Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@21:25:39 GMT

حاملان چرخ دستی در محدوده بازار تهران ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۳۹۸۲

حاملان چرخ دستی در محدوده بازار تهران ساماندهی می‌شوند

‍‍‍‍‍‍

با تاکید بر ضرورت ساماندهى حاملان چرخ دستى فعال در محدوده بازار تهران، تفاهم‌نامه همکاری بین شهردارى منطقه ١٢، معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران و جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار امضا شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید مناف هاشمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکارى ساماندهى حاملان چرخ دستى با بیان اینکه منطقه 12 به نوعی تاریخ و قلب تهران است، اظهار کرد: حفظ این نقش و تاریخ با کارکردهای امروزی، بسیار مهم است؛ 45 درصد بازار ایران در شهر تهران متمرکز است که نیمی از 45 درصد در منطقه 12 وجود دارد بنابراین مشکلات این منطقه بیش از سایر حوزه‌ها ‌و مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل ترافیک شهردارى تهران ایجاد هماهنگی بین ماهیت و ساختار اصلی بازار بزرگ تهران با نحوه عملکرد و فعالیت های تجاری کنونی در آن را از ضروری ترین اقدامات جهت بازگرداندن نظم و انضباط در عبور و مرور و حمل و نقل کالا در داخل بازار دانست و گفت: در حال حاضر راسته های بازار با تراکم بالای فعالیت های تجاری بدون ضابطه مواجه بوده و حضور و تردد قابل توجه حاملین کالا در قالب انواع چرخ دستی ها در کنار حجم انبوه عابرین پیاده, عملاً سطح سرویس تردد در بازار را دربدترین خود وضعیت قرار داده است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر ضرورت ساماندهى چرخ دستى ها و حاملان بار و کالا در محدوده مرکزى شهر، یادآور شد: تجربه ساماندهی‌ چرخ هاى دستى در گذشته وجود داشته اما موفق نبوده است، از این رو طرح ساماندهی گاری و چرخ دستی های محدوده بازار به منظور ایجاد مدیریت سامانه حمل بار برای بالا بردن امنیت و سرعت از مبدأ به مقصد، شناسایی و ساماندهی باربران و حمایت حقوقی، اجتماعی و رفاهی آنها، طراحی انواع مختلف چرخهای دستی متناسب با حجم بار و بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان و همچنین پیشگیری از سرقتهای احتمالی و جابه جایی کالاهی غیر مجاز و قاچاق، ایجاد انضباط ترافیکی در بازار، کنترل هزینه حمل بار برای کسبه و شهروندان و رعایت امنیت سرعت و کیفیت در حمل بار اجرایی می شود. 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات اصلی در مناطق مرکزی شهر تهران نبود پارکینگ‌های محلی است که باید از منابع کسری پارکینگ ساخته شود، ادامه داد: اصلی‌ترین معضل امروزه که در بازار لمس می‌شود، موتورسواران است. 

هاشمى مهم‌ترین مشکل بازار تهران را تردد موتورسواران دانست و گفت: استفاده موتورسواران از پیاده روها، امنیت عابران پیاده را به خطر می‌اندازد که این موضوع در منطقه 12 تهران بیشتر مشاهده می‌شود.

معاون شهردار تهران در پایان ابراز امیدوارى کرد که با امضای این تفاهم‌نامه ساماندهی حاملان چرخ دستی انجام شود و دولت برای آن‌ها تسهیلات و وام‌هایی درنظر بگیرد. با انجام این تفاهم‌نامه شناسایی و ثبت اطلاعات حاملان چرخ دستی انجام خواهد شد و دولت به منظور ارائه تسهیلات به آن‌ها می‌تواند از بانک اطلاعاتی شهرداری تهران استفاده کند، باید حواسمان باشد که زندگی این اقشار سخت‌تر نشود.

نقش اساسی اصناف بازار در ساماندهی حاملان چرخ دستی‌

مهدی اسماعیل بیگی، معاون بار و‌ کالا سازمان حمل‌ و‌ نقل و‌ ترافیک شهرداری تهران درباره ضرورت این تفاهم‌نامه‌، گفت: بازار تهران به عنوان قطب اقتصادی کشور و تهران شناخته می‌شود. روزانه 4 هزار و 500 تن بار به صورت خرده بار در بازار تهران حمل‌ می‌شود. به علت محدودیت‌هایی که در معابر بازار تهران اعمال می‌شود،  امکان تردد خودروهای باربری وجود ندارد بنابراین چرخ دستی‌ها نقش اساسی حمل بار را ایفا می‌کنند.

او با بیان اینکه طی سال‌های متمادی نگاه درست و جامعی به چرخ دستی‌ها نشده است، افزود: علت آن ندادن هویت شغلی مستقل به حاملان چرخ دستی‌ها است. برای نخستین‌بار در تاریخ این صنف، ارائه پروانه بهره برداری و هویت بخشی به فعالیت چرخ دستی‌ها انجام می‌شود.

اسماعیل بیگی ضمن اشاره به نقش اساسی مجموعه اصناف بازار به عنوان صاحبان بازار در طرح ساماندهی چرخ دستی‌ها، گفت: در گذشته طرح‌های مقطعی بدون جامعه اصناف بازار به صورت پلیسی انجام شده بود که به شکست انجامید.

به گفته وی، بستر نرم افزاری از سمت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای ثبت بانک اطلاعاتی حاملان چرخ دستی و صدور پروانه آماده شده که تحت نظارت عالی وزارت کشور صورت گرفته است.

معاون بار و‌ کالا سازمان حمل‌ و‌ نقل و‌ ترافیک شهرداری تهران درباره مشکلات چرخ دستی‌ها، توضیح داد: مشکلات بسیاری در حوزه حاملان چرخ دستی‌ اعم از قیمت گذاری نامناسب، عدم اعتماد، مشکلات معیشتی حاملان چرخ دستی، آسیب‌های فیزیکی به عابران و ... وجود دارد. یکی دیگر از مشکلات مهم و جدی اختلال در ترددها در محدوده بازار تهران به علت تردد نادرست چرخ دستی‌ها است. امضای این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای همکاری‌های گسترده‌تر در منطقه 12 و حل مشکلات بازار تهران خواهد بود.

هر اقدامی با مشارکت ذی نفعان خواهد بود

علی سعادتی، شهردار منطقه 12 شهر تهران نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: موضوعات منطقه 12، پیچیده و منحصر به‌فرد است؛ علت حضور و فعالیت گسترده حاملان چرخ دستی برای امرار معیشت است. موضوع چرخ دستی‌ها، پدیده جدیدی نیست و از سالیان گذشته همراه با مشکلات کم و زیاد وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: غفلت عمومی در مدیریت شهری گذشته برای سیاست گذاری‌ها در این‌باره وجود داشته که آن غفلت عدم استفاده از مشارکت مخاطبان، شهروندان و بازاریان است اما امروز فصل جدیدی از این نوع اقدام با مشارکت ذی نفعان رقم‌ می‌خورد. بسیاری از پروژه‌ها علی رغم صرف انرژی و هزینه‌های سنگین بدون مشارکت مردم و ذی نفعان نتیجه مثبتی نداشته است.

شهردار منطقه 12 شهر تهران هدف طرح را ساماندهی، شناسایی و کنترل بهتر و بیشتر به منظور ارائه خدمات باکیفیت‌تر به شهروندان ذکر کرد و یادآور شد: با اجرای این اقدام امنیت محیطی و بزه‌های محیطی ناشی از این فعالیت کاهش پیدا خواهد کرد. امید است که این تفاهم‌نامه زمینه‌ای برای حل دیگر معضلات 10ها ساله با یک رویکرد مشارکتی و همراه با استفاده از ظرفیت‌های اصناف و بازاریان باشد.

ساماندهی میادین تهران با توجه به رویکرد TODآغاز ساماندهی آرامستان های تاریخی تهران از منطقه 14

انتهای پیام/

 

R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران بیشتر بخوانید... ساماندهی میادین تهران با توجه به رویکرد TOD آغاز ساماندهی آرامستان های تاریخی تهران از منطقه ۱۴ آرامستان‌های تاریخی دولاب ساماندهی می‌شوند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ساماندهی میادین تهران با توجه به رویکرد TOD آغاز ساماندهی آرامستان های تاریخی تهران از منطقه ۱۴ آرامستان‌های تاریخی دولاب ساماندهی می‌شوند واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات ۲ مدارس "سمپاد" حق ندارند دانش‌آموز را به خاطر "شهریه" ثبت‌نام نکنند ۳ وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه ۴ تشییع پیکر شهید پلیس پیشگیری تهران در ستاد فاتب + تصاویر ۵ بی‌تدبیری دولت و مجلس در مسئله "جمعیت" چطور ایران را پیرترین کشور خاورمیانه خواهد کرد! ۶ وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! ۷ دانشگاه فرهنگیان: کسر ۴۵ درصد از حقوق "دانشجومعلمان" قانونی است! ۸ آتش‌سوزی در انباری یک بیمارستان در غرب تهران + تصاویر مهمترین اخبار اجتماعی وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه آمریکا| تهدید به ضرب و شتم زندانیانی که خواستار آزمایش کرونا هستند محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ماند ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در پایتخت/ خداکرمی: بیش از ۱۰ هزار تهرانی به خاطر کرونا فوت کردند مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: اقتصاد کشور به‌هیچ‌وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد مصاحبه|کارشناس آمریکایی: توافق اسرائیل و امارات خنجری به پشت فلسطینی‌هاست روحانی: ارتقای تاب‌آوری اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه تلاش‌های دولت است مصاحبه| وزیر اسبق تشکیلات خودگردان: با امارات اختلاف ریشه‌ای داریم/ اسرائیل اشغالگر را به‌رسمیت نمی‌شناسیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران آرامستان های تاریخی حاملان چرخ دستی تفاهم نامه شهرداری تهران محدوده بازار بازار تهران چرخ دستی ها ترین اخبار شهر تهران حمل و نقل حمل بار منطقه 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 5 هزار واحدی به 2 میلیون و 264 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی  به ارتفاع 750 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «مادیرا» و «وهور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ذوب» و «غبشهر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «خاور» و «فنر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 16 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 150 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 142 نماد در محدوده مثبت و 297 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 150 نماد در محدوده مثبت و 182 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان