Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@00:04:40 GMT

کرونا چه تعداد داوطلب را از کنکور منصرف کرد؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۴۱۹۹

کرونا چه تعداد داوطلب را از کنکور منصرف کرد؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنکور سراسری سال جاری که کابوس شب‌های برخی داوطلبان شده بود، پس از کش‌وقوس‌های فراوان روز گذشته به پایان رسید.

مقرر شده بود کنکور سراسری در روزهای 13 و 14 تیر ماه برگزار شود، اما ویروس کرونا برگزاری این آزمون را 56 روز به تعویق انداخت و در نهایت این آزمون از 29 مرداد ماه تا اول شهریور به مدت 4 روز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال تعدادداوطلبان در رشته‌های مختلف یک میلیون و 146 هزار و 128 نفر بود که یک میلیون و 393 هزار و 233 کارت برای آنان صادر شده است.

12 هزار داوطلب هنر در کنکور غایب بودند

برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر که در 29 مردادماه آزمون دادند، 113 هزار و 732 کارت صادر شده است که از این تعداد 80 هزار و 856 نفر زن و 32 هزار و 876 نفر مرد هستند.‌ این در حالی است که 101 هزار و 674 داوطلب نسبت به دریافت کارت آزمون خود اقدام کرده بودند. با این تفاسیر 12 هزار و 58 داوطلب از گروه آزمایشی هنر در کنکور سال جاری شرکت نکردند.

در سال گذشته 24 هزار و 769 نفر برای شرکت در کنکور گروه آزمایشی هنر داوطلب شده و 78 هزار و 896 مورد علاقمندی شرکت در این آزمون را انتخاب کردند و در نهایت 103 هزار و 665 کارت برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر در سال گذشته صادر شده است. به عبارت دیگر سازمان سنجش آموزش کشور در سال جاری حدود هزار و 900 کارت بیشتر از سال گذشته برای داوطلبان هنر صادر کرده است.

کاهش 27 هزار نفری متقاضیان کنکور ریاضی نسبت به سال گذشته

تعداد متقاضیان شرکت در آزمون گروه آزمایشی ریاضی و فنی، 27 هزار نفر هزار نفر کاهش یافته است.

آزمون آزمایشی گروه ریاضی و فنی پنجشنبه 30 مرداد برگزار شد و بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، 188 هزار و 250 کارت برای داوطلبان این آزمون صادر شده که از این تعداد 52 هزار و 2 داوطلب زن و مابقی (101 هزار و 248 نفر) مرد بودند.

از 188 هزار کارت صادر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، 137 هزار و 176 نفر نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کرده‌اند. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که 18 هزار و 74 نفر از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی در کنکور سال جاری شرکت نکرده بودند.

سال گذشته، 164 هزار و 278 کارت از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای گروه ریاضی و فنی صادر شده است که در مقایسه با امسال می‌توان دریافت تعداد متقاضیان شرکت در آزمون گروه آزمایشی ریاضی و فنی، 27 هزار نفر هزار نفر کاهش یافته است.

افزایش 53 هزار نفری داوطلبان کنکور انسانی نسبت به سال گذشته

تعداد متقاضیان شرکت در کنکور انسانی نسبت به سال گذشته 53 هزار نفر افزایش داشته است.

آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی هم‌زمان با گروه فنی و ریاضی پنجشنبه 30 مرداد ماه برگزار شد. بر اساس اعلام سازمان سنجش 335 و 580 کارت آزمون برای داوطلبان این گروه آزمایشی صادر شده است که از این تعداد 205 هزار و 699 نفر زن و 146 هزار و 881 نفر مرد بودند.

از 335 هزار داوطلب علوم انسانی، 319 هزار و 622 نفر کارت ورود به جلسه را دریافت کردند. به عبارت دیگر می‌توان گفت 35 هزار و 958 نفر از داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور سال جاری شرکت نکرده بودند.

درسال گذشته، 282 هزار و 151 نفر برای شرکت در کنکور انسانی داوطلب شده بودند، در مقایسه با آمار صدور کارت امسال داوطلبان این گروه آزمایشی، می‌توان نتیجه گرفت تعداد متقاضیان شرکت در کنکور انسانی 53 هزار نفر افزایش داشته است.

بیشترین غایب؛ پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی

تعداد متقاضیان کنکور تجربی نسبت به سال گذشته 42 هزار نفر کاهش داشته است.

کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی جعه 31 مرداد ماه برگزار شد، ‌بنا بر اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، 594 هزار و 259 کارت برای داوطلبان این گروه آزمایشی صادر شده است که 337 هزار و 24 نفر آنان زن و 217 هزار و 235 نفر آنان مرد هستند.

از 594 هزار داوطلب کنکور تجربی، 527 هزار نفر نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کرده‌اند، با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که 66 هزار و 984 نفر در این آزمون شرکت نکرده‌اند.

در سال گذشته، 637 هزار و 94 داوطلب برای شرکت در کنکور تجربی داوطلب شده بودند که در مقایسه با آمار صدور کارت در سال جاری می‌توان نتیجه گرفت تعداد متقاضیان این آزمون نسبت به سال گذشته 42 هزار نفر کاهش داشته است.

کاهش 9 هزار نفری متقاضیان شرکت در آزمون زبان

کنکور آزمایشی زبان نیز در روز گذشته اول شهریورماه برگزار شد، بنا بر اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، 175 هزار و 412 کارت برای داوطلبان کنکور زبان صادر شده است که از این تعداد 112 هزار و 179 نفر زن و 622 هزار و 33 نفر مرد هستند.

از 175 هزار داوطلب کنکور زبان، 161 هزار و 702 نفر نسبت به دریافت کارت آزمون خود اقدام کرده‌اند، با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت در کنکور گروه آزمایشی 12 هزار و 522 نفر غایب بودند.

در سال گذشته، 165 هزار و 533 کارت برای داوطلبان آزمون زبان صادر شده است که در مقابسه با میزان کارت صادر شده در سال جاری می‌توان نتیجه گرفت تعداد متقاضیان کنکور 9 هزار و 879 نفر کاهش یافته است.

تعداد کل داوطلبان کنکور سال جاری یک میلیون و 146 هزار و 128 نفر بود از این تعداد یک میلیون و 344 نفر در کنکور شرکت کرده و 145 هزار و 784 نفر یا 10 درصد داوطلبان غایب بودند. در سال گذشته، یک میلیون و 18 هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند، آمار غایبان در این آزمون 9 درصد اعلام شده است، یعنی آمار غایبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته (براساس تعداد داوطلبانی که در هر آزمون شرکت کرده بودند) تنها یک درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

31 / 31 کنکور آزمون داوطلب آزمون سراسری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور آزمون داوطلب آزمون سراسری نسبت به دریافت کارت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور تعداد متقاضیان شرکت داوطلبان گروه آزمایشی کارت برای داوطلبان توان نتیجه گرفت نسبت به سال گذشته گروه آزمایشی هنر صادر شده کنکور سال جاری شرکت در کنکور هزار نفر کاهش کنکور انسانی سال گذشته هزار داوطلب یک میلیون ریاضی و فنی ماه برگزار اقدام کرده برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از 12 هزار پزشک در این آزمون تخصصی بیان کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام‌کننده در این آزمون 12 هزار و 358 نفر است که از این تعداد 6424 نفر خانم یعنی 52 درصد شرکت‌کنندگان و 5934 نفر آقا یعنی 48 درصد شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند. 

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در 29 حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، افزود: داوطلبان شرکت‌کننده می‌توانند در 27 رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین‌اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوری که در سال گذشته ظرفیت پذیرش از 3200 نفر به بیش از 5 هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز 12 درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین‌اللهی درمورد رشته‌هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه‌ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

وزیر بهداشت با اشاره به افرایش حقوق دستیاران در دولت مردمی خاطرنشان کرد: در سال جاری حقوق دستیاران مجرد 12 میلیون تومان و دستیاران متاهل 15 میلیون تومان درنظر گرفته شد و از طرف دیگر مراکز درمانی نیز از درآمدهای اختصاصی خود کارانه ای را به دستیاران پرداخت می‌کنند که این موضوع باعث شده که امسال استقبال بیشتری برای ورود به دوره دستیاری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران