Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در پاکستان می گویند: تصمیم حاکمان امارات عاملان عادی‌سازی روابط با اسرائیل آینده‌ای ندارند اما باز شدن پای صهیونیست‌ها به کشورهای عربی بسیار خطرناک است تاریخ انتشار: 15:42 - 02 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۴۹۳۷۸

خبرگزاری میزان -برخی از محافل رسانه‌ای و تحلیلی در پاکستان ادعا کردند: اقدام خطرناک امارات برای سازش با صهیونیست‌ها فشار جدیدی را بر اسلام‌آباد مبنی بر تجدیدنظر در سیاست ضداسرائیلی ایجاد می‌کند و از آنجا که سعودی‌ها نیز طی سال‌های اخیر روابط پشت پرده با حاکمان رژیم اشغالگر قدس را افزایش دادند، ممکن است که پاکستان نیز (تحت فشار اعراب و یا واشنگتن) بخواهد روش متحدان عرب خود را دنبال کند،اما مواضع صریح دولت پاکستان از جمله نخست وزیر این کشور مبنی بر تداوم حمایت از فلسطین و قاطعیت در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی تمام این گمانه زنی‌ها را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براین، مردم پاکستان واکنش بی‌سابقه‌ای را به توافق امارات- اسرائیل نشان داده و ضمن محکوم کردن آن ، این اقدام را خیانت به فلسطین دانستند که با ا دعای مشارکت در طرح به اصطلاح صلح و جلوگیری از توسعه طلبی رژیم صهیونیستی انجام می شود. از سوی دیگر مقام‌های عالی رتبه پاکستان نیز هرگونه به رسمیت شناختن اسرائیل را غیرممکن اعلام کرده و بر اولویت بودن فلسطین و تشکیل این کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کردند.

حامیان سازش با صهیونیست‌ها آینده ای ندارند

تعدادی از کارشناسان پاکستانی و ناظران تحولات خاورمیانه می گویند: همانند مصر امارات نیز از سازش با صهیونیست‌ها چیزی نصیبش نمی‌شود اما باز شدن پای اسرائیل به محله اعراب و تبدیل شدن این کشورها به حیاط خلوت اشغالگران قدس می‌تواند پیامدهای خطرناکی در منطقه حتی برای پاکستان که مرز جغرافیایی مشترکی با عاملان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد، داشته باشد.

دکتر «رشید احمد خان» استاد روابط بین الملل در دانشگاه پنجاب پاکستان دراین زمینه گفت: تجربه ثابت می‌کند بدون حل عادلانه مسئله فلسطین عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها با اعراب و یا روابط مسالمت آمیز بی‌فایده است بنابراین این کشورها آینده روشنی نخواهند داشت.

وی با انتشار مقاله‌ای با عنوان «دور جدید روابط اعراب و اسرائیل» در برخی رسانه های پاکستانی افزود: آمریکا و اسرائیل اهداف مشترکی را در خاورمیانه دنبال می کنند و برای نیل به ا هداف خود دشمن مشترک ایجاد می کنند و از این رو ایران هراسی را در منطقه ترویج می دهند.

این استاد پاکستانی تاکید کرد: صهیونیست‌ها با کمک آمریکا این تصور را در ذهن حاکمان سلطنتی در کشورهای عربی ایجاد می‌کنند که آنان دچار ناامنی هستند درحالی که ملت‌های عرب هرگز رابطه با اسرائیل بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین و پایان اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند.

نگرانی حاکمان عربی از آینده ای مبهم

تارنمای روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان نیز با انتشار گزارشی در مورد بررسی پیامدهای عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل و خطر جنگی جدید در منطقه به قلم "آصف شاهد" نوشت: پس از تحولات یک دهه گذشته مرتبط با بیداری اسلامی و یا بهار عربی حاکمان کشورهای عربی از جمله امارات و عربستان پس از مشاهده عاقبت افرادی مانند حُسنی مبارک بیم آن دارند که قیام مردمی ممکن است سلطنت آنان را نیز نابود کند.

در این گزارش آمده است: روابط اعراب با صهیونیست‌ها به ویژه ابوظبی و ریاض از هیچ کس پوشیده نیست اما رسمی شدن این روابط تنها یک خبر جدید بود و ناظران بین المللی پیش‌تر پیش بینی کرده بودند که این کشورها به زودی در مسیر برقراری روابط با اسرائیل گام برمی دارند.

این ستون نویس پاکستانی نوشت: حاکمان عربی از آینده خود نگرانند و خطر قیام احتمالی مردم علیه خود را حس می‌کنند. چرخش نگاه اعراب از آمریکا به اسرائیل غیرعادی نیست. گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، ناکامی آمریکا و متحدانش در سوریه و توافق هسته‌ای قدرت‌های جهان در برجام باعث شد تا حاکمان عربی برای تثبیت امنیت و موقعیت خود دست به دامن صهیونیست‌ها شوند.

ورود خطرناک صهیونیست‌ها به محله‌های عرب

سناتور «رحمان ملک» و وزیر سابق کشور پاکستان نیز امروز(شنبه) در گزارشی با عنوان پشتوانه آمریکا از اسرائیل، گفت: سناریوی بعد از عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی وضعیت جدیدی را برای جهان اسلام آباد از جمله پاکستان به وجود آورده است.

وی افزود: ورود صهیونیست‌ها به کشورهای عربی که وزیر سابق کشور پاکستان آن را محله‌های عربی توصیف کرد، بسیار خطرناک است و باید از نزدیک واکنش ها به این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

این سیاستمدار پاکستانی سازش امارات با اسرائیل را باعث نفوذ رژیم صهیونیستی در جنوب آسیا و شبه قاره دانست و اظهار داشت: همدستی آمریکایی‌ها با اسرائیل می‌تواند رویدادهای نگران کننده‌ای در منطقه شبه قاره به وجود آورد.

وی تاکید کرد: جهان اسلام باید نسبت به دام صهیونیست‌ها هوشیار و با وحدت و توانایی مشترک با انگیزه‌های رژیم اسرائیل مقابله کند.

تصمیم امارات که از آن به اصطلاح متحد پاکستان در خلیج فارس یاد می‌شود با واکنش شدید مردم، دولت و احزاب سیاسی و مذهبی در پاکستان همراه بوده است.

مسلمانان پاکستان روز گذشته در شهرهای مختلف این کشور با برگزاری گردهمایی و تظاهرات ضدصهیونیستی، تصمیم امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

وزارت امورخارجه پاکستان نیز در موضع گیری آشکار با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت از تحقق کامل حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت، در واکنش به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی این اقدام را همراه با پیامد دانست.

دولت پاکستان تاکید کرد: این کشور حامی صلح عادلانه، جامع و پایدار برای فلسطین از جمله راه حل تشکیل ۲ کشور مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.
نخست وزیر پاکستان نیز هفته گذشته در واکنش به اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: موضع پاکستان در این خصوص روشن است و ما هرگز رژیم اسرائیل را به رسمت نخواهیم شناخت.

بیشتر بخوانید: دبیرکل سازمان ملل: نقض حقوق بشر در «کشمیر»به‌ شدت نگران‌کننده است نگرانی‌ها از تعداد بالای تلفات غیر نظامیان در افغانستان سازمان ملل:سال گذشته ۳۴۹۳ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۶۹۸۹ نفر زخمی شدند
دهلی‌نو: ترکیه در امور داخلی هند دخالت نکن

«عمران‌خان» تاکید کرد: ما باید بسنجیم که آیا با کسانی که ظلم و ستم را بر مردم فلسطین روا داشتند می‌توان رابطه‌ای برقرار کرد. به همین دلیل وجدان من حاضر نیست که بخواهد رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پاکستان سازمان ملل عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی صهیونیست ها صهیونیست ها کشورهای عربی پاکستان نیز آینده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها در مخمصه!

با گذشت ۷ ماه از تهاجم همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به غزه اکنون این پرسش مطرح است که تل آویو در کجای معادله ایستاده و جنگ چه چیزی برای این رژیم به ارمغان آورده است؟ - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، شهاب خادم در یادداشتی نوشت: نگاهی به تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نشان می‌دهد جنگ غزه نه تنها گرهی از مخمصه امنیتی این رژیم باز نکرده، بلکه برعکس آنها را در منجلابی از مشکلات گسترده قرار داده و تهدیدهای جدیدی برای این رژیم به وجود آورده است.

1- حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی را شاید بتوان یکی از نقاط عطف جنگ غزه خواند؛ حمله‌ای هدفمند که تبعات آن همین امروز هم گریبان رژیم صهیونیستی را گرفته و رازهای زیادی را درباره قدرت نظامی رژیم صهیونیستی آشکار ساخت. به‌رغم اعلام قبلی به برخی کشورهای منطقه در زمینه آغاز این حمله، رژیم صهیونیستی با مشارکت دست‌کم 5 کشور نتوانست از اصابت موشک‌های ایران به اهداف مورد نظر در سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کند. افسانه گنبد آهنین و فلاخن داوود و پیکان 3 درهم‌شکسته و مشخص شد رژیم صهیونیستی بدون حمایت همه‌جانبه آمریکا و غرب یک ببر کاغذی تمام‌عیار است. حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل یک چالش امنیتی جدید برای رژیم تل‌آویو است که از این به بعد خواب را از چشمان صهیونیست‌ها خواهد ربود. 

2- حمله حساب‌شده ایران به رژیم صهیونیستی از یک سو موجب ترس و هراس فزاینده در میان صهیونیست‌ها شده و از سوی دیگر خونی تازه به رگ‌های گروه‌های مقاومت در منطقه تزریق کرده و شجاعت رزمندگان مقاومت را دوچندان کرده است. حزب‌الله لبنان حملات خود را در شمال اراضی اشغالی افزایش داده و گروه‌های مقاومت در عراق، یمن و سوریه همچنان فعال هستند. از سوی دیگر معادلات جدید باعث ورود نیروهای تازه نفس مقاومت به جنگ با صهیونیست‌ها شده است. در اقدامی بی‌سابقه مقاومت اسلامی بحرین(سرایا الاشتر) با انتشار یک ویدئو از حمله پهپادی به اهدافی در بندر ایلات خبر داد که با توجه به روابط میان رژیم آل‌خلیفه و رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است. روز جمعه حزب‌الله لبنان با دست‌کم 18 موشک مراکز مهم اسرائیل را در منطقه الجلیل و ارتفاعات اشغالی کفرشوبا هدف حملات مستقیم قرار داد. رهبر انصارالله یمن نیز در همین راستا اعلام کرد تنها طی یک هفته گذشته با 33 موشک بالستیک و کروز 8 عملیات ضدصهیونیستی در خلیج عدن، دریای مکران و اقیانوس هند انجام داده است.

3- از زمان شروع جنگ غزه، اسرائیل اکنون در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد. از سوی گروه‌های مقاومت تحت محاصره همه‌جانبه است و ارتش این رژیم توان جنگ در چند جبهه را ندارد. اقتصادش در آستانه فروپاشی است و یارای حمایت بیشتر از سیاست‌های جنگی را ندارد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین «نعیم قاسم» معاون علامه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز تاکید کرد هر عضوی از مقاومت می‌داند برای فلسطین چه کاری باید بکند. شیخ نعیم قاسم با اشاره به ضعف نظامی اسرائیل گفت: براساس اطلاعاتی که داریم اسرائیل نه توانایی جنگ دارد و نه از ادامه آن سودی می‌برد. معاون نصرالله با اشاره به اینکه حملات حزب‌الله در جنوب لبنان، پیش‌دستانه بوده و در حمایت از غزه و لبنان و ایجاد بازدارندگی در برابر اسرائیل است به دشمن صهیونیست هشدار داد: در جبهه جنوب، فقط از بخشی از توانمندی و سلاح خود استفاده کرده‌ایم و آنچه مخفی است، بسیار بزرگ‌تر است.

4- در غزه ارتش رژیم صهیونیستی کاملا زمینگیر شده است و غیر از ویرانی مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان هیچ دستاورد دیگری نداشته است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یک سو برای حمله به رفح تحت فشار عناصر داخلی است اما از سوی دیگر فشارهای جامعه جهانی، بویژه وجدان بیدار افکار عمومی بین‌المللی را در برابر خود دارد.

خیزش سراسری دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کابینه جنگ تل‌آویو را به هراس انداخته است تا جایی که وزیر اقتصاد این رژیم در نشست اخیر کابینه اذعان کرد افکار عمومی آمریکا یک تهدید وجودی برای اسرائیل است و اسرائیل در دیپلماسی عمومی شکست خورده است. پیشبرد مذاکرات آتش‌بس طی روزهای اخیر که با عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از شروط خود حاصل شده است یکی از تبعات استیصال همه‌جانبه اسرائیل در غزه، همچنین شکست مفتضحانه در دیپلماسی عمومی است.به رغم حمایت‌های همه‌جانبه رسانه‌های جریان اصلی غرب از اسرائیل از زمان عملیات توفان الاقصی، مخالفت‌های مردمی با اسرائیل حتی در ایالات متحده روز به روز در حال افزایش است و توفان دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم غزه یکی از مصادیق آن است. 

5- نتانیاهو چه به جنگ ادامه دهد یا آن را متوقف کند با چالش‌های خطرناکی مواجه خواهد بود. پایان جنگ و تن دادن به آتش‌بس مشکلات سیاسی عمیق این رژیم را دوباره شعله‌ور خواهد کرد؛ جایی که اپوزیسیون این رژیم مترصد پایان جنگ و ساقط کردن کابینه وی هستند. ادامه جنگ نیز با توجه به قدرت مقاومت و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی برای این رژیم تقریبا ناممکن است.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • امیرعبداللهیان: در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم
  • حمله صهیونیست‌ها به مقر آنروا در قدس اشغالی
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در کرم ابوسالم
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟