Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص شیوه‌نامه بازگشایی سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: از اواسط سال گذشته و با شیوع بیماری کوویدـ۱۹ بیم شکاف آموزشی در مناطق و مدارس وجود داشت و تمام کشورها نگران شکاف آموزشی بودند. در ایران هم این نگرانی برای مسئولان آموزشی و خانواده‌ها وجود داشت و ازاین‌رو تلاش کردیم با استفاده از بسترهای مختلف بتوانیم آموزشی باکیفیت را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال پیش رو از آن ‌جهت که ملزم به ارائه آموزش در شرایطی هستیم که خانواده‌ها و دانش‌آموزان ثبات فکری لازم را ندارند، سال پراهمیتی محسوب می‌شود.

کمرئی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چند ماه اخیر آموزش مجازی را باکیفیت دانستند، توضیح داد: باید به آموزش مجازی به‌عنوان یک فرصت آموزشی نگاه کنیم هرچند هیچ آموزشی را نمی‌توان جایگزین آموزش حضوری کرد و هنوز هم از نظر ما مؤثرترین شرایط آموزش، آموزش حضوری است.

معاون آموزش متوسطه مشارکت خانواده‌ها را برای حضور و همکاری با مدرسه بسیار مؤثر دانست و گفت: برای سال تحصیلی آینده سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش‌بینی ‌شده است که بتوانیم روند آموزش را در تمام مناطق با استفاده از این سه سناریو ادامه دهیم.

به گفته وی، در مناطق آموزشی، مدیران و معاونان در مدارس بیشترین نقش را در نحوه ارائه آموزش برعهده ‌دارند. مدیران مدارس باید با نظارت کامل ثبت‌نام دانش‌آموزان در سناد، شبکه شاد، نحوه مشارکت و ارتباط خانواده و انتقال از وضعیت زرد و سفید و قرمز به یکدیگر را کنترل کنند.

کمرئی گفت: در وضعیت سفید دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند و فضای مجازی به‌عنوان آموزش مکمل در نظر گرفته می‌شود و در وضعیت زرد و قرمز هم طبق آنچه در دستورالعمل آمده باید آموزش را در زمان و موعد اعلام‌شده انجام داد و به اتمام رساند.

معاون آموزش متوسطه شرایط زرد را دشوارترین مرحله دانست و افزود: در شرایط زرد و در متوسطه اول و دوم اگر تعداد دانش‌آموزان با مساحت کلاس همخوانی داشته و نیاز به تقسیم دانش‌آموز نباشد کلاس‌ها به ‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و اگر تعداد دانش‌آموزان نسبت به مساحت کلاس بیشتر باشد باید حضور دانش‌آموزان طوری باشد که فاصله اجتماعی مناسب در کلاس درس رعایت شود.

وی آموزش مهارت را در مدارس کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای حائز اهمیت دانست و توضیح داد: با توجه به کمبود زمان انتظار داریم مدارس کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای در زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس به آموزش مهارت‌ها بپردازند و دروس عمومی را در آموزش‌های مجازی ارائه دهند. همچنین در مدارس شبانه‌روزی ترجیح بر این است که دانش‌آموزان به‌ صورت هفتگی رفت‌وآمد کنند.

کمرئی در پایان گفت: ابتکار و خلاقیت وجه تمایز مدارس در سال آینده است و اینکه چه میزان بتوانیم از این دو در ارائه آموزش استفاده کنیم می‌تواند تعیین‌کننده میزان کیفیت آموزش باشد.

جزئیات تصمیم وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس | کدام کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شوند؟ توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس | دو شرط برای حضور دانش‌آموزان در مدارس کد خبر 542939 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران مدرسه و مدارس حضور دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمیرالله حسینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اداره امور مدارس سمای واحد بابل اظهار کرد: این مدارس دارای ظرفیت مناسب برای افزایش دانش‌آموزشی بر مبنی سیاست‌های معاونت مهارت و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی است که با توجه به امکانات موجود و همکاری انجمن اولیا توان افزایش جمعیت دانش‌آموزی را دارد.

وی افزود:‌ با توجه به هوشمندسازی مدارس سما، تجهیزات و امکانات دانشگاه، همدلی و اتحاد و وفاق کارکنان مدارس سما مردم به سما اعتماد کردند، باید به این اعتماد مردم پاسخ مثبت بدهیم و جمعیت دانش‌آموزشی را افزایش دهیم. معلمان و مدیران در تعالی و شکوفایی دانش آموزان نقش بسزایی دارند، نخبه پروری در سما ضروری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: در راستای اهداف دانشگاه و گام دوم ملی دانشگاه و سند تحول این واحد دانشگاهی در حوزه مدارس سما و علوم تربیتی طبق سیاست‌های دانشگاه حرکت می‌کند. مدیران و معلمان مدارس سما باید برنامه محور باشند، هم‌اندیشی و همفکری مسئولان مدارس با خانواده‌ها سبب تقویت علمی و آموزشی دانش‌آموزان می‌شود.

حسینی تأکید کرد:‌شهرستان بابل یکی از شهر‌های پرجمعیت استان بوده و دارای ظرفیت دانش‌آموزشی بالای است، مدیران و معلمان با نهادینه کردن دستاورد‌های علمی، فرهنگی و امکانات مدارس سما واحد بابل در جذب حداکثری تلاش مضاعف کنند.

به گزارش آنا، در این مراسم با قدردانی از تلاش بابک حسین زاد و مهدی بیگلری‌‎فیروز به‌عنوان مدیرکل اداره امور مدارس سمای واحد بابل معرفی شد. بیکلری پیش از این رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل را به عهده داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابجا از معلمان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل