،  منوچهر جهانیان، علی منتظری،  محمدمحسن غفوریان، ابوالقاسم رئیسی،  مصطفی سمیعی نسب، صادق زینالی،  ثریا احمدی، زاهد شفیعی، مرضیه ابراهیمی،  محمدجواد امیری،  رشید جعفرپور، حسن خجسته، محمد خوش چهره، سجاد ستاری،  احمد نادری، مهدی نوری،  محمدجواد شفیعی فر،  مجید عباسی، حجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی،  سیدمحمدهاشمی،  محمدمهدی خیرجو،  حسین طالبی و لیلا سنگی به عنوان اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران منصوب شدند.

دیگر خبرها

  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست